📰 Draftsim.com

Rozsáhlé zákazy karet mění kompetitivní formáty Magic: The Gathering

Wizards of the Coast oznámili novou sadu zákazů karet, která zásadně přetváří metagame napříč několika formáty Magic: The Gathering. Klíčovým bodem je zákaz karty Vivi Ornitier ve Standardu, která dlouhodobě dominovala díky kombinaci generování many, postupného škálování a možnosti řetězit herní akce do téměř neinteraktivních komb. Spolu s ní jsou ve Standardu zakázány i Proft’s Eidetic Memory a Screaming Nemesis, které zvyšovaly konzistenci těchto strategií.

Mimo Standard dochází k úpravám také v dalších formátech. V Pioneeru je zakázán Heartfire Hero, v Legacy končí Entomb a Nadu, Winged Wisdom, což míří na příliš rychlé a spolehlivé kombinační balíky. V Pauperu je opět zakázán High Tide, který dlouhodobě umožňoval extrémně efektivní generování many a dlouhé, obtížně přerušitelné tahy. Brawl přichází o Strip Mine, Mana Drain, Chrome Mox a Ancient Tomb, tedy o klíčové zdroje rychlé many a resource denial, které narušovaly zamýšlené tempo a přístupnost formátu.

Z pohledu herního průmyslu jde o standardní, i když výraznější zásah do digitálně i fyzicky hrané karetní hry, nikoli o technologickou inovaci. Rozhodnutí je motivováno snahou obnovit rozmanitost formátů, snížit vstupní bariéru pro nové hráče a omezit strategie, které vedly k neinteraktivnímu průběhu partií. Pro hráče to znamená nutnost přestavět část balíků a pro online platformy úpravy algoritmů pro matchmaking, metagame analýzu a doporučovací systémy, ale technologicky nejde o zásadní novinku.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 Draftsim.com