📰 Theautopian.com

Manuální převodovka pro Corvette C8 se stává realističtější možností

Manuální převodovka pro Corvette C8 se stává realističtější možností

Souhrn

Společnost Tremec, výrobce osmistupňové dvouspojkové převodovky pro Chevrolet Corvette C8, představila novou šestistupňovou manuální převodovku, která má identické rozměry a tvar jako současná automatická jednotka. Tato novinka výrazně usnadňuje potenciální přestavbu C8 na manuální řazení, což je změna, po které volá část nadšenců od představení středomotorové generace v roce 2020.

Klíčové body

  • Tremec vyvinul šestistupňovou manuální převodovku se stejnými rozměry jako současná osmistupňová dvouspojková převodovka v C8
  • Corvette C8 je první generace od roku 1955, která neposkytuje možnost manuálního řazení (s výjimkou prvních dvou let výroby)
  • Chevrolet v roce 2020 rozhodl, že vývoj manuální převodovky by byl příliš nákladný při klesajícím zájmu zákazníků
  • Podíl manuálních převodovek u Corvette klesl na přibližně 15 procent před ukončením generace C7
  • Předchozí generace C7 nabízela sedmistupňovou manuální převodovku až do výkonné verze ZR1 s 755 koňskými silami

Podrobnosti

Přechod Corvette na středomotorovou koncepci v roce 2020 přinesl jednu kontroverzní změnu - konec manuální převodovky. Od roku 1955 do konce výroby generace C7 v roce 2019 mohli zákazníci volit mezi automatickou a manuální převodovkou. Výjimkou byly pouze první dva roky výroby Corvette, kdy byl k dispozici pouze dvoustupňový automat Powerglide.

Vedoucí inženýr programu Corvette Tadge Juechter v roce 2019 vysvětlil, že vývoj manuální převodovky pro C8 by byl ekonomicky nerentabilní. Chevrolet nenašel dodavatele ochotného vyvinout speciální manuální převodovku pro malý objem výroby. Juechter tehdy uvedl, že průmysl vyrábějící manuální převodovky umírá a podíl manuálů u Corvette každoročně klesá.

Nová šestistupňová manuální převodovka od Tremec však mění situaci. Díky identickým rozměrům s osmistupňovou dvouspojkovou jednotkou by teoreticky bylo možné provést výměnu bez nutnosti zásadních úprav konstrukce vozidla nebo interiéru. To výrazně snižuje technickou náročnost a potenciální náklady takové přestavby.

Pro nadšence, kteří preferují tradiční způsob řazení, představuje tato novinka reálnou možnost, jak si upravit své C8 podle vlastních představ. Otázkou zůstává, zda bude Tremec tuto převodovku nabízet jako aftermarketový díl a za jakou cenu.

Proč je to důležité

Tato novinka má význam především pro segment aftermarketových úprav a ukazuje, že zájem o manuální převodovky mezi nadšenci přetrvává navzdory klesajícímu podílu na prodejích nových vozů. Identické rozměry nové manuální převodovky s původní dvouspojkovou jednotkou naznačují, že Tremec počítá s poptávkou po takových úpravách. Pro automobilový průmysl je to signál, že i v éře elektrifikace a automatizace existuje segment zákazníků, kteří si cení tradičního zážitku z řízení.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 Theautopian.com