📰 Supply Chain Dive

Walmart rozšiřuje automatizaci napříč celým řetězcem zásobování

Walmart rozšiřuje automatizaci napříč celým řetězcem zásobování

Souhrn

Walmart oznámil, že více než 60 % jeho amerických obchodů získává část zboží z automatizovaných distribučních center a přes polovina objemu e-commerce plnění je zpracována pomocí automatizovaných systémů. Tento posun vede ke snížení nákladů na dopravu o desítky procent a zvyšuje produktivitu na jednotku zboží.

Klíčové body

  • Více než 60 % amerických obchodů Walmartu částečně zásobuje automatizovaná distribuční centra.
  • Přes 50 % objemu plnění e-commerce objednávek probíhá prostřednictvím automatizovaných systémů.
  • Náklady na dopravu klesly konzistentně o cca 30 % po několik čtvrtletí v řadě.
  • Automatizace má pozitivní dopad jak na ekonomiku e-commerce, tak na celkové provozní náklady (SG&A).
  • Společnost stále považuje své úsilí o automatizaci za „ranou fázi“ implementace.

Podrobnosti

Walmart v rámci svého finančního výkazu za třetí čtvrtletí 2025 uvedl, že automatizace v distribučních a plnicích centrech výrazně zlepšuje efektivitu. Podle Johna Davida Raineyho, CFO společnosti, se náklady na dopravu snížily o více než 30 % v průběhu posledních několika čtvrtletí, přičemž poslední období přineslo opět dvojciferné zlepšení. Tyto úspory přímo podporují rentabilitu e-commerce provozu a snižují celkové provozní náklady (SG&A – Selling, General and Administrative expenses).

Automatizované systémy jsou nasazovány jak v distribučních sítích pro trvanlivé, tak i rychle se kazící zboží, avšak nejvyspělejší jsou v plnicích centrech, kde se zboží přímo doručuje zákazníkům. Přesto podle Davida Gugginy, šéfa e-commerce divize Walmart U.S., společnost stále stojí „na začátku“ své cesty k plné automatizaci. To naznačuje, že v následujících letech lze očekávat další významné investice do robotiky, řízení skladových zásob a logistických algoritmů.

Proč je to důležité

Walmart je největším maloobchodníkem na světě a jeho logistické rozhodnutí mají systémový dopad na celý retailový sektor. Masivní nasazení automatizace v jeho řetězci zásobování ukazuje, že logistická efektivita již není jen otázkou optimalizace algoritmů, ale i fyzické infrastruktury – robotických paletizačních systémů, autonomních vozíků a AI řízeného řazení zboží. Tento trend tlačí konkurenci (zejména Amazon) k urychlení vlastních automatizačních strategií a zároveň ovlivňuje dodavatele logistických technologií, jako jsou Locus Robotics nebo Geek+.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 Supply Chain Dive