Souhrn
Režisér Dan Farah, producent sci-fi filmu Ready Player One, v novém dokumentu The Age of Disclosure tvrdí, že existence neidentifikovaných anomálních jevů (UAP) už není spekulací, ale potvrzenou realitou. Dokument se opírá o výpovědi 34 vysokých představitelů americké vlády, armády a zpravodajských služeb, včetně senátora Marca Rubia.
Klíčové body
- Farah tvrdí, že USA i jiné země 80 let utajují existenci technologie nezemského původu.
- Podle něj byla většina amerických politiků, včetně prezidenta, dlouhodobě vyřazena z informačního toku o UAP.
- Dokument prezentuje názor, že probíhá tajný závod o reverzní inženýrství mimozemské technologie mezi USA, Čínou a Ruskem.
- V posledních letech prý díky informátorům začaly vyšší vládní kruhy aktivně vyšetřovat tuto problematiku.
- Trailer dokumentu obsahuje výpovědi senátora Rubia a bývalého špičkového pracovníka Defense Intelligence Agency, Jaye Strattona.
Podrobnosti
Dan Farah, který tři roky shromažďoval svědectví pro svůj dokument, tvrdí, že všichni jeho informátoři měli „přímou znalost“ o UAP a „extrémní důvěryhodnost“. Mezi nimi jsou podle něj nejen vojenští a zpravodajští experti, ale i politici, jako je Marco Rubio, který v trailru dokumentu mluví o pronikání neznámých objektů do vzdušného prostoru nad jadernými zařízeními. Farah popisuje situaci jako „tajný závod za studené války“, ve kterém USA soutěží s Ruskem a Čínou o získání a pochopení technologie nezemského původu. Tvrdí také, že až do nedávné doby byla tato témata systematicky potlačována a většina zákonodárců o nich nevěděla. Teprve díky informátorům se nyní začíná proces „odhalování“.
Proč je to důležité
Tento dokument přichází v době, kdy se téma UAP stalo legitimním předmětem politické a bezpečnostní debaty – například v rámci amerického Kongresu. I když neobsahuje technické důkazy, přispívá k normalizaci veřejné diskuze o anomálních jevech a k tlaku na transparentnost vládních institucí. Pro technologický sektor může být zajímavý případný odkaz na pokroky v oblasti reverzního inženýrství, byť zatím nejsou veřejně doloženy. Z hlediska mediálního obsahu jde o další příklad, jak populární kultura a dokumentární tvorba ovlivňují vnímání vědecky neověřených, ale politicky citlivých témat.
Zdroj: 📰 New York Post
|