Souhrn
Volkswagen a Rivian oficiálně spustily společný podnik zaměřený na vývoj softwarově definované elektrické architektury pro budoucí generace elektromobilů. Cílem je snížit náklady na výrobu, umožnit levnější modely a nabídnout výslednou platformu i dalším automobilovým výrobcům.
Klíčové body
- Společný podnik byl založen na dohodě z června 2023 a investicí 5,8 miliardy dolarů.
- Zaměřuje se na vývoj elektrické a softwarové architektury pro budoucí EV modely obou firem.
- Platforma má podpořit levnější modely Volkswagenu, Rivianu i jeho dceřiné značky Scout Motors.
- Rivian plánuje snížit náklady na stávající modely R1S a R1T a v roce 2025 uvede nový středně velký SUV R2.
- Technologie může být v budoucnu nabízena i třetím stranám.
Podrobnosti
Společný podnik Volkswagen Group Technologies a Rivian byl oficiálně spuštěn 13. listopadu 2023. Jeho cílem je vytvořit jednotnou elektrickou a softwarovou architekturu, která bude základem pro příští generaci elektromobilů obou firem. Díky sdílení vývojových nákladů a využití dodavatelské sítě Volkswagenu by měly vzniknout levnější modely – jak pro masový trh Volkswagenu, tak pro Rivian, který se snaží proniknout mimo luxusní segment. Platforma bude také využita pro novou značku Scout Motors, která plánuje od roku 2028 prodávat elektromobily i hybridy s prodlouženým dojezdem. Rivian zároveň plánuje výstavbu nové továrny v Georgii a snížení výrobních nákladů svých stávajících modelů R1S a R1T. Klíčovou součástí spolupráce je softwarově definované vozidlo (software-defined vehicle), které umožňuje pružnější aktualizace funkcí a lepší integraci digitálních služeb.
Proč je to důležité
Tato spolupráce odráží širší trend v automobilovém průmyslu: sdílení nákladných technologií mezi konkurenty kvůli zrychlení elektrifikace a digitalizace. Pro Rivian, který čelí finančním výzvám, je partnerství se silným hráčem jako Volkswagen strategickou kotvou. Pro Volkswagen je to příležitost získat know-how od startupu s pokročilou softwarovou architekturou. Pokud se podaří platformu nabídnout i dalším výrobcům, může se stát průmyslovým standardem – podobně jako to dělá například BlackBerry s QNX v oblasti automotive OS.
Zdroj: 📰 Gizmodo.com
|