📰 Mashable

Nejzajímavější předčasné Black Friday slevy na produkty Apple v roce 2025

Nejzajímavější předčasné Black Friday slevy na produkty Apple v roce 2025

Souhrn

Předčasné Black Friday nabídky v roce 2025 přinášejí neobvykle výrazné slevy na klíčové produkty Apple, včetně AirPods 4, MacBook Air s čipem M4, nových iPadů a Apple Watch Series 10. Nejagresivněji zlevňuje Amazon, zatímco Best Buy, Walmart a Target se zaměřují na zvýhodnění vybraných konfigurací a starších modelů.

Klíčové body

  • AirPods 4 k dispozici přibližně za 85 dolarů, což je jedna z nejnižších cen doposud.
  • MacBook Air 13’’ s čipem M4, 16 GB RAM a 256GB SSD za zhruba 750 dolarů, sleva téměř 250 dolarů.
  • Nové 11’’ iPady s čipem A16 zlevněny o přibližně 50 dolarů; vybrané M5 iPad Pro a M4 iPad Pro mají cílené slevy u vybraných prodejců.
  • Apple Watch Series 10 (GPS + cellular) ve vybraných konfiguracích až o 40 % levněji, exkluzivně například u Walmartu.
  • Apple Store tradičně nenabízí významné přímé slevy, spoléhá na dárkové karty a nechává cenovou válku na externích prodejcích.

Podrobnosti

Aktuální předčasné Black Friday slevy naznačují, že trh s produkty Apple je v roce 2025 výrazně konkurenčnější než v minulých letech. Amazon snižuje cenu základních AirPods 4 přibližně na 84,99 dolarů, což je agresivní nabídka u zařízení, které stále představuje hlavní vstupní produkt do ekosystému Apple díky integraci s iOS, macOS a funkcím jako automatické přepínání mezi zařízeními nebo prostorový zvuk. Tento cenový krok snižuje bariéru vstupu a tlačí konkurenci v segmentu bezdrátových sluchátek.

MacBook Air s čipem M4, 16 GB RAM a 256GB SSD za zhruba 749,99 dolarů představuje významné zlevnění u zařízení vhodného pro běžnou i pokročilejší práci – vývojáře, tvůrce obsahu i profesionály, kteří využívají optimalizované aplikace pro ARM architekturu (například editaci videa, práci s fotografiemi nebo běžný kancelářský software). Sleva tohoto rozsahu signalizuje zrychlený cyklus adopce nových generací čipů a tlak na doprodej starších konfigurací.

U iPadů jsou výrazné zejména slevy na 11’’ model s čipem A16, kde snížení ceny o 50 dolarů činí zařízení atraktivnější pro uživatele hledající tablet pro multimédia, poznámky, vzdělávání a základní produktivitu. Vybrané iPad Pro s čipem M5 či M4, zlevněné u konkrétních prodejců, cílí na uživatele, kteří využívají tablet jako pracovní nástroj pro grafiku, video nebo multitasking.

Apple Watch Series 10 s konektivitou cellular zlevněné až o 40 % (např. u Walmartu) jsou zajímavé pro uživatele, kteří chtějí nezávislost na telefonu, sledování zdraví a sportu, notifikace a nouzové funkce. Tento typ slevy pomáhá rozšířit penetraci nositelné elektroniky v širší populaci.

Apple samotný, podle očekávání, nevede cenovou válku a místo toho spoléhá na akce s dárkovými kartami. Cenotvorba tak leží primárně na velkých prodejních platformách, které tyto slevy využívají jako nástroj pro akvizici zákazníků do svého ekosystému služeb.

Proč je to důležité

Aktuální cenové pohyby ukazují několik trendů. Za prvé, Apple je ochoten nepřímo podporovat agresivnější zlevňování přes partnery, aby urychlil obnovovací cykly zařízení a rozšířil svůj ekosystém služeb (iCloud, Apple Music, TV+, služby pro hry a předplatná). Za druhé, zvýrazněné slevy na sluchátka, tablety, notebooky a hodinky zpřístupňují zařízení, která dříve cílila na prémiový segment, širšímu spektru uživatelů, což může dále posílit dominanci Apple v oblasti osobních zařízení.

Pro zákazníky jde o pragmatickou příležitost pořídit aktuální nebo téměř aktuální generace produktů za ceny, které dříve přicházely až na konci životního cyklu. Pro konkurenci (výrobci notebooků s Windows, sluchátek, tabletů s Androidem, chytrých hodinek) to znamená tlak na snižování cen nebo na zřetelnější odlišení funkcemi. Pro celý trh je signálem, že Black Friday už není jednorázová akce, ale delší cenová kampaň, která začíná s výrazným předstihem a stává se nástrojem pro strategické řízení poptávky a skladových zásob.


Číst původní článek

Zdroj: 📰 Mashable