Souhrn
General Motors pokračuje v reorganizaci svého softwarového a produktového oddělení a spojuje vývoj hardwaru i softwaru pod jednotnou strukturu vedenou novým ředitelem pro produkt Sterlingem Andersonem. Třetím významným technologickým manažerem, který společnost opouští, je Baris Cetinok, dosavadní senior viceprezident pro správu softwarových a servisních produktů.
Klíčové body
- Baris Cetinok opustí GM 12. prosince 2025 po necelých dvou letech působení.
- GM sjednocuje vývoj softwaru pro vozidla a globální produktové jednotky pod jediné vedení.
- Novou strukturu povede Sterling Anderson, jmenovaný jako Chief Product Officer.
- Cetinok před GM působil v technologických gigantech jako Apple, Microsoft a Amazon.
- GM zdůrazňuje potřebu integrace správy produktů s inženýrstvím pro rychlejší dodávku uživatelských zkušeností ve vozidlech.
Podrobnosti
Baris Cetinok, který se do General Motors připojil v září 2023, opustí společnost v prosinci 2025. Jeho odchod je součástí širší restrukturalizace zaměřené na integraci softwarového a hardwarového vývoje. GM potvrzuje, že všechny aktivity spojené s vývojem softwaru pro vozidla a globální produktové jednotky budou nyní řízeny jednotně pod vedením Sterlinga Andersona, jenž byl jmenován Chief Product Officer. Cetinok je třetím technologickým manažerem, který GM opustil během posledního měsíce – což naznačuje významné změny ve strategii společnosti v oblasti softwaru.
Cetinok před svým působením v GM pracoval v řadě předních technologických firem, včetně Applu, Microsoftu a Amazonu, kde získal zkušenosti s vývojem softwarových produktů a správou technologických týmů. GM ve svém prohlášení uvedl, že Cetinok „vybudoval silný tým pro správu softwarových produktů“ a poděkoval mu za přínos. Nová struktura má podle GM umožnit těsnější spolupráci mezi inženýry a produktovými manažery, což by mělo urychlit vývoj a nasazení pokročilých funkcí ve vozidlech – například aktualizací infotainmentových systémů, asistenčních systémů nebo funkcí pro autonomní jízdu.
Proč je to důležité
Tato změna odráží širší trend v automobilovém průmyslu: přechod od tradičního hardwarově orientovaného vývoje k softwarově definovaným vozidlům. GM se snaží zrychlit inovace a zlepšit uživatelské zážitky ve svých autech, což je klíčové v konkurenci s technologickými firmami a elektromobilovými výrobci jako Tesla. Integrace softwarového a hardwarového vývoje pod jedno vedení může vést k efektivnějšímu vývoji, ale také zvyšuje tlak na jednotnou produktovou vizi. Zároveň odchody zkušených technologických manažerů mohou naznačovat vnitřní napětí nebo rozdílné názory na směřování softwarové strategie.
Zdroj: 📰 CNBC
|