📰 GlobeNewswire

Národní rada 4-H a Microsoft prodlužují partnerství na 10 milionů dolarů pro rozšíření vzdělávání v AI pro venkovskou mládež a pedagogy

Národní rada 4-H a Microsoft prodlužují partnerství na 10 milionů dolarů pro rozšíření vzdělávání v AI pro venkovskou mládež a pedagogy

Souhrn

Národní rada 4-H, americká nezisková organizace zaměřená na výchovu venkovské mládeže, a Microsoft prodlužují své partnerství o 10 milionů dolarů. Cílem je rozšířit přístup k vzdělávání v umělé inteligenci (AI) pro venkovské děti a pedagogy, včetně školení v etice AI a praktických aplikacích. Spolupráce navazuje na předchozí úspěchy, jako je oslovení 1,4 milionu mladých v roce 2024 prostřednictvím Minecraft Education.

Klíčové body

  • Osmi let trvající spolupráce zaměřená na uzavírání digitální propasti na venkově, včetně iniciativy 4-H Tech Changemakers pro rozvoj digitálních dovedností.
  • Výzkum ukazuje, že 66 % mladých ve věku 9–17 let zná alespoň základy generativní AI, 72 % chce dospělou radu pro zodpovědné používání a 64 % vidí v AI nástroj pro budoucí kariéru, ale pouze 28 % venkovských dětí má hlubší znalosti.
  • Školení pedagogů na univerzitách financovaných státem (land grant universities) v základech AI, etice a praktickém nasazení.
  • Poskytnutí modulů pro lokální programy 4-H, včetně školení trenérů pro venkovské komunity.
  • Navazuje na národní iniciativu Beyond Ready s cílem oslovit 10 milionů mladých do roku 2030.

Podrobnosti

Národní rada 4-H je dlouholetou americkou organizací, která poskytuje mimoškolní vzdělávání pro šest milionů mladých lidí ročně, s důrazem na venkovské oblasti. Spolupráce s Microsoftem, který dodává cloudové služby Azure a vzdělávací platformy, běží již osm let a zaměřuje se na praktické dovednosti. Například iniciativa 4-H Tech Changemakers naučila tisíce dětí programování a digitální gramotnost, zatímco v roce 2024 kurikulum AI Foundations v Minecraft Education – vzdělávací verzi hry Minecraft určené pro výuku STEM předmětů – oslovilo 1,4 milionu uživatelů. Toto kurikulum učí základy AI prostřednictvím herních úkolů, jako je tvorba jednoduchých modelů strojového učení pro rozpoznávání vzorů nebo generování obsahu.

Nové financování 10 milionů dolarů umožní školení pedagogů na land grant universities, což jsou státně financované instituce specializující se na zemědělství, vědu a komunitní rozvoj, často v rurálních oblastech. Školení zahrnují základy AI, etické aspekty jako bias v modelech nebo ochrana soukromí, a praktické použití, například integrace AI nástrojů do výuky. Pro lokální kluby 4-H budou k dispozici tréninkové moduly a workshopy typu train-the-trainer, kde vycvičení lídři budou šířit znalosti dál. Prezidentka 4-H Jill Bramble zdůraznila, že AI je již součástí každodenního života a venkovská mládež potřebuje nástroje pro zodpovědné používání, aby byla konkurenceschopná. Výzkum obou organizací potvrzuje disparitu: zatímco městské děti mají lepší přístup k AI, venkovské zaostávají kvůli omezenému internetu a zařízením.

Proč je to důležité

Toto partnerství řeší klíčovou nerovnost v přístupu k AI vzdělávání, kde venkovské populace tvoří významný podíl americké mládeže, ale mají nižší digitální dovednosti. V širším kontextu posiluje přípravu na pracovní trh, kde AI ovlivňuje 40 % úkolů podle studií jako ta od McKinsey. Pro průmysl znamená školení tisíců pedagogů škálovatelný zdroj kvalifikovaných uživatelů AI nástrojů, jako je Microsoft Copilot pro vzdělávání, což může snížit rizika šíření dezinformací nebo neetického používání. Kriticky řečeno, zatímco 10 milionů dolarů je solidní částka, úspěch závisí na měřitelných výsledcích, jako je zvýšení znalostí venkovské mládeže nad 28 %, a integraci s národními standardy výuky. Dlouhodobě přispívá k udržitelnému rozvoji AI literacy v USA, kde rural oblasti často ztrácejí talenty kvůli nedostatku příležitostí.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 GlobeNewswire

Číst původní článek
Původní název: National 4-H Council and Microsoft Extend $10M Partnership to Expand AI Education for Rural Youth and Educators