Marigold.cz » O myších a webových lidech 2.0
    Kancelářská krysa běhá         LED svítilny         FotonMag.cz         Chronomag.cz         Energomonitor.cz    

Někdy mne napadá, proč vůbec nad něčím přemýšlím. Už samo o sobě je přemýšlení nad přemýšlením kacířskou myšlenkou, což o to. Ale vždycky mně potěší, když čtu na webu řadu dobrých tipů, rad a závažných zamyšlení nad věcmi, na kterých tak či onak pracuju. Potěší ironicky i skutečně, jak kdy. Proč vymýšlet, když na internetu ví spousta lidí všechno líp, než vy…

Většinou nad tím mávnu rukou, to když jde o projekty, které jsem dělával pro klienty, kteří zaplatí a odejdou. Poslední rok se věnuju nejvíce Streamu a také tam často najdu hutné myšlenky sdělované břitkým jazykem, zhusta i úšklebkem směřované na mne. Zvyknul jsem si, že s generace kritizujících se přestěhovávám na stranu kritizovaných, protože už jsem stár velmi, na internet mnoho-li velmi. Baže, třicítka je za mnou.

Uvykl jsem si komentátory rozškatulkovávat podle jména. Ty, na jejichž názor publikovaný na webu bych přísahal jako na písmo svaté, bych spočítal na prstech svých končetin. Budiž, často s nimi nesouhlasím, protože se lišíme v úhlu pohledu, což neznamená, že bych si jejich názoru nevážil a nenutil mne se znovu zamyslet nad promyšleným.

Pak mám rád něco, čemu říkám korektiv. To jsou momenty, kdy se situace zastaví, všichni se vyjádří, pak se situace pohne a vynajednou víte, kam se pohnula. Víte, na čem jste, protože vidíte dovnitř. Nedávno jsem jeden takový případ popsal o Zvědavec.org, jenže připusťme, že tenhle web těžko brát vážně, takže korektura nebyla veliká a nebyla neočekávaná.

Takové případy se stávají málokdy. Pokud pracujete jako analytik či komenátor (což je obecně v telco moje role), většinou když nastane situace, již jste analyzoval, už je dávno zapomenuto, co kdo řekl. Okecat to lze následně různě, což si pamatuji velmi zřetelně z případu Eurotelu a zavádění CDMA-2000 EV-DO.

Jagg.cz má prý bann

Pak jsou korektivy nečekané a o to zajímavější. A nad jedním takovým bych se zastavil. Přinesl mi ho Jagg.

Že prodávám službu Jagg.cz by zatím nestálo za zmínku, protože nevím ještě, kdo ji vydraží, ani co s ní udělá. Zajímavá byla diskuse, která se kolem toho rozjela v jednom bodě. Jagg totiž absentuje v indexu vyhledávače Google. To znamená, že Google neodkazoval na žádnou stránku z této domény (minulý čas je momentálně na místě).

První, kdo si toho povšimnul a dal tuto informaci veřejně v plen, byl Misha (na Marigoldovi) a zřejmě týž člověk ji uvedl i v diskusi na serveru WebTrh.cz. Misha suše konstatoval, že Jagg není v Google indexu a zde na Marigoldovi se zeptal, čím to. Veskrze dobrá a investigativní informace, protože já jako majitel serveru jsem si toho nikdy nevšiml.

Pak už je zajímavá diskuse na fóru WebTrhu, kde se záhy stal z absence Jaggu v Google indexu „ban“ – tedy nějaká forma aktivního zákazu indexace Jaggu ze strany Google týmu. První mluví o „banánu“ admin diskuse Retail, pak se přidává v používání tohoto termínu i pár dalších diskutujících jako Master, Dysmusax a další. Naopak někteří jako Jilm či Kovboj se důsledně podezření z „banu“ vyhnuli.

Také na Marigoldovi v diskusi se to přetřásalo, byť mírněji.

První, kdo udeřil hřebíček na hlavičku, byl Tomáš Krause, když konstatoval, že může vyhledávačům vadit, že dotaz na soubor robots.txt hodí ISE. Pro ty, kdo nepracují v IT oddělení Global Inspiration jen dodávám, že ise = internal server error. Další, kdo přišel s tímto názorem, byl Marek Sovavsíti Prokop.

Naopak na druhém břehu řeky stál Hannes, který ihned do diskuse napsal „ban z googlu bez udání důvodu“…

A pak přišla ta chvíle rozuzlení. Slovo dalo slovo s člověkem z Google a já jsem se dozvěděl, že Google vyžaduje, aby soubor robots.txt na serveru buďto byl, nebo chyběl (= hláška 404 file not found). Pokud vrací jinou hlášku, například 500 Internal Server Error, Google se na indexování dotyčného webu vykašle.

Komentovat bez hlubší znalosti je tak svůdné…

Nyní lze snadno udělat dělící čáru a komentátory „Jagg banu“ rozdělit na patřičné strany: na ty, kdo publikovali nepravdivou informaci, na ty kdo publikovali pravdivou informaci a k cíli se nedobrali a na ty, kdo publikovali pravdivou informaci a k cíli se dobrali.

Na jedné straně tedy máme Mishu, který fakt zjistil a korektně uvedl s tím, že neví, jak se to stalo – dostává zmíněné (a bohužel jen pomyslné) body za investigativu. Nebo také Davida Antoše (aka Jilma) a Jiřího Macicha, kteří s touhle informací nepracovali, ačkoliv o ní věděli a ačkoliv by jim umožnila si levně odplivnout. Body za to, že se vyhnuli komentování něčeho, čemu nerozuměli nebo si nemohli prověřit dostatečně.

Pak máme Tomáše Krause a Marka Prokopa. Ti, když už se rozhodli komentovat, tak komentovali z pozice svých zkušeností a dobrali se pravé podstaty věci. Cenné body za to, protože komentovali, znajíce.

Nu a do třetice máme například toho Hannese, který neověřenou informaci hned využil ke sžíravému komentáři. Body dolů na to, že naletěl.

Někde na pomezí stojí třeba Widlák, který informaci o bannu převzal bez ověření do článku, ale v momentě, když jiní přišli na to, jak tomu je, to alespoň blogersky správně opravil včetně ponechání původního textu!

Všímaví, znalí a trubky

Povšimněte si prosím, že celé to rozdělení na všímavé, znalé a trubky se nezakládá na nějaké diskutabilní otázce typu „je Jagg službou budoucnosti“ – na kterou může být po právu mnoho subjektivních názorů. Zakládá se na prosté a ověřitelné skutečnosti. Jilm si může dovolit sžíravý komentář k Jaggu, se kterým já nemusím z mnoha důvodů souhlasit, ale nenechal se zlákat laciným komentářem „bannu“. Podobně sžíravý Hannesův komentář vychází z falešných informací. Hádejte, nad kterým se zamyslím více?

Nakonec mi stálo za to pročíst si Mishovy komentáře na dalších webech. A jedno z jeho prohlášení bych podepsal vlastní krví: „Tvůrci webu u nás naprosto nemají ponětí, co se děje ve světě. Zaznamenají možná existenci nějakého youtube, myspace, a v nejlepším případě digg a del.icio.us, ale o desítkách jiných služeb, které by je mohly inspirovat naprosto neví. Kdo v Česku čte pravidelně Techcrunch, Thinkvitamin, kdo sleduje zahraniční blogy nebo konference“. Kdo? Já. Kdo ještě? Málo takových… 🙁

S tím souhlasím. Kde jsou ty časy, kdy jsem s nábožným zaujetím pročítal české blogy věnované webdesignu a CSS. Pryč, nenávratně. Ti staří a dobří „umřeli“ – už nepíšou. Komentář Marka Prokopa mne přesvědčuje o tom, že nejsou mimo, ale holt to asi dělají, nepíšou o tom. A jiná generace našich pisálků nenaskočila – není tu asi nikdo, kdo by sledoval a komentoval trendy v zahraničí, když odmyslím své skrovné a nesystematické síly. Přitom je to pole neorané. Ano, souhlasím znovu s Mishem, když říká: „kopírování by pro začátek stačilo, jak třeba ukazují ti poláci. Problém je v tom, že některé věci má smysl kopírovat jen pokud máš dostatečně velkou masu komunitu, jak o tom byla řeč, a navíc, člověk musí vědět, proč a co kopíruje.“

Člověk musí vědět, proč a co kopíruje

Zejména to Proč a co kopíruje podtrhuji znovu.

Tak, a kam jsme se to dostali od toho momentu, kdy jsem si dovolil ověřit svoje rozškatulkování českých internetových komentátorů, kteří se zúčastnili komentování prodeje Jaggu? Zase k tomu starému. Český internet je na hony pozadu za tím americkým. Když řeknu tři roky, nejsem mimo. A když řeknu, že náskok ani náhodou nestahujeme, nejsem také mimo. A mohl bych připomenout to, co Jilm nepochopil: bez Web 2.0 pochcípá český internet na zatuchlost. V čem to nepochopil? V tom, že nestačí kopírovat. Musíme vědět Proč a Co kopírujeme. Nestačí se ohánět pojmem Web 2.0 – musíme vědět, že je to nový přístup ke službě uživatelům, ne jen zrcadlové písmo a nápis beta.

Abych skončil nějak positivně, kromě toho, že jsem dopil Veltlínské: za prvé si přečtěte komentář Martina Malého Web2.0 nepřijde: hovoří o tomtéž, co si myslím já. Tedy o tom, že Web2.0 se vžilo jako spásné zaklínadlo, ale přitom to znamená něco jiného, než si myslíme. Mít uživatele na prvním místě a použít na to všechny moderní technologie, abychom mu vyšli vstříc. A nakonec si tam můžete pročíst i ty komentáře, stojí to za to. Konečně pár lidí, kteří asi pochopili, o co u Web2.0 jde. Škoda, že je jich tak málo.

A za druhé se podívejte na Media Blog. Název trochu zavádějící, ale je to dobrá konkurejce pro Linkuj.cz – tedy systém Diggu, ale dotaženější, než Linkuj.

A za třetí: až příště budete číst vrcholně odborné a vtipně napsané komentáře, přemýšlejte o tom, co má autor za sebou. Vtipně napsaný komentář není všechno. Ani u mne, ani u kohokoliv jiného…

A v posledku: proč je ten náš internet tak chcíplý? Proč se tu nic neděje? Opravdu je stav tak rovnovážný, že ho nelze vychýlit? Nemyslím si to. Znám řadu hezkých projektů se slušnou návštěvností a dobrým potenciálem, o kterých se v mediální rovině moc nemluví. Proč? Proč tu safra není web, který by sledoval zahraniční trendy? Chjo. Těch proč je moc. Hlavně, že žijeme v hezké iluzi, jak jsme technicky ve předu 🙁

Flattr this!

Chcete přispěv na provoz Marigolda?
Můžete přes systém PayPal (tlačítko Donate níže).

Patrick Zandl @ 19:41 - Líbil se článek?

komentářů 33

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (hlasováno 19×, průměr: 3,58)
Loading...


Chcete dostávat emailem upozornění, když na Marigoldu vyjde nový článek? Přihlašte se zde:
Jméno
Email *

33 komentářů »

  1. Díky za velikonoční překvapení 🙂

    K otázce, kterou jsi uved v posledku: několikrát jsem o tom už uvažoval, že by tu asi bylo místo na trhu, přijít s něčím, co by se dalo nazvat „český Techcrunch“. Nakonec jsem to ale zavrhl. Proč? Kromě důvodů spíše osobních a nedůležitých, jako že mě živí jiné věci a neměl bych čas se tomu věnovat pořádně, mě napadly dva hlavní. Jednak by se autor podobného webu jen málokdy dostal do pozice, ve které by objevil něco nového, většinou by jen sbíral plody cizí práce a psal o nich. To by se snad ještě dalo snést, pokud by na to autor přistoupil a dělal to pořádně.

    Druhý důvod je ale zásadnější – člověk investuje hromady času, energie a peněz do sledování novinek, čtení blogů, mailových konferencí a diskusí v jazycích, jimiž nevládne, zkoušení nových služeb nebo ježdění na akce, které člověku opravdu něco dají, a namísto toho, aby to potom využil ve vlastních projektech a podnikání, tak by to nejlepší ze světa předhodil předžvýkáno, přeloženo a vyzkoušeno zatuchlému českému rybníčku, plnému sebestředných lenivých kaprů úplně bez práce. A o to víc času by měli kapři na komentáře ala „Jagg ban“…

    Comment by Misha — 9.4.2007 @ 20:34

  2. Uz druhykrat som narazil na nazor, ze Pligg je premyslenejsi ako Linkuj.cz

    pritom iba ja si myslim, ze Linkuj.cz je z pohladu pouzivatelskeho vychytralejsi?

    alebo je tych ludi viac?

    Inak povedane, ak som patral dobre, Pligg je jediny komplexnejsi system pre vybudovanie klonu Digg. Ale tym to podla mna aj konci.

    Comment by rony — 9.4.2007 @ 20:35

  3. Tak se zdá že robots.txt je celkem důležitý buď ho mít a nebo nemít prostě nic mezi 🙂 Koukám že marigold ho nemá a přesměrovává to na index… možná by stálo za to tu nějaký taky vyrobit jako na http://www.jagg.cz/robots.txt

    AbsolutTelco

    Comment by AbsolutTelco — 9.4.2007 @ 20:37

  4. Rony: Jednoduchý něco-jako-digg je http://www.upwarded.com/ od autora Google Blogoscoped.

    Comment by jilm — 9.4.2007 @ 20:41

  5. Patriku tak tímto článkem jako byste mi mluvil z duše. Na otázku proč se tady v ČR pořádně nic neděje je jednoduchá. Osobně mám zkušenost takovou, že když rozjedu nový web tak první měsíc mi všichni v komentářích nadávají, že je to jen chabá kopie a že stránku stejně nikdo nebude používat a tak dále. V ČR je totiž na (internetu obzvlášť) zvykem vše kritizovat. Takže co člověk který by chtěl spustit potencionální projekt? Řekne si co já se budu namáhat, všichni mi budou stejně jen nadávat o co se to snažím a že to nemá smysl. To je můj názor tedy. 🙁

    Comment by Catch — 9.4.2007 @ 20:41

  6. To Rony: Za nejpromyšlenější digg-clone považuji Méneame (meneame.net). Pligg se od něj před časem odštěpil, ale co do počtu funkcí jej určitě nepřekonává.

    Comment by Lobo — 9.4.2007 @ 20:53

  7. Kromě Lobem zmíněného Meneame mám ještě rád MarkaBoo – ale to je v Ruby a s tím u nás snad nikdo neumí… (což mi naznačuje určitou souvilost, protože Ruby je evidentně s Rail balíkem dobrý tandem na tvorbu web2.0 aplikací, narozdíl od PHP.)

    Comment by Patrick Zandl — 9.4.2007 @ 20:58

  8. Tak ted se bavim. Ceske weby ted dostavaji cocku za to ze porusuji licenci, ale oni jenom jdou s dobou. Tady panove hnijete vy. Jelikoz porusovani licence jak se zda zavedl Google. viz. http://digg.com/programming/Yahoo_javascript_library_customer_of_the_year_google

    Takze nebudte tak prikri k prohreskum proti licencim, jak se zda opravdu to s ceskym internetem nebude tak spatne. Kracime s dobou,

    Comment by honza — 9.4.2007 @ 23:34

  9. Patriku, na jednu věc z tvého příspěvku si dovolím reagovat poněkud obšírněji: http://pixy.cz/pixynergia/2007/proc-uz-nepisi-o-webdesignu-a-css/

    Comment by pixy — 10.4.2007 @ 1:09

  10. Osobne vitam, ze se o trendech hovori, ale cely problem je dost komplexni a podle me zde neni zcela postihnuty (at uz cilene nebo ne). Kdyz si vezmete IT jako celek, tak jsme proste proti svetu opozdeni. Je otazka, jestli je to proto, protoze se tu na 40 let zastavil vyvoj a vse dohanime a nebo proto, ze cekame, az se prelozi kvalitni literatura z anglictiny do cestiny (to by byla ta horsi situace). Ale cely problem opravdu neni jen ve webu, ten je pouze dobre viditelnou spickou ledovce. Problem je cela informacni spolecnost a pozice CR v ni. Myslim, ze vse zacina uz v systemu vzdelavani (a to zdaleka ne jen v systemu vyuky, ale i v tom, co chteji studenti umet a jak se ke vzdelani stavi) a jen potom dal smutne pokracuje. Vice jsem o tom psal zde: http://www.abako.cz/blog/181/svet-se-meni-a-meni-se-nebezpecne-rychle/
    a krasna vse vystihujici slova, podle me, rekl Jan Kaplicky: http://www.abako.cz/blog/184/moudra-slova-v/

    Bud se tento narod zacne masivne zajimat o deni ve svete a bude se mu snazit vyrovnat (vest ho) a nebo se bude pomalicku presouvat na okraj.

    Comment by Jirka — 10.4.2007 @ 1:09

  11. To Martin Malý: Řekl bych, že ten povzdech o sledování zahraničích trendů je trošku o něčem jiném. Dev20.info může být užitečný pro programátory, ale když si přečtu jeho nadpisy, tak se otřepu a jdu dál, protože ničemu z toho nerozumím. Neinspiruje mě to k vytvoření žádného web 2.0 webu, protože je to technologická záležitost. Já ale potřebuji hledat myšlenky, a potom až sáhnout po nějakém tech řešení. Osobně mi u nás chybí web typu techcrunch.com, který by sledoval trendy, popisoval nově vzniklé služby. Tam je prostor pro rozvoj, kdy mohu vytvořit aplikaci, která tohoto průkopníka posune dál. Svého času měl na to výborný čich František Fuka. U něj jsem se dozvěděl o principu Stumbleupon.com a připadl mi supr. Stejně supr jistě připadl posléze i tvůrcům Diggu, jenže oni se jistě o něm nedozvěděli tak složitým způsobem, jako to musí dělat lidé u nás.

    Comment by Lobo — 10.4.2007 @ 10:47

  12. To Martin Malý a Lobo: souhlas. Na Dev20.info jsem narazil před nějakou dobou, ale to je pro programátory. Chybí tomu ta druhá polovina, sledování trendů produktů…

    A sám ji dělat nebudu, nedopadlo by to dobře, nemám čas a sílu na to to udržovat v rutinním provozu. Takže leda najít ještě pár dalších obětí do party, nebo nevím. Souhlasím s Mishou, že je to na jednu stranu jako házet perly sviním, zatímco si to můžete v klidu dělat sám a akorát o tom nepsat…

    Comment by Patrick Zandl — 10.4.2007 @ 10:55

  13. To Martin Malý: njn, statni sprava… a druha vec je, ze se rika, ze pokud chcete zvysit produktivitu, tak nekupujte nove veci, ale naucte pracovat lidi se stavajicimi nastroji.

    To Lobo a Patrik Zandl: Myslim, ze nemate pravdu a ve sve nahote to ukazuje na cely problem ceskeho webu a IT. Tady sleduje hrozne malo lidi cizojazycne psane zdroje. To co chcete, je opet jen prelozeni zdroju do cestiny. To ale neni potreba. Potreba je, aby lide cetli rovnou anglicky. Potreba je, aby se z techto informaci potom delaly sluzby s pridanou hodnotou. Blogy, ktere sleduji trendy v cestine jsou fajn a je dobre, ze jsou, ale dulezite je, aby ctenari masove vysli za maly cesky dvorek. Pak se zde budou dit zajimave veci a pak bude i o cem psat, i kdyz mozna cesti autori budou psat anglicky, protoze budou psat o sluzbach, ktere zajimaji cely svet…

    Comment by Jirka — 10.4.2007 @ 12:40

  14. To Jirka: Jeden citátek říká, že geniální člověk v dnešní době vyplodí pouze dvě původní myšlenky za život. Nechápu, co je špatného na tom, psát o něčem již známém. Nebo napsat stejnou věc česky, když jsem si ji předtím přečetl v angličtině. Faktický článek není nutně bez hodnoty, pokud v něm spojím fakta z více zdrojů nebo je začlením do kontextu (třeba v rámci finančních výsledků nebo návštěvnosti). V zahraničí nejsou chytřejší nebo pracovitější, jenom je jich víc 🙂

    Comment by Lobo — 10.4.2007 @ 13:15

  15. To Patrik Zandl: To vypadá na nějakou nakažlivou nemoc: Pixy nemá o čem psát, ty nemáš čas, Misha si to radši nechá pro sebe a pak to tak vypadá 🙂

    Ale vážně… Před časem jsem tu četl tvoji vizi akciovky, ve které by lidé psali své příspěvky na hi-tech věci, popřípadě si mezi sebe dělili zisk podle úspěšnosti svých postů. Ta myšlenka se mi líbila. Když má člověk blog, tak by se o něj měl starat. Ale je přirozené, že po čase otupí a pisatelská pauza se projeví kamenováním v komentářích.

    Už mnohokrát se mi stalo, že bych třeba rád něco zajímavého napsal, ale vyvstala klasická Nerudovská otázka kam s tím? Nechci si zakládat vlastní blog a omezovat se myšlenkou, o čem napíšu zítra. Kdyby existovalo místo, kam napíšu, kdykoliv objevím něco zajímavého a zároveň věděl, že mé pauzy zaplní ostatní kvalitní příspěvky, tak jsem klidný. Otázka na závěr. Myslíš, že by sem přispívaly i „bloggerské celebrity“?

    Comment by Lobo — 10.4.2007 @ 13:40

  16. Zdravim, sledovat trendy pouze v IT neni uplne idealni. Mnoho napadu vznika mimo obor napr. puvod optickeho vlakna. A psat o trendech obecne? Neni mozne. Spravna casta jak bylo jiz zmineno, cist rovnou v anglictine.

    Comment by Stepan — 10.4.2007 @ 14:13

  17. Martin: já si naopak myslím, že pro zdejší trh je smrtící to, že si nikdo ty informace nedokáže najít sám a něco vlastního vymyslet, jak už psali někteří jiní ve svých příspěvcích. Předžvýkáním sice nad nimi budeš mít moc, ale bude to moc jednookého nad slepými. Hořekuješ, že není s čím a kým spolupracovat – a díky předžvýkávání asi nikdy nebude.

    Přiznám se, že nevím, jak z toho ven a odkud příjde ten impuls, pokud vůbec příjde, abychom se úplne nezahrabali. Český Techcrunch by možná mohl pomoci, ale bude to stačit?

    Comment by Misha — 10.4.2007 @ 14:45

  18. „Domnívám se, že pro české vývojáře je kromě sledování zdrojů neméně důležitá komunikace mezi sebou, kdy se mohou v rodném jazyce navzájem inspirovat či si pomáhat.“

    To je pravda a tady by ten smysl asi byl. Něco mě napadlo, budeš to mít v mailu.

    Comment by Misha — 10.4.2007 @ 14:49

  19. Konec řečí – tak založme něco jako techcrunch a je to 🙂 Kdo je pro, kromě Arthura, který pro je po icq? A kdo by občas něco chtěl napsat? 🙂

    Comment by Patrick Zandl — 10.4.2007 @ 15:05

  20. vyborna diskuze. Lidi se tu snazi najit reseni

    2 Martin: Mam hodinu denne cas, mohl bych psat clanky. Bohuzel moje pridana hodnota by byla mala (2 roky zkusenosti v telku). Zapadam nejak? 🙂

    Comment by Stepan — 10.4.2007 @ 15:06

  21. To Lobo: neni spatne, ze se to pise cesky. Spatne je, ze to nekdo chce jako nutnou podminku pro pohnuti se vpred. To je naprosto zvracena predstava. Dokud nebude vetsina lidi cist zahranicni weby a mit tak pristup k mnohem vic informacim, tak se nic nehne. Par ceskych „nosicu vody“, kteri budou prekladat a pridavat nejakou pridanou hodnotu nic nezmeni.

    Takze shrnuto: problem cele „zatuchlosti“ a opozdenosti je v tom, ze se malo lidi zajima o svetove deni. Ne v tom, ze malo lidi preklada pro ty, kteri nechteji cist anglicky.

    Comment by Jirka — 10.4.2007 @ 15:20

  22. a nebude to treba taky jeste tim, ze hodne schopnejch a zvidavejch lidi umi anglicky a cte anglicke zdroje a nema moc potrebu se pohybovat po ceskym webu, kde jsou vetsinou jen prezvykane informace s odkazy na anglicke stranky? Na co chodit ke kovarickovi, kdyz muzu rovnou ke kovarovi? No a tech par lidi, kteri by s tim chteli neco delat, to asi, bohuzel, nezachrani. : )

    Comment by Bluejade — 10.4.2007 @ 17:25

  23. …a tak raději budeme sedět a nadávat na tmu než bychom zapálili svíčku. Protože přeci „svíčka, to není vůbec žádný pořádný světlo! V cizině maj žárovky! My bychom taky měli mít žárovky! Svíčka nemá cenu! Ta tma je sice naprd, ale než svíčku, to radši nic! V cizině mají žárovky, měli bychom mít ještě něco lepšího…“ Nedejbože že by někdo tu svíčku rozsvítil nebo došel pro žárovku!

    Ano, já jsem pro to, aby „český Techcrunch“ vznikl…

    Bluejade: Je fajn, že ti schopní a zvídaví chodí ke kováři, ale na stavu českého webu to moc vidět není, že? Naopak si myslím, že vždy všechno zachraňovalo jen „pár lidí co s tím chtěli něco dělat“ a nespokojili se s konstatováním, že „situace je špatná“.

    Jirka: Circulus vitiosus. Lidé se nezajímají o světové dění, protože se bojí toho množství informací… 🙂

    Stepan: Máš chuť psát? Dokážeš psát? Dokážeš dát věci do souvislostí? Máš chuť to dělat, Řekl bych, že tyhle věci jsou důležitější než hafo let zkušeností.

    Misho, ad předžvýkání: Nebral bych to jako předžvýkání. Co třeba „místo kde je možno se o věcech pobavit a kde je možno načerpat inspiraci“? A dál viz odpověď pro Bluejade: Je smrtící, že si tu nikdo informace nehledá. Lze to buď konstatovat, nebo lidem poskytnout impuls pro hledání. Nejde snad o to přežvýkávat zahraniční věci pro Čechy, jde o to jim je jen ukázat, říct: „Helejte co jsem našel, nezajímalo by to někoho z vás? Dejte mi vědět, až najdete něco, co by mohlo zajímat mne…“

    To je celé. Takže navrhuju konec debat nad otázkou „Co by se mělo dělat?“ a „proč by se mělo něco dělat?“ a začněme se ptát „Co (u)dělám já?“

    Comment by Martin Malý — 10.4.2007 @ 19:14

  24. bohuzel, muj puvodni komentar nema s toutu chybou v robots.txt moc co delat – jeho pointou bylo upozornit na fakt ze ten projekt zdaleka nema hodnotu 20 000, a vytvoreni takoveho webu zabere studentikovi stredni skoly asi tak par hodin. nehlede na ban nebo neban v googlu. vzhledem k nulovemu poctu hodnoceni na aukru u dvou poslednich prihazovatelu bych se ale nakonec vubec nedivil, kdyby z toho tech 20 tisic nakonec vubec nevzeslo…

    Comment by Hannes — 10.4.2007 @ 20:27

  25. Koukal jsem na ten Techcrunch a nemůžu si pomoct, ale vidím velmi silnou podobnost s naší Lupou. To, že Lupa má menší rozhled, malou aktuálnost a méně autorů, je jiná věc – ale zaměřením, obsahem i formou je to prakticky totéž. Nebo se pletu?

    Comment by pixy — 10.4.2007 @ 21:33

  26. Pro Hannese: No, hodnota je něco jiného a ta je mi teď lhostejná. Podstatné je, že papouškuješ bez ověření informaci, která se nakonec ukázala jako nesmyslná. Nic víc, nic méně.

    Comment by Patrick Zandl — 11.4.2007 @ 6:45

  27. Bluejade: „a nebude to treba taky jeste tim, ze hodne schopnejch a zvidavejch lidi umi anglicky a cte anglicke zdroje a nema moc potrebu se pohybovat po ceskym webu, kde jsou vetsinou jen prezvykane informace s odkazy na anglicke stranky?“

    Přesně takhle jsem to měl hozeno já. Ale chci se věnovat pokud možno jen web aplikacím a pro ty je v čechách jiné prostředí než mají v USA. Proto jsem začal psát, abych se dozvěděl, jak to řeší kolegové tady a zjistil jsem, že pokud jde o web aplikace je tu půda neoraná. Patrick říká 3 roky zpoždění, souhlasím s tím, že je to střízlivý odhad, sám se přikláním ke 4. Proč? Je to přes 3 roky co 37signals spustili Basecamp. Nevěřím, že tu někdo spustí do roku něco stejně kvalitního.

    Abych si přihřál vlastní polívčičku tak musím říct, že my tu máme za sebou něco přes rok vývoje web aplikace pro firmy. Chystáme její vypuštění mezi další klienty (zatím se ladí na jednom). Postupně o našich poznatcích budu psát na svém blogu. Zatím nabízím shrnutí mého názoru na to, co web aplikace představují http://jankorbel.cz/2007/04/10/revoluce-web-aplikaci/

    Comment by jan korbel — 11.4.2007 @ 9:27

  28. To Patrick:
    jdu do toho, vzal bych si na starosti IT/Telco cast (par let u operatora, nejakej cas venku, ted zase doma u dodavatele mobilnich siti)
    vice na emailu.
    H.

    Comment by dakar — 11.4.2007 @ 12:36

  29. To Patrik:
    rad bych rovnez prispel. Muzete mi dat prosim vedet na email jaka je situace?
    Diky

    Comment by Stepan — 12.4.2007 @ 9:12

  30. „A v posledku: proč je ten náš internet tak chcíplý? Proč se tu nic neděje? “

    Jak tak nad tím přemýšlím, tak mě napadá jen jeden důvod. Nedostatečná poptávka. Kde není poptávka, není ani nabídka. Navíc český internet je příliš malý rybník a většině rybyčkám stačí sluzby jako spoluzaci, estranky, nebo xchat, kterých je tu mraky. Tak na co další hromady, v podstatě podobných, služeb, které si navzájem kradou nápady?
    Takže na závěr: Co by se na našem internetu mělo dít jiného, než se děje teď?

    Comment by Lokutus — 13.4.2007 @ 9:08

  31. Cesky web je pozadu? Co si pamatuji Expandia banka spoustela kdy – 97? Xchat 96, lide.cz 2000 – eat this MySpace :-). Problem je ze neumime expandovat na globalni trhy ale napadu a zajimavych je vic nez dost…

    Comment by Jozo — 13.4.2007 @ 11:34

  32. Jozo: je dobré si všimnout, že první dva weby jsou deset let staré. Ano, tehdy jsme byli docela daleko. Lidé jsou jen navštěvovaní, protože seznam. Do myspace to má vážně h odně daleko a to je rozdíl. Problém není expanze, ale nedostatečnost. Expandovat dnes nemáme co. Už i v tom pornu nás převálcovali bulhaři 🙁

    Comment by Patrick Zandl — 14.4.2007 @ 18:10

  33. Ono nakonec není nezbytně nutné mít web s velkým Wé, který trendy sleduje. Psát a psát a psát je falešná modla žurnalistiky. Ve skutečnosti prd z toho. Pokud však tyto trendy dokážeme promítnout do činnosti a života těch, kterých se obsah týká, má to smysl.

    Problém konkrétních lidí v ČR, kteří by měli být trendům citliví (záměrně nechci generalizovat na všechny lidi), je ten, že vůbec nedovedou propojit informace tohoto typu s vlastní existencí. A nedokážou je vyhodnotit. A pak taky že nemají důvod a nebo nemají šanci.

    Lupa je pěkný případ, jak se nestát trendovým webem.

    Comment by TrendSpotter — 17.4.2007 @ 16:44

Přidejte komentář