The Verge

Apple TV představuje nový zvukový podpis od Finneasa

Apple TV představuje nový zvukový podpis od Finneasa

Souhrn

Apple představil nový úvodní zvuk a video pro svou streamovací službu, která v říjnu 2025 změnila název z Apple TV Plus na Apple TV. Zvukový podpis, který Apple nazývá “mnemonic”, vytvořil hudební producent Finneas O’Connell, známý jako bratr a producent Billie Eilish a skladatel seriálu Disclaimer.

Klíčové body

  • Apple přejmenoval Apple TV Plus na Apple TV a vytvořil nový úvodní zvuk odpovídající rebrandingu
  • Zvukový podpis složil Finneas O’Connell, držitel několika cen Grammy
  • Existují tři verze zvuku: pětivteřinová pro seriály, jednovteřinová pro trailery a dvanáctivteřinová pro kinosály
  • Nový zvuk nahrazuje předchozí verzi, která vizuálně zdůrazňovala “Plus” v původním názvu služby
  • Finneas při tvorbě zvažoval, že diváci při sledování celé sezóny uslyší zvuk až desetkrát denně

Podrobnosti

Rebrandingem streamovací služby z Apple TV Plus na Apple TV se Apple rozhodl zjednodušit název své platformy s originálním obsahem. Předchozí úvodní animace výrazně zobrazovala “Plus” v názvu, což si vyžádalo vytvoření kompletně nového úvodního materiálu.

Finneas O’Connell, který je nejen producentem Billie Eilish, ale také skladatelem hudby pro seriál Disclaimer dostupný na Apple TV, přistupoval k tvorbě zvukového podpisu s ohledem na uživatelskou zkušenost. V rozhovoru pro Variety vysvětlil, že zvuk musí být příjemný i při opakovaném poslechu: “Pokud sledujete celou sezónu Ted Lasso, Severance nebo Disclaimer, uslyšíte tento zvuk desetkrát za den. Musí to být něco jako kousek zázvoru mezi sushi rolkami.”

Apple vytvořil tři varianty zvukového podpisu pro různé kontexty použití. Hlavní pětivteřinová verze se přehrává před epizodami seriálů. Jednovteřinová varianta slouží pro rychlé zobrazení v trailerech filmů, kde se obvykle ukazují loga produkčních společností. Nejdelší, přibližně dvanáctivteřinová verze, je určena pro kinosály před promítáním filmů od Apple Studios, jako byl například Killers of the Flower Moon.

Proč je to důležité

Zvukové podpisy streamovacích služeb se staly důležitým prvkem brandingu v éře digitálního obsahu. Netflix má své ikonické “ta-dum”, pro které Hans Zimmer vytvořil rozšířenou verzi určenou pro kina. Apple tímto krokem posiluje identitu své streamovací platformy a snaží se vytvořit zapamatovatelný audio-vizuální prvek, který diváci budou asociovat s kvalitním obsahem. Změna názvu služby a nový zvukový podpis signalizují pokračující investice Applu do vlastní produkce a snahu konkurovat zavedeným platformám jako Netflix, Disney+ nebo HBO Max.


Číst původní článek

Zdroj: ⚡ The Verge