Wizards of the Coast oznámili sérii zákazů karet, které zásadně upravují kompetitivní prostředí hry Magic: The Gathering, ale nemají přímý dopad na širší technologický či herní průmysl mimo tuto specifickou komunitu. Klíčovou změnou je zákaz karty Vivi Ornitier ve Standardu, která dlouhodobě dominovala formátu díky snadno zneužitelnému generování many a rychlé tvorbě komb, často ve spojení s kartami jako Proft’s Eidetic Memory. Spolu s ní byl ve Standardu zakázán i Proft’s Eidetic Memory a Screaming Nemesis, což má omezit extrémně výkonné balíčky schopné generovat neúměrné množství herních akcí v krátkém čase.
Další zásahy se týkají formátu Pioneer, kde byl zakázán Heartfire Hero, a formátu Legacy, kde zákaz zasáhl Entomb a Nadu, Winged Wisdom. Tyto kroky míří na příliš konzistentní a rychlé strategie, které omezovaly rozmanitost metagame. V Pauperu se opětovného zákazu dočkala karta High Tide. Výrazné změny nastaly i v Brawlu, kde byly zakázány karty Strip Mine, Mana Drain, Chrome Mox a Ancient Tomb, tedy zdroje „rychlé many“ a silné kontroly, které narušovaly tempo a balanc casual-kompetitivního hraní.
Z technologického a průmyslového hlediska jde o standardní údržbu live produktu: úpravu pravidel na základě dat z turnajů, online platforem a ekonomiky digitálních karet. Oznámení ilustruje, jak hluboká datová analytika a průběžné balancování obsahu slouží k udržení dlouhodobé životaschopnosti hry jako služby (game-as-a-service). Pro hráče znamenají tyto změny nutnost přizpůsobit balíčky, přehodnotit investice do konkrétních karet a sledovat, jak se nově otevřený prostor v metagame zaplní jinými strategiemi.
Zdroj: 📰 Draftsim.com