The Verge

První pohled na robotický vysavač DJI Romo

První pohled na robotický vysavač DJI Romo

Souhrn

Čínský výrobce dronů a kamer DJI vstoupil na evropský trh robotických vysavačů s modelem Romo, který kombinuje vysávání a mytí podlah. Vlajková loď série, model Romo P s průhledným designem, je v Evropě dostupná za 1 899 eur (přibližně 47 000 Kč), přičemž DJI využívá své zkušenosti s navigačními systémy z výroby dronů.

Klíčové body

  • DJI Romo je první robotický vysavač od výrobce známého drony a kamerami
  • Model Romo P s plně průhledným designem stojí 1 899 eur, levnější varianty Romo A (1 599 eur) a Romo S mají částečně nebo plně neprůhledné provedení
  • Zařízení kombinuje funkci vysávání a mytí podlah s automatickou čisticí stanicí
  • DJI využívá své zkušenosti s navigačními technologiemi z výroby dronů pro pohyb robotu po podlaze
  • Produkt byl poprvé představen v Číně v létě 2025, nyní expanduje do Evropy

Podrobnosti

Vstup DJI na trh robotických vysavačů představuje neočekávaný krok pro společnost, která se dosud specializovala na drony a kamerové systémy. Model Romo využívá navigační technologie, které DJI vyvinula pro své létající produkty, a aplikuje je na pohyb po podlaze. Hlavním vizuálním prvkem vlajkové lodi Romo P je průhledný design, který umožňuje nahlédnout do vnitřního uspořádání zařízení. Samotná čisticí základnová stanice je rovněž plně průhledná, zatímco hlavní tělo robotu zůstává neprůhledné, což chrání vizuální navigační technologii uvnitř.

Série Romo nabízí tři varianty pro různé cenové kategorie. Nejdražší Romo P za 1 899 eur (asi 47 000 Kč) je plně průhledný včetně základny. Střední model Romo A za 1 599 eur (asi 40 000 Kč) kombinuje průhledného robota s bílou neprůhlednou základnou. Nejlevnější varianta Romo S je zcela bílá, její cena však nebyla zveřejněna. Všechny modely kombinují funkci vysávání s mytím podlah a disponují automatickou čisticí stanicí.

První ukázka produktu proběhla na veletrhu IFA v září 2025, kde bylo možné prohlédnout si hardware, nikoliv však vidět zařízení v akci. DJI se tak připojuje k přeplněnému trhu robotických vysavačů, kde již působí zavedení hráči jako iRobot, Roborock, Ecovacs a další.

Proč je to důležité

Vstup DJI na trh robotických vysavačů signalizuje rostoucí konvergenci technologií mezi různými segmenty spotřební elektroniky. Navigační systémy vyvinuté pro drony, které musí autonomně létat a vyhýbat se překážkám v trojrozměrném prostoru, mohou přinést pokročilejší schopnosti i robotům pohybujícím se po podlaze. DJI má silnou pozici v oblasti počítačového vidění a autonomní navigace, což by mohlo znamenat konkurenční výhodu oproti tradičním výrobcům vysavačů.

Cenové zařazení nad 1 800 eur však staví Romo do prémiového segmentu trhu, kde bude konkurovat špičkovým modelům zavedených značek. Průhledný design je zajímavým marketingovým tahem, který však musí být podpořen skutečným technologickým přínosem, aby ospravedlnil vysokou cenu. Zatím není jasné, zda a kdy DJI plánuje expanzi na americký nebo další trhy mimo Evropu a Čínu.


Číst původní článek

Zdroj: ⚡ The Verge