🚀 TechCrunch

Bývalí zaměstnanci Mety představili Sandbar, chytrý prsten pro hlasové poznámky a ovládání hudby

Bývalí zaměstnanci Mety představili Sandbar, chytrý prsten pro hlasové poznámky a ovládání hudby

Souhrn

Dva bývalí zaměstnanci společnosti Meta, kteří pracovali na návrzích rozhraní, založili startup Sandbar a představili chytrý prsten Stream. Zařízení slouží jako hlasové rozhraní pro zaznamenávání poznámek, komunikaci s AI asistentem a ovládání hudby, přičemž firma jej označuje za “myš pro hlas”.

Klíčové body

  • Zakladatelé Mina Fahmi (CEO) a Kirak Hong (CTO) se potkali ve startupu CTRL-Labs, který Meta koupila v roce 2019 a jehož technologie se stala základem pro neurální rozhraní nositelné elektroniky
  • Prsten Stream se nosí na ukazováčku dominantní ruky a obsahuje mikrofony a dotykovou plochu pro ovládání
  • Zařízení umožňuje diskrétní zaznamenávání myšlenek bez nutnosti vytahovat telefon nebo mluvit nahlas do sluchátek
  • Fahmi má zkušenosti z návrhů rozhraní člověk-počítač z firem Kernel (Bryan Johnson) a Magic Leap
  • Stream se řadí k rostoucí kategorii hlasových hardwarových zařízení vedle produktů od Plaud, Pocket, Friend, Limitless, Taya a Bee (nyní součást Amazonu)

Podrobnosti

Sandbar vznikl z osobní potřeby zakladatele Miny Fahmiho zachytit myšlenky v okamžiku, kdy se objeví. Když před několika lety začaly vznikat velké jazykové modely, Fahmi experimentoval s aplikací pro psaní deníku, ale zjistil, že samotná aplikace se stala překážkou při zachycování myšlenek. Díky svým zkušenostem s hardwarovými rozhraními začal zkoumat možnost konverzačního hardwarového rozhraní.

Prsten Stream řeší problém, kdy nápady často přicházejí při chůzi nebo cestování, ale vytažení telefonu přerušuje tok myšlenek a mluvení do sluchátek není diskrétní. Zařízení se ovládá přidržením dotykové plochy, což umožňuje zaznamenávat hlasové poznámky bez narušení aktivity, kterou uživatel právě vykonává.

Fahmi a Hong se setkali ve startupu CTRL-Labs, který se zaměřoval na neurální rozhraní. Meta společnost získala v roce 2019 a jejich práce se následně promítla do vývoje neurálních rozhraní pro chytrou nositelnou elektroniku technologického gigantu. Hong předtím pracoval v Googlu, zatímco Fahmi má rozsáhlé zkušenosti z firem zaměřených na pokročilá rozhraní - pracoval v Kernel, společnosti Bryana Johnsona zaměřené na neurotechnologie, a později ve startupu Magic Leap vyvíjejícím chytré brýle.

Proč je to důležité

Prsten Stream představuje další iteraci v rychle se rozvíjející kategorii hlasových hardwarových zařízení, která se snaží nabídnout alternativu ke smartphonům pro specifické úkoly. Zatímco trh videl různé formáty - od karet přes přívěsky až po náramky - prsten nabízí potenciálně nejdiskrétnější řešení.

Zkušenosti zakladatelů s neuronálními rozhraními a prací pro Meta naznačují hlubší porozumění tomu, jak lidé interagují s technologiemi. Jejich přístup reflektuje rostoucí trend v technologickém průmyslu: místo univerzálních zařízení vytvářet specializované nástroje pro konkrétní případy použití. Stream cílí na zachycení myšlenek v okamžiku jejich vzniku, což je problém, který smartphony řeší nedokonale kvůli nutnosti přerušit aktuální aktivitu.

Úspěch nebo neúspěch Sandbaru ukáže, zda je trh připraven přijmout další kategorii nositelné elektroniky vedle hodinek, sluchátek a fitness trackerů, a zda je hlasové rozhraní dostatečně přesvědčivé pro běžné uživatele.


Číst původní článek

Zdroj: 🚀 TechCrunch

Číst původní článek
Původní název: Former Meta employees launch Sandbar, a smart ring that takes voice notes and controls music - TechCrunch