Souhrn
Během izolace způsobené pandemií ztratil irský student Rickwang Tientcheu zájem o tradiční vzdělávání, ale objevením vášně pro podnikání a technologie se mu podařilo nejen zlepšit své studijní výsledky, ale také spustit vlastní startup zaměřený na studenty. Spolu se spolužákem Bogdanem Postolachim založil digitální marketingovou agenturu a následně aplikaci Edu Éire.
Klíčové body
- Tientcheu ztratil motivaci během online výuky v době pandemie.
- Inspirace přišla po přečtení knihy o podnikání a investicích.
- Spolu se spolužákem založil digitální marketingovou agenturu již ve středoškolských letech.
- Projekt vyústil v studentskou aplikaci Edu Éire.
- Podpora ze strany učitelů byla klíčová pro udržení rovnováhy mezi podnikáním a školou.
Podrobnosti
Rickwang Tientcheu, student ze čtvrti Ballymun v Dublinu, prožíval období apatie v letech před maturitou (tzv. Leaving Cert), zejména během lockdownů, kdy výuka probíhala online. Tradiční školní systém mu připadal nudný a odtržený od reálného života. Zlom nastal, když začal číst knihu o podnikání a investicích – tato zkušenost ho motivovala přemýšlet o vytváření hodnoty, budování firem a vytváření příležitostí. Společně se spolužákem Bogdanem Postolachim založil digitální marketingovou agenturu, která poskytovala malým místním firmám služby v oblasti sociálních sítí, tvorby obsahu a branding. Projekt rychle získal reálné klienty a přinesl oběma studentům první podnikatelské zkušenosti. Navzdory absencím ve škole a náročnému rozdělení času mezi školou a podnikáním mu pomohli učitelé Gerry McDonnell a Paul Imonopi udržet si akademickou dráhu. Tento zážitek vedl k dalšímu kroku – vývoji aplikace Edu Éire, která má podporovat studenty při přípravě na maturitu a přechodu na vysokou školu.
Proč je to důležité
Příběh Tientcheua ilustruje, jak technologické nadšení a podnikatelský duch mohou překonat omezení tradičního vzdělávacího systému. Zároveň ukazuje rostoucí trend mezi mladými lidmi – vytváření vlastních nástrojů a služeb, které řeší jejich každodenní potřeby. Edu Éire může být příkladem tzv. „edtech“ řešení, která vznikají přímo od uživatelů, nikoli od korporací. Takové iniciativy často lépe reflektují reálné potřeby cílové skupiny a mají potenciál změnit přístup ke vzdělávání, zejména v digitální době.
Zdroj: 📰 The Irish Times
|