Souhrn
Generální ředitel společnosti Corning Wendell Weeks v podcastu Fortune Leadership Next popsal klíčové setkání se Stevem Jobsem z roku 2007, které vedlo k masové výrobě Gorilla Glass pro první iPhone. Jobs tehdy odmítl Weeksův návrh na jiný produkt a místo toho ho psychologicky donutil přijmout zakázku, kterou Corning považoval za neproveditelnou.
Klíčové body
- Steve Jobs požadoval masovou výrobu odolného skla pro iPhone do šesti měsíců před červnovým uvedením v roce 2007
- Corning měl technologii Gorilla Glass, ale ne výrobní kapacity pro produkci v požadovaném měřítku
- Správní rada Corningu doporučila Weeksovi navrhnout Jobsovi druhého dodavatele, Jobs to kategoricky odmítl
- Jobs použil psychologickou manipulaci: “Víš, v čem je tvůj největší problém? Máš strach”
- Corning nakonec zakázku přijal a úspěšně dodal displeje pro první iPhone
Podrobnosti
Příběh začal neúspěšným pokusem Wendella Weekse prodat Jobsovi syntetický zelený laser, který by mohl proměnit smartphony v projektory. Jobs nápad odmítl slovy: “To je ta nejhloupější myšlenka, jakou jsem v životě slyšel.” Později však Jobs kontaktoval Weekse s požadavkem na odolné sklo pro displej iPhonu.
Výzva byla enormní. Jobs chtěl škrábání odolné sklo v masové produkci během pouhých šesti měsíců. Corning sice měl materiál, který by fungoval - Gorilla Glass - ale chyběla mu výrobní kapacita pro produkci v takovém měřítku.
Když Weeks na pokyn správní rady navrhl Jobsovi druhého dodavatele, Jobs to odmítl: “Ne, uděláš to všechno ty.” Weeks argumentoval, že to není možné, worauf Jobs použil psychologickou taktiku. “Víš, v čem je tvůj největší problém? Máš strach,” řekl Jobs podle Weeksových vzpomínek. Dodal, že pokud Corning nemůže pomoct Apple dodat “největší produkt v historii”, tak ho “vyvrhne”.
Corning nakonec zakázku přijal a úspěšně ji splnil. Gorilla Glass se stal standardem pro displeje smartphonů a tablet napříč celým průmyslem. Společnost Corning, která má 175letou historii, tak díky tomuto rozhodnutí našla nový klíčový obchodní segment.
Proč je to důležité
Příběh ilustruje Jobsův charakteristický přístup k dodavatelům a jeho schopnost tlačit partnery za hranice toho, co považovali za možné. Gorilla Glass se stal kritickou součástí úspěchu iPhonu a později celého ekosystému dotykových zařízení. Rozhodnutí Corningu přijmout tuto výzvu mělo dlouhodobý dopad na celý průmysl mobilních zařízení a ukázalo, jak může jeden produkt transformovat celou společnost. Dnes je Gorilla Glass používáno v miliardách zařízení po celém světě.
Zdroj: 📰 Fortune
|