Souhrn
Chytré brýle se stávají realitou a s nimi přichází nová generace nositelné elektroniky určené k jejich ovládání. Meta představila Neural Band, elektromyografický náramek, který čte elektrické signály ze svalů a umožňuje ovládat brýle gesty. Podobné přístupy volí i další výrobci, kteří experimentují s chytrými prsteny a dalšími vstupními zařízeními.
Klíčové body
- Meta Ray-Ban Display jsou první chytré brýle Meta s displejem, které jsou již v prodeji
- Neural Band využívá elektromyografii (EMG) ke snímání elektrických signálů ze svalů ruky a prstů
- Ovládání funguje gesty - přejetí palcem po sevřené pěsti pohybuje kurzorem, sevření palce a ukazováčku funguje jako kliknutí myší
- Výrobce INMO používá dotykový chytrý prsten pro ovládání svých AR brýlí
- Výzkumníci z Tokijské univerzity vyvinuli picoRing mouse, který spotřebuje pouze 2 % energie běžných řešení
Podrobnosti
Trh s chytrými brýlemi prochází zásadní změnou. Meta uvedla na trh Ray-Ban Display, první model s integrovaným displejem, a spekulace naznačují, že Samsung a Apple připravují vlastní produkty. Klíčovou výzvou však není samotná technologie brýlí, ale způsob jejich ovládání.
Meta Neural Band představuje inovativní řešení tohoto problému. Náramek využívá elektromyografii, technologii známou z lékařství, která snímá elektrické impulzy vznikající při svalové aktivitě. Systém dokáže rozpoznat jemné pohyby prstů a ruky a překládat je do příkazů pro uživatelské rozhraní brýlí. Uživatel tak může navigovat v menu pouhým přejetím palcem po sevřené pěsti nebo vybírat položky sevřením prstů.
Alternativní přístup volí výrobce INMO, který ke svým AR brýlím dodává chytrý prsten s dotykovou plochou. Prsten umožňuje podobné ovládání pomocí přejetí palcem, ale s nižší technologickou složitostí než Neural Band.
Výzkumný tým z Tokijské univerzity posunul koncept chytrého prstenu dále s prototypem picoRing mouse. Tento miniaturní vstupní zařízení spotřebuje pouze 2 % energie běžných řešení, což je klíčové pro celodenní používání nositelné elektroniky.
Proč je to důležité
Vývoj vstupních zařízení pro chytré brýle ukazuje, že samotné brýle jsou pouze částí širšího ekosystému nositelné elektroniky. Tradiční ovládání dotykem displeje nebo hlasem má u brýlí zásadní omezení - dotyk by rušil zobrazení a hlasové příkazy nejsou vhodné ve všech situacích.
Elektromyografické náramky a chytré prsteny představují novou kategorii vstupních zařízení, která může změnit způsob interakce s technologiemi obecně. Pokud se tato řešení osvědčí u chytrých brýlí, mohou najít uplatnění i u dalších zařízení, od smartphonů po počítače.
Pro výrobce to znamená nutnost vyvíjet a prodávat komplexní sady zařízení místo jednotlivých produktů. Pro uživatele to může znamenat vyšší vstupní náklady, ale také potenciálně intuitivnější ovládání budoucích technologií.
Zdroj: 📰 Gizmodo.com