📰 The Drive

Ford plánuje prodej výkonnostního balíčku 300T pro Maverick s výkonem 300 koní

Ford plánuje prodej výkonnostního balíčku 300T pro Maverick s výkonem 300 koní

Souhrn

Ford představil na výstavě SEMA v Las Vegas upravený pickup Maverick s výkonnostním balíčkem 300T, který zvyšuje výkon na 300 koní a 430 Nm. Na rozdíl od většiny konceptů ze SEMA má tento projekt reálnou šanci dostat se k zákazníkům – Ford plánuje nabídnout balíček 300T nebo jeho podobnou verzi v roce 2026.

Klíčové body

  • Výkon zvýšen na 300 koní a 430 Nm (317 lb-ft) pomocí většího 59mm turbodmychadla z Mustangu EcoBoost
  • Nárůst o 50 koní a 54 Nm oproti sériovému 2.0litrovému motoru Mavericku
  • Balíček zahrnuje větší intercooler Mishimoto (o 60 % větší než sériový), tuning ProCal 4 a sportovní výfuk
  • Ford doporučuje balíček pouze pro vozy s tažným balíčkem 4K kvůli lepšímu chlazení
  • Plánovaná dostupnost pro zákazníky v roce 2026 ve dvou barevných schématech

Podrobnosti

Ford u modelu Maverick vsadil na přímočarý přístup ke zvýšení výkonu – klíčovou komponentou je větší turbodmychadlo o průměru 59 milimetrů, které automobilka vypůjčila z 2.3litrového motoru Mustangu EcoBoost. Toto turbodmychadlo aplikované na menší dvoulitrový motor Mavericku přináší automatický nárůst výkonu o 50 koní a točivého momentu o 54 Nm oproti sériovému provedení.

Balíček 300T však není pouze o větším turbu. Zahrnuje také výrazně větší intercooler od společnosti Mishimoto, který je o téměř 60 procent objemnější než sériový díl. Tento upgrade je nezbytný pro efektivní chlazení stlačeného vzduchu při vyšším tlaku. Součástí je také tuning ProCal 4, který optimalizuje řídící jednotku motoru pro nové komponenty, a sportovní výfukový systém cat-back, který podle Fordu vydává charakteristický burácivý zvuk.

Ford explicitně doporučuje, aby si balíček 300T pořizovali pouze majitelé vozů s tažným balíčkem 4K. Tento balíček totiž zahrnuje vylepšené chlazení, které lépe zvládá dodatečné tepelné zatížení z vyššího výkonu. Koncept na SEMA je dále vybaven snižovacím setem Maverick Lobo s monotubovými tlumiči, silnějším stabilizátorem a tužšími silentbloky. Estetickou stránku dotváří 20palcová kola z Mustangu Mach-E GT s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S.

Proč je to důležité

Tento krok Fordu je zajímavý z několika důvodů. Především jde o relativně neobvyklý přístup, kdy automobilka otevřeně plánuje komercionalizaci konceptu ze SEMA ještě před jeho oficiálním uvedením. Maverick se od svého uvedení stal překvapivým úspěchem jako cenově dostupný kompaktní pickup, a Ford nyní zjevně testuje zájem o výkonnější verzi.

Balíček 300T by mohl konkurovat aftermarketovým úpravám a zároveň nabídnout zákazníkům tovární záruku a podporu. Není však jasné, které komponenty budou součástí finálního balíčku – Ford ve své tiskové zprávě konkrétně uvádí, že vylepšené pneumatiky budou doporučené, ale ne součástí balíčku. Dostupnost v roce 2026 naznačuje, že Ford chce nejprve otestovat trh a případně upravit nabídku podle zpětné vazby.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 The Drive

Číst původní článek
Původní název: Ford Plans to Sell This 300-HP Maverick Street Truck Upgrade With a Bigger Turbo - The Drive