Souhrn
Disney představil novou generaci robotické postavy Olafa, která bude od roku 2026 interagovat s návštěvníky v tematických zónách World of Frozen v Disneylandu Paříž a Hongkongu. Robot bude schopen chůze, řeči a fyzické interakce, včetně odnímatelného nosu a rukou.
Klíčové body
- Robotický Olaf využívá reinforcement learning pro učení pohybů.
- Díky měkké „sněhové“ konstrukci umožňuje plnou artikulaci úst, očí, nosu i rukou.
- Návštěvníci budou moci interaktivně manipulovat s jeho tělem (např. sundávat nos).
- Postava bude schopna vést konverzace a reagovat expresivními pohyby očí.
- Projekt je součástí širšího vývoje pokročilých robotů v týmu Walt Disney Imagineering.
Podrobnosti
Tým Walt Disney Imagineering využil metodu reinforcement learningu – podoboru umělé inteligence – k tomu, aby robotický Olaf zvládl plynulé a přirozené pohyby. Tento přístup umožňuje robotovi „učit se“ chůzi a gesta rychleji, než by bylo možné manuálním programováním. Zásadní inovací je materiálové řešení: na rozdíl od tradičních robotických postav s tuhým pláštěm má Olaf měkkou „sněhovou“ strukturu, což zajišťuje větší pohyblivost a bezpečnější interakci s lidmi. Díky tomu může plně artikulovat ústa, oči i odnímatelné části těla – konkrétně mrkvový nos a ruce – což přináší zábavný a zapamatovatelný zážitek pro návštěvníky. Robot také disponuje schopností mluvit a reagovat na okolí pomocí expresivních očí, které se pohybují nezávisle. Tento projekt je prezentován v rámci série We Call It Imagineering, kde Disney rovněž naznačil další robotické projekty, jako jsou vodní roboty pro budoucí Avatar zónu nebo droidi BDX z vesmíru Star Wars.
Proč je to důležité
Přestože se jedná o zábavní aplikaci, technologie za robotickým Olafem odráží pokročilý vývoj v oblasti interaktivní robotiky a AI. Využití reinforcement learningu pro pohybové schopnosti a měkké materiály pro bezpečnou interakci s lidmi může mít přesah i mimo zábavní průmysl – například do vzdělávání, zdravotnictví nebo servisní robotiky. Disney tímto projektem ukazuje, jak lze kombinovat vyspělou AI s fyzickým designem pro vytvoření věrohodné a emocionálně angažující interakce mezi člověkem a robotem.
Zdroj: 📰 IGN
|