Mark Rosewater, dlouholetý designér karetní hry Magic: The Gathering, oslavil 30. výročí své práce ve společnosti Wizards of the Coast. Při této příležitosti píše třídílnou sérii článků o 30 největších změnách v designu hry od října 1995.
V první části se Rosewater zaměřuje na dva zásadní milníky z roku 1996. Prvním je zavedení designu pro formát Limited v edici Mirage, kdy se tvůrci poprvé aktivně zaměřili na herní režim s náhodnými kartami z boosterů. Před tím existovaly v sadách jako Alpha pouze čtyři běžné bílé bytosti, z nichž jen jedna mohla způsobit více než 2 body poškození. Mirage přinesl promyšlenější křivky bytostí, schopnosti létání a odstraňování karet.
Druhým milníkem bylo zavedení bloků - propojených sad karet. Zatímco Alliances byl prodáván jako rozšíření Ice Age, ale nebyl tak navržen, Mirage byl od začátku designován společně s následující sadou Visions. Toto se stalo standardem pro další desetiletí vývoje hry.
Zdroj: 📰 Wizards.com
|