Mark Rosewater, dlouholetý designér karetní hry Magic: The Gathering, publikoval první část retrospektivního článku k 30. výročí své práce ve firmě Wizards of the Coast. Článek se zaměřuje na evoluci herního designu od října 1995.
V první části série popisuje dvě zásadní změny v designu hry. První je zavedení designu pro formát Limited (omezený) v edici Mirage z října 1996. Zatímco hráči drafty a sealed formáty hráli již od raných dní hry, původní edice nebyly pro tento styl hry navrženy - například Alpha obsahovala pouze čtyři běžné bílé bytosti, z nichž jen jedna mohla způsobit více než 2 body poškození. Mirage byla první edice aktivně navržená s ohledem na Limited formát, včetně promyšlených křivek bytostí, schopností létání a odstraňovacích kouzel.
Druhou změnou bylo zavedení bloků - sérií propojených edic. Ačkoliv Alliances byla prodávána jako rozšíření Ice Age, nebyla jako taková navržena. Mirage naproti tomu byla od začátku designována společně s následující edicí Visions, což představovalo nový přístup k dlouhodobému plánování obsahu hry.
Zdroj: 📰 Wizards.com
|