Marigold.cz » Právě vyšla moje kniha Koncernová pětiletka
    FotonMag.cz         Chronomag.cz         Energomonitor.cz    

Právě vyšla moje kniha Koncernová pětiletka

23.3.2011

Avizoval jsem, že chcu tento pokus učinit. A stalo se. Na Palmknihách právě vyšla moje “nová” kniha Koncernová pětiletka. Takže pár dat k ní: je to jen a výhradně ekniha, vychází v běžných formátech epub/mobi/pdf tak, abyste ji přečetli na všech běžných čtečkách jako iPad, Kindle, CyBook, mobilech a dalších zařízeních včetně PC. Ale doporučuju čtečku. Kniha stojí 79 Kč (s DPH) a to je zhruba ten hlavní důvod, proč vychází i jako ekniha. V papírové verzi by se pohybovala někde mezi 150-200 Kč na obchodě. A co je na tom nejlepší? Kniha je bez DRM, tedy bez softwarové ochrany. Můžete si ji stáhnout ve všech zmíněných formátech a pouštět, kde je vám libo, pro přiměřenou osobní potřebu.

Koncernová.jpgKniha je něco, jako pokus. Když jsem měl vloni schůzku s šéfem Palmknih Jiřím Vlčkem, bavili jsme se o tom, co by bylo možné udělat pro to, aby eknihy v Česku šly podobně nahoru, jako v zahraničí. A kromě mnoha super nápadů (nakoupit a rozdat čtečky) vznikl jeden konstruktivní: chce to příklad. Chce to vidět, jak opravdu prodej eknihy funguje. To, že se běžné knihy prodají elektronicky desítky kusů půl roku poté, co vyšla tiskem, moc velký motiv pro vydavatele, jít do eknih, neznamená. Prodalo by se zásadně více, kdyby kniha vyšla včas elektronicky, bez DRM opruzů? Nebo si ji lidi nasdílejí, rozdají? A kolik se toho prodá, když vyjde JEN elektronicky? Bylo by to proveditelné? Jenže takhle nikdo z autorů knížku vydat nechce, namítal Jiří Vlček.

A tehdy mě napadlo, že mám šuplík plný vlastních knížek, u kterých je pravděpodobné, že k nim mám i práva (i když Dilia by mě přesvědčovala o opaku) a že by věc tedy mohla být proveditelná. A i rychle.

Rychle se akorát ukázalo, že tak rychle to nepůjde. Z knihy jsem totiž kdysi ve vzteku vyhodil dopsaný závěr, takže bylo třeba udělat nepopulární, sednout si na zadek a napsat jej znovu. Což se zrovna nehodilo, ale slib je slib, takže jsem sedl a psal. A nedávno dopsal.

Zkušenosti s tím, jak se vydává elektronická kniha, si nechám na později, na nějaký komplexní článek. Nyní je hlavně čas poděkovat Mileně Jakoubkové a jejímu novému vydavatelství Bookanýr, která se postarala o jazykové korektury a zdárné završení díla – a pamětníky Žertvova deníčku pozvat ke čtení Koncernové pětiletky. Za odezvu budu rád, ať už bude jakákoliv.

A vás ostatní budu průběžně informovat, jak si kniha vede. A ukáza je dostupná – překvapivě pod linkem Ukázka :)

A co je na té knížce ještě zvláštní? Pokusil jsem se sepsat kdysi příběh (a o tom bude někdy samostatné povídání, teorie příběhů, to je moje), který si mohou přečíst jak ženy, tak muži – a každý bude číst ve stejných řádcích něco jiného. Podařilo se? U někoho ano, u někoho ne… tak už to chodí :)

flattr this!

Chcete přispěv na provoz Marigolda?
Můžete přes systém Flattr (umí i opakující platby - tlačítko výše) nebo PayPalem (tlačítko Donate níže).

Patrick Zandl @ 16:22 - Líbil se článek?

Počet komentářů: 78

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (hlasováno , průměr: 4.40)
Loading ... Loading ...


78 Comments »

  1. Tak blahopřeju ke komerční ebook prvotině. Pro mě je to konečně důvod otestovat nákup přes Palmknihy

    Comment by Zjoova — 23.3.2011 @ 19:09

  2. při čtení ukázky jsem si vzpomněl na Sofii (svou, ne tvoji) – je v tom nějaká autobiografie? Ani nevím, kdy to bylo psáno, jestli už s dětmi, nebo jsi to jen odtušil

    Comment by tkapler — 23.3.2011 @ 21:12

  3. Patricku, zvolil jsi spatnou platformu pro prodej knih.

    uprimne ti doporucuji si tam nakup vyzkouset. Po registraci (naprosto silena povinnost rici o sobe uplne zbytecne udaje) ti napisou, ze mas smulu a musis pockat na dopis, co ti prijde domu s kodem (boze, proc chteji vedet, kde bydlim???)

    pristo jsem kosik premluvil, ze chci zaplatit tvou knihu. A hle – je tam asi 5 zmatenych zpusobu jak zaplatit. Zvolil jsem platebni kartu PayU a ceho jsem se nenadal? nutno loginu na Moneybookers, kde ucet nemam a z rozhrani jsem si ho nemohl udelat.

    takze cancel, zpet a co na to palmknihy? Platba se zpracovava. Zadna moznost jak zaplatit jinak. Zadna detekce neuspesneho zaplaceni. Zmar a zmar.

    takze pokud tu knihu fakt chci, bud musim ukecat tebe a dat ti cash 80Kc anebo doufam,ze mi zitra nekdo v palmknihy zvedne telefon a zacne me premlouvat, abych zaplatil prevodem z uctu na ucet. a zase cekam 3-4 dny.

    jak bude vypada distribuce te knizky (ze by disketa na tu overenou adresu?) se ani neodvazuji predstavovat.

    Pokud Palmknihy breci, ze se e-books neprodavaji, pak tomu palmknihy prispivaji znacnym dilem. JE TO TOTALNI KATASTROFA !!!

    Comment by Michal — 23.3.2011 @ 21:20

  4. Naprosto souhlasím s názorem Michala výše. Na Palmknihách se nakoupit prostě nedá… Je to pěkně k vzteku. Bejval bych si jí koupil, teď počkám až bude “ke stažení” někde “normálně”. Sice hezký že je bez DRM, ale tímhle je to zabitý.

    Comment by Lukas — 23.3.2011 @ 21:32

  5. Jo, taky jsem dal knizku do kosiku, taky dobublal az na registraci … ale zadavani adresy kvuli koupi eknihy mi prislo uchylne a na tom jsem skoncil.

    Comment by Karel — 23.3.2011 @ 21:32

  6. souhlas nakup e knihy na palmknihach je neco jako ani nechteli at si to zakoupim , viz obchodni podminky :

    unikatni kod ktery prijde za tyden na adresu pry kvuli snizeni rizik zneuziti knihy , nic proti ale warez dostupnosti a jednoduchosti opet boduje

    dalsi bod pokud nezadam onen kod tak dostanu jen cast knihy i kdyz zaplatim celou castku – to je jako vtip ?

    jen skoda ze nejsou na amazonu ceske knihy tam je to otazka vicemene zadani udaju a pak jen klikani na BUY zadne trapne posilani overovacich dopisu a podobne

    bohuzel zadna koupe nebude podekujte palmkniham

    Comment by patt — 23.3.2011 @ 21:46

  7. Připojuji se k předřečníkům, jen aby v tom nebyli sami. Také bych si rád knihu koupil, dokonce bych ji všemi deseti propagoval (i kdyby se mi náhodou literárně nelíbila), protože taková první vlaštovka se prostě podpořit musí skoro za každou cenu. Jenže odsud, podsud. Zvládnout nákup na Palmknihách je evidentně příliš vysoká cena.

    Patricku, prosím, vynechte i toho posledního prostředníka a zkuste to prodávat nějak normálně sám. Chápu, že to pak dá mnohem víc práce, ale bez toho by ten experiment stejně k ničemu nebyl.

    Díky.

    Comment by Marek Prokop — 23.3.2011 @ 22:05

  8. Tak ja se registraci a platbou prokousal, ale uznavam ze to neni zadny zazitek. Takze uz ctu, bohuzel jen prvni 1/3 :-)

    Comment by Martin — 23.3.2011 @ 22:12

  9. Jak tak čtu, tak se radši ani nebudu pokoušet koupit knihu přes Palmknihy. Pokud ale bude možnost koupit knihu přímo, rád si ji koupím.

    Comment by Jakub Hájek — 23.3.2011 @ 22:12

  10. K palmkniham asi len obrazkovy komentar:
    http://tfoyle.com/wp-content/uploads/2010/02/pirate-vs-pay.png

    Comment by Jan — 23.3.2011 @ 22:19

  11. Tak nevím. Když jsem na Palmknihách nakupoval, registraci jsem zvládnul napoprvé, zaplatit také. Adresu jsem poskytl, protože vím, co je sociální DRM a připadá mi to jako rozumná daň za jinak volně poskytnutou a nezamknutou knihu. Navíc první kus jsem si mohl stáhnout i bez čekání na kód.

    Kdo chce všechno, nemusí nakonec mít nic. Teď nemířím na konkrétní příspěvky z této diskuze, spíš píšu o celkovém dojmu. Lidé chtějí ebooky za nižší cenu, než může reálně být. Odmítají jakékoli DRM. Odmítají nakladatele, odmítají distributory. A když všechno nebude hned, tak máte autoři a nakladatelé smůlu.

    Jen abychom neměli za čas smůlu i my čtenáři.

    Comment by Marek Lutonský — 23.3.2011 @ 22:19

  12. Ta pruda s adresou je jenom před prvním nákupem, je to kvůli tomu jejich “sociálnímu DRM” – na začátku každé knihy je pak poznámka že kniha byla zakoupena X.Y + adresa, prý to lidi odradí od tho aby knížky sdíleli….

    Co mně přijde mnohem horší jsou způsoby platby, nejjedodušší Paypal je s přirážkou, když chci zaplatit kartou tak to přesměrovává na moneybookers kde nemám účet a objednávka nejde zrušit, udělat novou objednávku nelze protože to hlásí že knížka je zakoupená…

    Comment by Michal Janda — 23.3.2011 @ 22:21

  13. Nevím, jestli jsou mezi kupujícími naprostí IT analfabeti, ale já jsem si knihu koupil a obdržel během cca 5 minut. A to se nepovažuji za experta. Na výběr je paypal, převod z KB, atd atd. Při výběru převodu z KB mi automaticky vyskočilo okno s přihlášením a zadáním certifikátu, příkaz k úhradě byl předvyplněn. Jen jsem klikl na odeslat a během chvilky jsem obdržel e-mail, že platbu přijali.
    Co by se asi vyřešilo, kdyby knihu prodával přímo autor? Stejně budete ten příkaz k úhradě muset vytvořit a odeslat, jen to bude trvat déle, než autor platbu potvrdí a odešle knihu.

    Comment by Luboš Šulc — 23.3.2011 @ 22:26

  14. Lubos: par otazok
    1 – bol si uz pred nakupom na palmknihach zaregistrovany?
    2 – platil si prevodom? Ludia tu spominali problemy s platbou kreditkou.
    3 – najlepsia obrana je utok – zda sa, ze IT analfabet si ty, preco by musel autor platbu potvrdzovat a odosielat knihu rucne, ked na to staci jednoduchy skript na webe, cez ktory sa ekniha predava? :-)

    Patrik: Ako si knihu moze zakupit slovak/cech, ktory nezije v CR/SR a teda sa nema ako dostat k listu od palmknih? :-)

    Comment by Jan — 23.3.2011 @ 22:32

  15. skript nebo člověk – to je jedno. Největší brzda bude stejně banka a není důvodu čekat na knihu, než se po několika dnech uráčí připsat platbu na účet

    Comment by sventek — 23.3.2011 @ 22:36

  16. U mě také bez problémů, zaregistroval jsem se, objednal knihu, zaplatil kartou, vše v pořádku, kniha přišla do Kindlu. Jen jsem u platby kartou vybral VISA místo té, co tam je předvolená.

    Comment by Martin Hujer — 23.3.2011 @ 22:37

  17. Taky se pripojuji – posilani dopisu je u Palmknih naprosto nepochopitelne. Navic si ani nepamatuji ucet ktery uz jsem tam mel (slabych 5 let ;-) Tehdy ovsem slo o vytisteni e-knihy a zaslani, zrejme jeste nezaznamenali kouzlo e-distribuce.
    Alespon platba je pouzitelna, i kdyz ted musim cekat na zbytek knizky nez se hlemyzdi posta uraci dorucit aktivacni kod :-(
    Kazdopane gratuluji ke komercni e-prvotine :-)

    Comment by Cowley — 23.3.2011 @ 22:40

  18. Tak knížku už mám. Kdo ji chce poslat, napište na petr.maiki@seznam.cz, obratem vám ji pošlu.

    Comment by ggggggggg — 23.3.2011 @ 22:48

  19. Jan:
    1) Ano
    2) Ano (píšu o tom v prvním příspěvku)
    3) Taktéž ano (opět o tom píšu v prvním příspěvku, nepovažuji se za experta). Když to ale zvládám já a ne ti v oboru vzdělaní, tak je asi někde chyba.

    Comment by Luboš Šulc — 23.3.2011 @ 22:50

  20. Cowley: Chtěl byste raději Adobe DRM, proprietární čtečku nebo jiné metody, kterými se knihy většinou chrání? Ano, například ty od oslavovaného Amazonu, které v jiné čtečce bez cracknutí neotevřete.

    Palmknihy (a brzy se naštěstí přidají další) používají tzv. sociální DRM. Na začátek knihy, kterou si koupíte, vloží vaši adresu. To vás na rozdíl od technických zabezpečení nijak neomezuje, samotný formát není zkriplený žádnou ochranou. Jen je v úvodu jméno a adresa, což člověku trochu brání, aby titul hned někam nakopíroval. Dokáže to uklidnit nakladatele.

    Comment by Marek Lutonský — 23.3.2011 @ 22:51

  21. Nechápu, že je takový problém s ověřením adresy. Na aukru to je také a nikdo si nestěžuje.
    Horší je to s platbou, proč to není hned.. paypall přirážku chápu, proč by měli platit že svého poplatky.

    Comment by Fotograf — 23.3.2011 @ 22:58

  22. Dneska jsem si taky koupil knížku (teda zatím její 1/3). U platby kartou jsem se zasekl na tom, že díky NoScript rozšíření v FF se mi v platebním rozhraní objevilo, ať vyberu banku a tam podivný výběr bank, ačkoliv jsem zvolil platbu kartou (moje chyba). Pak mi navíc zhavaroval počítač, takže jsem ani nezadal žádné údaje k platbě.
    Při novém přihlášení na Palmknihy se mi u knížky objevilo, že knížka je už zakoupena, ale v seznamu knížek samozřejmě nebyla. Naštěstí jeden mail na support Palmknih to obratem vyřešil a pak už jsem knížku vložil do košíku, zvolil platbu kartou a bez blokací NoScript jsem kartou zaplatil a za chvilku už jsem si mohl knihu stáhnout.
    Teď už musím jen počkat na doručení kódu, abych si mohl stáhnout knihu celou :-(

    V podstatě mám k Palmknihám 2 výtky:
    1. mají chybu v systému. Ve chvíli, kdy se přeruší vyplňení platby v PayU, tak už kniha nejde koupit. (podpora naštěstí zareagovala velmi rychle)
    2. přirážka 10Kč za PayPal (který by pro mne byl mnohem jednodušší na použití)

    Comment by David V. — 23.3.2011 @ 23:10

  23. Au, Palmknihy jako projekt si cením vysoko (minimálně za free knihy), ale s tím nákupním procesem proboha něco udělejte, tohle se opravdu nedá. Neházejte uživateli klacky pod nohy a usnadněte mu nákup jak to jen jde.

    Comment by Martin — 23.3.2011 @ 23:21

  24. Marek Lutonský: DRM je nanic, jen tady v diskuzi je celá řada čtenářů kteří ho hravě zvládnou odstranit – ale přesto chtějí zaplatit, když jim nikdo nebude házet klacky pod nohy.

    Bylo by škoda aby Marigoldův pokus skončil jako odstrašující případ, jak to vypadá, když se prodává knížka bez DRM – a ve skutečnosti to byla jen ukázka toho, že v obchodě, co má zákazníka za zloděje, a hlupáky za designery a architekty, si ani knížku bez DRM nikdo nekoupí.

    BTW, já si ideální scénář představuju takhle:
    * kliknu na koupit
    * zaplatím okamžitě kartou nebo přes paypal
    * dostanu se na stránku, kde je knížka ke stažení v několika formátech bez DRM

    Žádná registrace, žádné vyplňování osobních údajů (chtějí po mě snad v knihkupectví občanku? wtf, seriously!), žádné posílání obálky a několikadenní čekání (compulsive nákupy imho tvoří desítky procent obratů, jakékoliv zpoždění zákazníka odradí), žádná šikana nepovedeným UX.

    Je vážně tak těžké pochopit, že existuje dost lidí, kteří zaplatí i když na ně nemíříme pistolí? Jestli chce někdo ukázat, že má koule a věří ebookům, tak ať udělá přesně to co jsem popsal.

    Comment by Tomáš Kafka — 23.3.2011 @ 23:23

  25. Koukám, že i PalmKnihy přitvrdily. Ještě před cca 2 měsíci se kniha dala koupit celá bez potvrzovacího kodu pro Social DRM. Ten přišel až později a tak jsem ho zadal. Jinak právě jsem koupil a zaplatil přes PayU – eBankou – RB. Platba se zpracovává. Jsem zvědav jak dlouho.

    Pokud jde o platbu kartou přes MoneyBookers tak rozhodně tam žádný účet mít nemusíte. Alespoň před 14 dny nebyl potřeba. Souhlasím, že je to nadlidský úkol zaplatit tam zaplatit. Kupříkladu Město – Praha 5 nebere. Musí tam být jen Praha. Naprosto nesmyslná validace.

    Social DRM je opruz, ale jsem ochoten tuto daň zaplatit, pokud bude více knih dostupných v elektronickém formátu.

    Comment by Petr — 23.3.2011 @ 23:24

  26. Dodatek. Platba jim dorazila obratem a kniha je už v Kindlu.

    Comment by Petr — 23.3.2011 @ 23:25

  27. Ad Fotograf:

    na aukru je adresa ze dvou dobrých důvodů:
    1) (odběratel) jde o fyzické přední/dodání zboží – je tedy naprosto nutná
    2) (dodavatel) pro případnou reklamaci / ověření dodavatele

    PayPal: ano je to sice pochopitelné, ale nědělejte si iluzi, platba kartou má mnohdy podobné vícenáklady. Zkuste se zamyslet, platil jste třeba na benzínce o 2-3 procenta více proto, že jste si zvolil platbu kartou? Ne, protože to legislativa zakazuje a zákazník by to neskounul.

    Comment by Martin — 23.3.2011 @ 23:26

  28. Tomáš Kafka:

    Prostě jsme na začátku. Nakladatelé jsou nesmírně konzervativní a to, že se je panu Vlčkovi postupně daří přesvědčovat alespoň na sociální DRM, je podle mého názoru úspěch.

    Jistě – pokud se přes tuto podmínku nepřenesete, tak si knihu stáhnete. Stejně to udělá ten, kdo nepochopí, že ebook nemůže stát čtvrtinu tištěné knihy. Třeba si nakladatelé časem uvědomí, že bez DRM a podobných omezení o nic nepřijdou, ale nebude to půl roku poté, co se objevily první obchody s ebooky.

    Jsme na začátku, tak buďme rádi aspoň za tento vývoj a nekritizujme, že nebylo stoprocentně splněno všech X podmínek, které český internetový diskutér požaduje, aby si knihu neuwarezil.

    Comment by Marek Lutonský — 23.3.2011 @ 23:38

  29. Zaregistrováno za dvě minuty, objednáno, zaplaceno paypalem a do pěti minut kniha v mailu. Vypadá to, že nejsem umřený ani těžce zraněný. Pohoda. Děkuji.

    Comment by stary_mrzout — 23.3.2011 @ 23:39

  30. Marek Lutonsky: Socialni DRM je pro mne jedine DRM ktere akceptuji. Ovsem provedeni na Palmknihach je dost nestastne, overeni pisemnou formou je dost “natvrdo”. Dal bych vetsi duveru platicim ctenarum ze ve sve knize nechteji mit nesmysl.

    Comment by Cowley — 23.3.2011 @ 23:57

  31. Marek Lutonský:

    Že jsou konzervativní? Jejich chyba, Amazon konzervativní není, a bude tu za chvíli. Pro roli dinosaurů se rozhodli sami.

    Comment by Tomáš Kafka — 23.3.2011 @ 23:58

  32. Na distribuci digitálního obsahu existuje služba e-junkie.

    Design nic moc, ale dost lidí si to pochvaluje.

    Comment by Martin Soušek — 24.3.2011 @ 0:24

  33. Knihu jsem si chtěl koupit. Podmínka, že před potvrzením adresy mohu číst jen třetinu je DIVNÁ, ale OK, snad se to netýká knih bez DRM. Šup do košíku, chci zaplatit, hm, za použití PayPalu je pokuta, tak volím kartu. Bohužel, kód z karty jsem opisoval jen jednou (a to právě do PayPalu, kterým platím vše ostatní), takže jsem se při opisování čísla spletl. Bohužel, knihu už si nemohu koupit, neb palmknihy si myslí, že už ji mám koupenou, a nedovolí mi ji dát ani do košíku… Kašlu na to.

    Comment by Messa — 24.3.2011 @ 1:12

  34. Ad Messa – viz můj případ. Stačí poslat mail na support palmknih a oni to opraví.
    Ale rozhodně by s tím měli něco udělat systémově, ptž to opravdu kupujícího odradí.

    Comment by David V. — 24.3.2011 @ 1:19

  35. Budu opakovat předchozí komentáře, ale kupování e-knih na PalmKnihy je tak nechutně složitý, že mě to skoro odradilo od samotné koupě. Ale vydržím (bohužel), protože Vaše snaha se cení! Lepší by bylo, ale prodávat to “na přímo”.

    Comment by Martin Šimko — 24.3.2011 @ 1:52

  36. 2Marek Lutonsky: Marku, ja chapu princip soc. Drm. Ale zde neni vysvetlen.
    Neni receno proc to chteji a jak to pouziji.
    Proc chteji adresu i telefon? Nebyl y telefon dostatecny a overeni pres sms okamzite?

    Nechapu, proc jim nestaci adresa u kreditky (a misto x nesmyslnych metod placeni pouzit neco srozumitelneho). Ja proste nezaplatil kvuli jejich blbosti a ted se nemohu dostat dal.

    Nakup knihy je proste impulsivni nakup. A moje chut trva par minut, ne tyden cekani na kod.

    A o tom, ze prvni knihu si stahnu po registraci celou, jsem se za celou registraci nedozvedel.

    Kdyz uz to tak cheji, tak az to udelaji prehledne, s rychlym overenim a vse vysvetli. Soucasny stav je s dovolenim na hovno. :-(

    Comment by Michal Blaha — 24.3.2011 @ 1:59

  37. Editovat .epub formát, tj v podstatě přejmenovat koncovku na zip, rozpakovat a otevřít html, ve kterém je zapsána moje adresa, je pro devítiletýho chlapce otázka 4 minut. SocDRM bude stačit na BFU, ale BFU si radši dojdou pro papírovou knihu.

    Tím jsem chtěl naznačit, že i ta “ověřená” adresa je trochu zbytečné, stačí mail (v případě paypalu) ze kterého byla kniha koupena, případně číslo účtu. Zdá se mi že celá adresa je šikana.

    Vaše Máňa

    Comment by DigiQwertz — 24.3.2011 @ 2:46

  38. 2 DigiQwertz (i ostatní): copak nevíte, že veškeré ty šaškárny s DRM jsou jenom a jen kvůli vydavatelům? Že jedině se zaklínadlem DRM byli vydavatelé ochotni do e-knih jít?
    A když se podíváte na možné české alternativy: eReading s AdobeDRM a Wooky, opravdu je soc DRM takové zlo?

    Comment by Anonymous — 24.3.2011 @ 6:52

  39. nakonec jsem se tam zaregistroval ale jako fakt palec dolu s posilanim a overovani adresy (neni adresa na platebni karte ? ) ted jen doufat ze posta neztrati ten super kod diky kteremu si muzu precist knihu celou a ne jen tretinu

    Comment by patt — 24.3.2011 @ 7:40

  40. Tedy komentáře k nákupu veskrze negativní. Ovšem domnívám se, že i to je v Patrickově výzkumu relevantní informace. Možná napíše další eKnihu a vydá ji sám. Nebo další pozitivum, Palmknihy se sem na komentáře rozhodně podívají a jsem přesvědčen, že způsob nákupu doladí.
    Na druhou stranu, Patrickovu eKnihu mnoho lidí koupí jen proto, že je Patrickova, že vědí o jeho výzkumu, že jsou zvědaví, co to je. Na jednu stranu od Patricka dobrý marketingový tah, na stranu druhou, výslede bude dost zkreslený.

    Comment by Jiný Patrik — 24.3.2011 @ 8:42

  41. Myslel jsem, že si knihu sám nekoupím, avšak anotace mě natolik zaujala, že jsem se na Palmknihách registroval. Bez problémů. Nicméně platba kartou neproběhla, prý byla odmítnuta mou bankou. Ještě nikdy se mi něco podobného nestalo, tady je to poprvé. Uvidím, jak se to samo vyvrbí, kontaktovat nikoho zatím nebudu.

    Comment by Jiný Patrik — 24.3.2011 @ 8:54

  42. Objednáno, zaplaceno (PayPal – 10Kč nevadí kvůli pohodlí, ale 3D-secure by potěšil). A začínám číst 1/3. Líbí se mi “věnování” na druhé straně.
    Díky. Kdy bude autogramiáda? ;)

    Comment by Honza Zemek — 24.3.2011 @ 9:00

  43. Když si ji koupím na Smashwords, budu započítán do statistiky ?

    Comment by David — 24.3.2011 @ 10:53

  44. Dobrý den,

    ráda bych reagovala na vaše připomínky.
    Jsme si vědomi, že vás registrace a čekání na dopis obtěžuje. Nás také, stojí nás to spoustu peněz. Stejně tak víme, že vás obtěžuje, že bez registrace dostanete pouze třetinu knihy.
    Dělali jsme to všechno proto, abychom se vyhnuli „tvrdému DRM“. Protože máme pouze dvě alternativy (a ty jsou vynuceny držiteli práv):
    – Tvrdé DRM znamená nemožnost si přečíst knihu na Kindle, Symbianech a dalších telefonech, nutnost mít nainstalovanou aplikaci na Windows, abyste knihu vůbec mohli stáhnout a přečíst. Velmi často bývá nové stažení do jiné čtečky zpoplatněno (co vím, tak vždy) a je omezeno počtem čteček. A nákup znamená obtěžování DRM POKAŽDÉ
    – Naše sociální DRM znamená nekomfort při PRVNÍM nákupu, pak už jde vše naprosto hladce. Myslíme si, že to za to stojí.

    Co se týká přirážky při platbě pomocí Paypalu. Platíme mu 3.4% z prodejní ceny + 10 korun. Pokud si například u knihy Patricka od 79 korun odečtete DPH a pak spočítáte naší provizi 25%, tak zjistíte, že bychom byli ztrátoví na každém prodeji přes Paypal. Prostě se té přirážce nevyhneme, neumíme u Paypalu získat jiné podmínky – ony totiž ani nejsou.

    Snad jsem odpověděla na Vaše připomínky dostatečně, jinak jsem Vám k dispozici na mailu lucie.vavrova@palmknihy.cz

    Comment by Anonymous — 24.3.2011 @ 11:14

  45. @patt Obchodník by se ale k adrese kreditní akrty neměl vůbec dostat, platba jde přes prostředníka.

    K té nutné registraci při platbě kreditkou – vypadá to že tam je nějaká chyba (podle mně na straně PayU), za normálních podmínek by registrace neměla být třeba, prý to vyřeší.

    Comment by Michal Janda — 24.3.2011 @ 11:26

  46. @Michal Janda – Jde o to co prodáváš a za kolik. I i u PayPalu si může obchodník zatrhnout, že zboží bude odesláno poštou a PayPal mu dá adresu.

    Comment by DigiQwertz — 24.3.2011 @ 11:33

  47. Tak jsem nejdříve zajásal, že to konečně někdo pochopil a nabídnul ke koupi ebook za rozumnou cenu a jednoduše. Bohužel tenhle proces odmítám podstoupit… Pošlete mi prosím někdo knihu mailem, pošlu Patrickovi peníze poštou na adresu Lupy…

    Comment by Jakub Danielka — 24.3.2011 @ 11:42

  48. Zakoupeno během pěti minut a bez jakýchkoliv osobních údajů kromě e-mailu na https://www.smashwords.com/books/view/49134. Placeno $4.50 PayPalem bez jakýchkoliv problémů či přirážek.

    Netrvám na tom, aby byla eKniha levnější než papírová. Nevadí mi dokonce ani DRM, pokud je jeho podpora dělaná někým důvěryhodným (Amazon je důvěryhodný, Wooky ne). Ale trvám na tom, že jakékoliv elektronické zboží chci mít možnost koupit snadno a mít ho doma během pár minut.

    Volím nejsnazší cestu. Pokud to jsou vydavatelé/distributoři/kdokoliv, udělají kšeft. Pokud RapidShare, neudělají. Implementační problémy PalmKnih mne upřímně řečeno vůbec nezajímají. Jsem zákazník, ne jejich investor.

    Comment by Michal Altair Valášek — 24.3.2011 @ 12:15

  49. Zkusil jsem ty palm knihy a tudy tedy opravdu ne. To uz si tu knihu koupim radeji cestou z prace v obchode (jasne, tuhle asi ne, myslel jsem to obecne).

    Eknihy maji nabizet urcity komfort pri nakupovani, to je jedna z jejich vyhod – pokud po me nekdo bude chtit registraci, overeni pres poslani dopisu, cekani 3 dny… tak to tedy dekuji, nechci a jdu jinam. To ze se tak deje jen u prvniho nakupu nic neznamena – ve vetsine eshopu kupuji jen jednou. Neco jineho by bylo, kdyby tento obchod nabizel tisice knih a ja bych tak mel realnou perspektivu, ze tam budu jeste nakupovat.

    Nuze tudy opravdu ne, jdu na SmashWords (diky predchozim komentujicim za tip).

    Comment by Petr Vaclavek — 24.3.2011 @ 14:00

  50. “Patrick Zandl: Kniha je bez DRM”
    Neboli pojďme hned v úvodu zalhat?

    “Marek Lutonský: Adresu jsem poskytl, protože vím, co je sociální DRM a připadá mi to jako rozumná daň za jinak volně poskytnutou a nezamknutou knihu.”
    To se nedivím, když vy stejným způsobem “chráníte” své zájmy u PDF Computeru a otevřeně čtenářům vyhrožujete soudním postihem, místo abyste si jich vážili.

    “Lucie Vávrová: Naše sociální DRM znamená nekomfort při PRVNÍM nákupu”
    To je právě ten omyl. Vyhrožování platícím zákazníkům popotahováním soudy za to, kdyby náhodou/po krádeži apod. neuchránili data z mobilu/čtečky/počítače/flash disku nebo dokonce chybou ve vašem systému, a že na ně budete uplatňovat presumpci viny, znamená TRVALÝ nekomfort, kterým podle mého názoru velkou část potenciálně platících zákazníků odradíte. Je prostě potřeba počkat na dobu, až si to uvědomí i vydavatelé (a já v to věřím), a do té doby se na těchto zvrhlých praktikách nepodílet (přestože jsem to také sám porušil a např. notové zápisy mám i se soc. DRM). Nepružnost nákupu v porovnání s warezem je pak už jen třešnička na dortu…

    Tangerovi a palmknihám samozřejmě díky za pokus, ale na obhajování sociálního DRM budu vždycky háklivý – jako zákazníka mě to uráží, nejsem v nejmenším zvědavý na výhružky předem ani přejímání obrovské odpovědnosti za někoho jiného.

    Comment by Mem — 24.3.2011 @ 14:30

  51. Anonymous: “A když se podíváte na možné české alternativy: eReading s AdobeDRM a Wooky, opravdu je soc DRM takové zlo?”
    – vždycky se dá najít horší alternativa. Apple vyhrál obrovský trh tím, že podřídil vše tomu, aby byl tou dobrou alternativou, ne tou méně špatnou. Amazon dělá to samé. Vážně myslíte že okopávání kotníků stylem ‘ale tamhle je to ještě větší opruz’ přežije byť jen měsíc po vstupu prvního hráče, který to dělá dobře (a už je za dveřmi a sahá po klice)?

    Lucie Vávrová: Děkuji vám za reakci, těší mě, že se palmknihy zajímají o názory zákazníků.
    “Jsme si vědomi, že vás registrace a čekání na dopis obtěžuje. Nás také, stojí nás to spoustu peněz.”
    – tak to prostě nedělejte, když to ani vám nedává smysl :).

    “Protože máme pouze dvě alternativy (a ty jsou vynuceny držiteli práv)”
    – pokud vím, tady jsou jediní účastníci smluvních vztahů Patrik Zandl a vy – Palmknihy. Kde je problém? Chce DRM a týdenní opruz při objednávce vy, nebo Patrik? Jestli nikdo, tak proč to proboha nezrušíte?

    “Naše sociální DRM znamená nekomfort při PRVNÍM nákupu, pak už jde vše naprosto hladce. Myslíme si, že to za to stojí.”
    – Jinými slovy, děláte vše pro to, abyste odehnali nové zákazníky, znamenitá to růstová strategie na rostoucím trhu. Doporučuji si přečíst a vyzkoušet něco o impulzivních nákupech a o tom, jak Apple změnil trh s hudbou. Jinak budete hledat podobné výmluvy ještě když všem bude jasné, že Amazon bezpracně shrábne 90 % českého e-knižního trhu.

    Přijde mi, že čeští vydavatelé a distributoři ebooků vůbec netuší, v jaké pr..li jsou teď, a v jak hluboké budou se svým přístupem za 6 měsíců. A těm co to nepochopí přeju rychlou a bezbolestnou tržní smrt, snad je alespoň tahle poslední facka poučí do dalších projektů.

    Comment by Tomáš Kafka — 24.3.2011 @ 14:41

  52. Ještě k důležitosti podpory impulzivních nákupů: Knížky nejsou domy ani jídlo, lidé si je nekupují proto, že je potřebují (a jsou si kvůli tomu ochotní nechat udělat background check a anální sondu), ale proto, že je chtějí. A chtějí konkrétní knížku teď hned, na základě momentální nálady, sympatií k autorovi, nebo dobře napsaného promo článku. Za hodinu na ní zapomenu, a až mi přijde ověření adresy? To už ani nevím, kde jsem si chtěl něco objednat, ani si nepamatuju co.

    Smiřte se s tím, že neprodáváte jeden všemi chtěný totální bestseller, nového shakespeara, ale hromadu slov od chrličů slov, které někdo v momentálním rozmaru ocení – a za hodinu na ně zapomene. Takoví povrchní jsme, je nás hodně a jsme vaši potenciální zákazníci.

    Comment by Tomáš Kafka — 24.3.2011 @ 14:46

  53. 2Mem: co se vrátit ze sna zpět na Zem?
    Jak bývá všeobecně bráno DRM? Jako soubor technických opatřeních, které určitým technickým způsobem omezují nakládání s ošetřeným souborem.
    Omezuje vás osobně ono, na palmknihách použité, DRM nějak technickým způsobem? Nikoli. Jen si asi budete soubor s knihou víc hlídat, neboť byste v opačném případě mohl dostat nálepku “zloděj či blb”.

    Comment by Anonymous — 24.3.2011 @ 14:51

  54. >>> Mem: To se nedivím, když vy stejným způsobem “chráníte” své zájmy u PDF Computeru a otevřeně čtenářům vyhrožujete soudním postihem, místo abyste si jich vážili.

    To není pravda, žádnému čtenáři nevyhrožujeme. Jen následně požadujeme odškodnění od těch, kteří poruší licenční podmínky a chráněné PDF dají veřejně ke stažení. Zdarma k tomu pak mají veřejná ostudu.

    Comment by Marek Lutonský — 24.3.2011 @ 15:10

  55. cetl jsem uryvek a celkem jsem se nasmál x)

    Comment by laamaaraadbong — 24.3.2011 @ 15:17

  56. zatim pockam, jestli se objevi jiny kanal nez palmknihy. I kdyz bych chtel podporit prvni vlastovky, takhle komplikovany proces nakupu mi za to nestoji (viz starsi: http://b.knopp.cz/2010/11/proc-jsem-zklaman-z-www-palmknihy-cz/)
    Pokud je nejaka moznost zaslat Marigodlovi penize rovnou, tak poslu a knihu si sezenu “nekde na internetu”

    Comment by tik — 24.3.2011 @ 15:25

  57. tik: cislo uctu je hned na 3. strance knihy :-)

    Comment by Cowley — 24.3.2011 @ 15:33

  58. A 3. stránka knihy je k dispozici v náhledu knihy na Smashwords :-)

    Comment by vrabcak — 24.3.2011 @ 16:56

  59. tomu rikam podpora prodeje! :-)

    Comment by Cowley — 24.3.2011 @ 18:00

  60. “Marek Lutonský: To není pravda, žádnému čtenáři nevyhrožujeme.”

    V diskuzích na živě jste se s tím chvástali, a bylo vás víc redaktorů, kteří i soudní dohru zmiňovali (když se nejprve řešili obecné možnosti takových ochran, a pak se přešlo ve chvalozpěv, jak to má Computer). Takový přístup mě jako potenciálního čtenáře opravdu příjemně naladí, presumpce neviny vám připadá asi jako přežitek, takže v prvním kole přejdete k pomluvám (“jména těchto lidí se údajně objevila na warezu,fuj fuj”) a pak budete obtěžovat žalobami?

    “a chráněné PDF dají veřejně ke stažení”

    Takže jak říkám, kvůli vašim domněnkám a presumpci viny vláčet po soudech, kde budu muset já dokazovat svou nevinu, a že jsem to skutečně nemohl v inkriminovaný čas nahrát, ani zprostředkovat? Děkuji, o to opravdu nemám zájem.

    “Anonymous: Jen si asi budete soubor s knihou víc hlídat, neboť byste v opačném případě mohl dostat nálepku “zloděj či blb”.”

    Až vám ukradnou mobil, flashku, ve veřejné počítačové síti odchytnou váš HTTP provoz, nebo nějaký systém/brigádník zblbne a pošle dokument s vaším jménem někomu jinému, tak se určitě jen pousmějete, protože vy jste přeci odpovědný a je to jen malá daň za příjemný pocit pro vydavatele, a těch x milionů, které po vás budou Palmknihy/Cpress (tedy už MF) zákonitě chtít zaplatíte z kapsy (nebo v lepším případě z pojištění občanské odpovědnosti, ale tu fakt nemíním plýtvat na takovéhle rozmary vydavatelů).

    Takže vašemu rozkazu “Jen si asi budete soubor s knihou víc hlídat” si dovolím slušně, ale důrazně oponovat ;) Ne, děkuji, já raději nebudu u vydavatelů s takovýmito podmínkami vůbec nakupovat. Že to jde i jinak dokazují příklady velkých vydavatelů ve světě, nevím, proč bychom si zrovna my měli užívat nějakého sebemrskačství a ještě to obhajovat za každou cenu. Prostě vezměte na vědomí, že je tu skupina lidí, kterým “sociální DRM” vadí, a pro vydavatele to je promarněná příležitost.

    Comment by Mem — 24.3.2011 @ 18:14

  61. Dobrý den,

    mé jméno je Robert Pilch, vlastním nakladatelství Brokilon a prodávám elektronické knihy přes http://www.palmknihy.cz
    Chci se vyjádřit k reakci: “Přijde mi, že čeští vydavatelé a distributoři ebooků vůbec netuší, v jaké pr..li jsou teď, a v jak hluboké budou se svým přístupem za 6 měsíců.”

    Já osobně si to uvědomuji, ale Palmknihy jsou momentálně jedinou možností, jak prodávat eknihy přes prostředníka bez “tvrdého” DRM. Všichni ostatní prosazují proprietární formáty a tvrdé DRM, čehož se já jako nakladatel prostě nechci účastnit. Na to, abych rozjel prodávání e-booků sám na svých stránkách, nemám ani finanční prostředky, ani časové možnosti – musel by se o to starat speciálně vyčleněný člověk a to je v současné době nereálné. Opravdu nemám jinou možnost, než prodávat přes Palmknihy (a díky za ně). Osobně bych preferoval prodej e-knih úplně bez DRM, ovšem chápu, že sociální DRM je rozumný kompromis a kvůli jedinému nakladateli, který ho nevyžaduje, se nebude přepracovávat celé prodejní rozhraní.

    Ad Amazon: Problém je, že Amazon knihy v českém jazyce prodávat NECHCE. Několik nakladatelů to zkoušelo a byli odmítnuti. Kdyby Amazon stál o spolupráci v prodeji českých e-booků, už by je dávno prodával.

    Comment by Robert Pilch — 24.3.2011 @ 21:35

  62. A to je pro Palmknihy vážně takový problém, u knih, kde nakladatel nevyžaduje zvláštní ochranu, vypnout i to “sociální DRM”? Navíc, když to zatěžuje server generováním knihy a zdržuje stahování?
    Mě osobně to dost překvapuje. Nevadí mi Soc.DRM a na Palmknihách nakupuji, ale očekával bych, že u knih, kde není DRM požadováno nebude registrace pro Soc.DRM vůbec potřeba. Palmknihám fandím, ale na tomhle to chce zapracovat.

    Comment by Peca — 24.3.2011 @ 23:19

  63. OLOL – pro ty lidi co se jim nedaři nakupovat a už si knihu “nemůžou” koupit znovu – rozkliknětě si historii objednavek najdete tam kupodivu tu nedokončenou objednavku se kterou se da dal pracovat….

    Comment by Daniel — 25.3.2011 @ 10:21

  64. Objednáno, zaplaceno.

    Podívejme, bez DRM nemusí znamenat bez DRM…
    Jako obvykle platící zákazník má horší pozici než neplatící.
    Zajímavé, že u žádné z cca 1000 papírových knih mi v prodejně nedali pouze třetinu, s tím že zbytek mi dají až poté co komisař zkontroluje humánnost ukládání knih u mě doma.
    Holt jsem si zaplatil a teď si počkám, až bude kniha dostupná jiným způsobem.

    Speciální příplatek za Paypal, hmmm. A on obchodník neplatí procentuální poplatek při platbě kartou? Zajímavé, že v Čechách je Paypal poplatek problém a důvod pro vyžadování příplatku. (ale příplatek za kartu není).

    Obchody, které umožňují pouze platbu kartou ignoruji. Nemám zájem zanechávat svou kartu v databázi desítek obchodů. A pak být překvapen, že někdo vykradl jejich databázi.

    A poslední věc – pořád se operuje právy a náklady na výrobu. Dobře, vydavatelé by pak měli jít do důsledků.
    Koupím si “práva” na knihu, úplně stejně bych měl mít za příplatek mít možnost stáhnout tutéž knihu elektronicky.
    Koupil jsem si film na DVD a firma ho znovu vydala na Bluray. Tady máte mé médium a za XY korun (cenu média) vám dáváme tentýž film ve formátu jaký chcete (protože práva už jste si koupil u DVD).

    Comment by Petr Bohac — 25.3.2011 @ 10:34

  65. Vcera jsem koupil na smashwords bez problemu, vcera jsem docetl.

    Comment by Smajlix — 26.3.2011 @ 11:54

  66. Martin 23.3.2011 @ 23:26 nepíše pravdu: “legislativa”, jmenovitě zákon o platebním styku 284/2009 Sb., účinný od listopadu 2009, dovoluje obchodníkům, aby svůj poplatek za příjem platby kartou účtovali zákazníkovi.

    Comment by JVjr — 26.3.2011 @ 12:53

  67. Nejsem nějak extra náročný ale: Po vložení do košíku nelze rovnou objednávat ani to nenabídne link na registraci. Když už se registruji tak nevím proč je povinná kompletní adresa s emailem i telefonem – reklamních exotů mi už tak volá dost nevím proč by měl někdo další a dotovat Palmknihy dalším záznamem v prodané databázi zákazníků taky nemíním (adresa a mail budiž – ty jsou veřejně dostupné už teď) – to raději ať dají možnost dražší knihu bez poviného telefonu. Nikde jsem nenašel možnost koupit knihu podruhé a stáhnout díl dva a koupit potřetí a stáhnout díl tři (když to chci tak hned) , všude je jen info ať počkám jestli jsem vyhrál v loterii a pošťák přijde a já si mohu laskavě stáhnout zbytek, nebo nakoupit znovu a zkusit další kolo loterie přijde/nepřijde ( s nějakým řešením původní objednávky na jejich podpoře nepočítám – už tak mne svým přístupem staví do role potencionálního zloděje ), nehledě na to že po týdnu si opravdu nevzpomenu (dobře – Patrik a pár dalších lidí a věcí jsou výjimkou) cože to vlastně je, kde jsem to co objednal a k čemu mi to vlastně teď po týdnu, dvou, třech kdy pošta možná dorazí vlastně je. Přes všechny negativa oceňuji přístup společnosti Palmknihy.cz že se alepoň nějak byť hodně pokrouceně snaží dělat věci jinak než je obvyklé a věřím že se použitelná distribuce knih objeví v nějaké rozumné době, protože lidí jako jsem já ( koupím věc za dvojnásek obvyklé ceny ale jedu pro ni v sobotu večer přes půl republiky jen abych ji měl co nejdříve) je povícero a přesně tyto praktiky je od nákupu odrazují a zisky a daně co mohly zůstat v čr odtékají do zahraničí.

    Comment by Homer — 26.3.2011 @ 15:00

  68. Já starej vůl tu knihu přes palmknihy vzápětí poté co byla uvolněna zaplatil a koupil. Teď po čtyřech dnech mám stále jen fragment, móóžná že mi příští týden nebo někdy přijde nějaký kód a budu si ji moct přečíst celou. Tušit to, tak mě ANI NENAPADLO tenhle opruz absolvovat. Jestli jste mě chtěli nakakat a zasadit ránu vznikajícímu trhu, tak vám srdečně gratuluji, protože se to povedlo. Je mi srdečně jedno jaké důvody k tomuto způsobu prodeje vedou, já zaplacenou knihu nemám a zřejmě jen tak mít nebudu a server palmknihy mohu ubezpečit, že další pokus si u nich koupit cokoli již nepodniknu. Jo, knížka se mi líbí, teda ta čast, kterou jsem dostal.

    Comment by Milan Kuneš — 26.3.2011 @ 18:55

  69. Nasel jsem ukazku z knihy na http://www.smashwords.com/extreader/read/49134/3/koncernova-petiletka.

    Uz v Prologu jsem narazil na chybu. Je to zamer anebo jen dusledek toho, ze knihu nemel v ruce korektor?

    Konkretne:
    Denne si kupujete moje noviny, divate se na moji televizi, poslouchate moje radia, vecer si sednete (K??) casopisum…

    Mozna je to jedina chyba v knize, zatim nevim… ;-) Delam hodne chyb ale z najakeho duvodu vidim cizi preklepy snaze nez vlastni… ;-) Sorry, zaujalo me to, a hned jsem kontroloval, zda neni chyba v eBook ctecce, ale ta je OK…

    Comment by me — 27.3.2011 @ 1:58

  70. Cetl jsem knihu dal a dalsi chyby nejsou… ;-) Ale nasel jsem jiny problem, s EPUB; ukazka zdarma. Technicky problem. Moje “noname” eBook ctecka (7″ TFT, made in P.R.C) spojuje nektera slova. Kdyz jsem cetl ukazku ve VTM vydani (EPUB), tam podobny problem nebyl. Tak jsem text zkoumal podroneji a problem je v tom, ze v ukazce knihy jsou odstavce cleneny na radky pomoci znaku LF (0x0a) a ten moje noname ctecka ignoruje a slova spoji. FBreader zase nahradi kod LF mezerou a slova jsou oddelena. Nevim zda tuto situaci definuje EPUB specifikace, ale ma smysl rozdelovat radky znakem LF kdyz si formatovani na radky dela SW eBook ctecky?? EPUB je sada XHTML dokumentu, tedy XML dokumentu. Muze byt znak LF v datech?? Asi muze, XMLstarlet dokument oznacil za validni. Na druhou stranu, rekl by jsem, ze se noname eBook ctecka se chova spravne, pokud znak LF ignoruje… Predpokladam, ze se EPUB generuje strojove a bylo by fajn, kdyby konvertor textu nahrazoval kody LF mezerami.

    http://www.smashwords.com/books/download/49134/8/latest/0/1/koncernova-petiletka_20pct_sample.epub

    Comment by me — 27.3.2011 @ 4:08

  71. Jeste jedna technicka poznamka k EPUB. V souboru stylesheet.css se nekolikrat vyskytuje radek:

    so-language: cs-CZ;

    Domnivam se, ze neni korektni. Calibre (calibre-convert) jej nema rad a najit jeho popis se mi nedari…

    Comment by me — 27.3.2011 @ 5:26

  72. Je překvapivé, kolik nakladatelé a prodejci e-knih vynaloží energie, aby vymysleli různé způsoby ochrany, vlastní formáty a další komplikace, které spíš než k rozvoji segmentu přispívají k pirátství. Počet lidí, kteří si dílo vždy ukradnou a počet těch, kteří by rádi zaplatili, je zhruba pořád stejný. Veškeré obstrukce s e-knihami jen provokují tu druhou skupinu platících.

    Comment by bozo — 27.3.2011 @ 11:50

  73. Tak to je pecka, s Milenou Jakoubkovou zpívám ve sboru, vím, že má nově nakladatelství a že vydává tuhle knihu, ale vůbec jsem nečekal, že autor je člověk, co píše Marigold.cz :) Gratuluji ke knize, přiměl jste mne, abych si jí zakoupil.

    Comment by mydoooom — 28.3.2011 @ 23:07

  74. Objednal jsem si knihu na palmknihách netušíc, že mi po zaplacení pošlou jen 1/3 a zbytek knihy až po ověření adresy. Jenže jsem odjel na týden pryč, třetinu jsem již dočetl a týden se mi skutečně čekat nechtělo. Tak jsem navštívil uloz.to, různá war fóra a s čistým svědomím jsem knížku chtěl “ukrást”.

    Jenže nikde jsem ji nenašel (možná jen špatně hledám – zas tolik času jsem tomu hledání nevěnoval) a tak jsem knihu koupil ještě jednou přes smashwords..

    V dnešní elektronické době, kdy knížku koupím online a během minuty se mi pošle na Kindle, je čekání na klasický dopis skutečně prů .. průšvih.

    Jinak knížka je skvělá, po Larssonovi je to první kniha (teda zatím ta obdržená 1/3), kterou jsem shtl za pár hodin v jednom kuse.

    Comment by Radek N — 29.3.2011 @ 15:04

  75. V první řadě díky za možnost stáhnout si dobrou knížku v češtině do Kindlu. Četl jsem hodně názorů o tom, že Češi nikdy nebudou ochotní platit za elektronické knihy, když k nim stejně vždycky najdou cestu zadarmo, ale doufám, že se tohle přesvědčení podaří postupně vyvrátit. Co se distribuce týče, nemám s Palmknihami problém. Nejsou ideální, ale každopádně první rozumné pro Čechy.
    A ještě ke knížce – zhltnul jsem jí možná až moc rychle a docela mě nadchla a doufám, že se objeví nějaká další. Jen ten závěr mě nepotěšil – chlap, který podle knížky má obrovskou vnitřní integritu páchá sebevraždu v autě…

    Comment by Tomáš — 16.4.2011 @ 12:15

  76. Knihu jsem na palmu koupila. Na palm jsem se registrovala.. jak to říct.. nejspíš to byl pokus o decentní legalizaci toho, že si umím z netu stáhnout tisíce knih zadarmo. A jsem ráda, že jsem si tenhle kus koupila. Bože, jak já chtěla jinej konec :) Jenže ten by z toho udělal asi něco rychleji zapomenutelnýho. Takhle to prostě nemělo chybu, jen jsem z toho byla na svůj vkus fakt moc dojatá. Ale vážně hezký. Dík.

    Comment by alex — 11.5.2011 @ 19:08

  77. Na adrese http://www.romanyzdarma.cz si můžete stahnout zdrama více jak dvacet románů současných českých autorů. Kdo z autorů má doma nějaký nevydaný román, může jej do uvedených stránek nabídnout.
    milos.konas@tiscali.cz

    Comment by Miloš Konáš — 22.5.2011 @ 11:37

  78. Marek Lutonský… Kriste Pane… co je to za newspeak to “sociální DRM”? To je něco jako “sdílené soukromí” blahé paměti? Nebo “slušní lidé se nemusí bát, mít v ložnici kameru”?

    Vy osobně, mám alespoň pocit, pracujete v médiu, které pochopilo, že na zpoplatnění polobulvárních informací asi moc nevydělá. Myslíte, že byste to vylepšili tak, že zavedete registraci potvrzovanou dopisem až domů? Nehledě na to, že skoro v každém vchodu je jakási ta rezavá a nepoužívaná schránka, na kterou lze každé dva dny nalepit jinou jmenovku?

    Comment by Polaris — 30.8.2011 @ 23:43

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment