Marigold.cz » Jaké služby byste čekali od České pošty?
    FotonMag.cz         Chronomag.cz         Energomonitor.cz    

Jaké služby byste čekali od České pošty?

16.8.2006

Nedávno jsem mazal spam pod článkem věnovaným službám České pošty. A vzpomněl jsem si na hezkou novou aplikaci této instituce doschranky.cz, v níž mám maličko (vážně maličko – více Wirenode) prsty. A na to, že pošta se snaží – elektronizovat se, jít s dobou. Jenže jako každá posta neví, kam se zhruba tak má snažit.

Jaké elektronické služby České pošty byste si představovali? Jak ji elektronizovat, co udělat proto, aby to byla pošta nového tisíciletí? Nejde mi o myšlenky, udělat víc přepážek nebo větší poštovní schránky – jde mi o to, co by pošta měla udělat, aby byla moderní institucí nabízející služby.

Samotného mne napadá pár věcí. Třeba to, že by mi mohli oscanovat došlé dopisy a přeposílat je emailem. To by se mi líbilo moc. Nebo že bych přišel s cennými psaními na poštu a adresu nedatlila na přepážce holčina a fronta za mnou netrpělivě nepodupávala. Prostě bych ta cenná psaní hodil do boxu, přitiskl svoji kartu středního zákazníka na čtečku a mnou předem vyplněné elektronické údaje a adresy by se načetly na doručenkový lístek a všechno se mi vytisklo, potvrdilo – aniž bych se škvařil ve frontě s důchodci.

Co napadá vás? Popusťme uzdu fantazii bez ohledu na legislativní překážky – už mi na poště vysvětlili, že skanovat dopisy mi nemohou, protože listovní tajemství to nedovoluje…

flattr this!

Chcete přispěv na provoz Marigolda?
Můžete přes systém Flattr (umí i opakující platby - tlačítko výše) nebo PayPalem (tlačítko Donate níže).

Patrick Zandl @ 10:45 - Líbil se článek?

Počet komentářů: 109

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (hlasováno , průměr: 3.00)
Loading ... Loading ...


109 Comments »

  1. 1) Moznost ziskavat informace o ulozeni zasilky elektronickou formou a ne papirkem.

    2) Samoobsluzne terminaly pro platbu/proplaceni slozenek. Obdobne pro platbu inkasa atd. Znam lidi, kteri odmitaji slozenky platit elektronicky, protoze jim chybi "hmatatelne" potvrzeni.

    Comment by mchf — 16.8.2006 @ 10:51

  2. [2] Filtrovat nevyžádanou poštu :)

    Comment by pavel — 16.8.2006 @ 11:06

  3. Tak především bych uvítal když by moje poštovní adresa byl prostý cca 6 místný alfanumerický kód (s ochranou proti překlepům – kontrolní hash). Na internetu bych si zaregistroval kam zrovna chci poštu s touto "adresou" doručovat (většinou bych si ji nechal posílat do práce). Zároveň by mě automaticky chodilo avízo v okamžiku kdy pošta nějakou zásilku pro mne přijme. A dále bych si ji mohl trasovat (jako u DHL). Tedy především bych věděl, že "dnes" mi něco přijde.

    Comment by Tomáš Švec — 16.8.2006 @ 11:13

  4. rozvedu to s tou kartou: přišel bych s balíkem nebo jinou zásilkou na poštu, vložil do terminálu balík a kartu, balík by se oštítkoval, z mého účtu by si banka stáhla poštovné a poslala mi elektronickou fakturu a informace o odeslání a doručení.

    podle mě možnost naskenovat dopis by musel mít při odeslání nastavit odesílatel – pokud by zásilku označil za dopisnici, bylo by možné její obsah přeposlat jinou formou.

    uvítal bych také elektronický přehled všech poštovních transakcí – prostě bych s přihlásil stejně jako do internetového bankovnictví a měl bych přehled o všem, co jsem kdy měl s poštou společného – příchozí zásilky, odchozí zásilky, složenky, inkasa, platby za její služby.. podle mě by to využívali nejen firmy, ale i lidé.

    Přes internet bych si také potom mohl nastavovat všechny služby – SIPO, televizní a rozhlasové poplatky, přeposílání zásilek o dovolené atd atd..

    Comment by Misha — 16.8.2006 @ 11:13

  5. 1) Email když mi cokoliv přijde, tedy nejen oznámení o nedoručených zásilkách, ale i o těch doručených. Prostě bych věděl, že mi někdo něco poslal i v případě, že jsem to (ať už z jakéhokoliv důvodu) ve schránce nenašel.

    2) Potvrzování obsahu dopisu, nejen jeho převzetí. Prostě bych přinesl dopis a obálku, úřednice by dopis naskenovala, el. podepsala a uložila v archivu (případně mi kopii potvrdila). Měl bych doklad, že sem jim poslal to co tvrdím, že jsem jim poslal. Při jednání se společnostmi typu Český telecom nebo úřady jistě užitečná věc.

    3) Elektronické podávání dopisů. Něco jako hybridní pošta jen jednodušeji a automatizovaně. Pošlu el. podepsaný email s přílohou v patřičném formátu, ten pošta vytiskne a pošle adresátovi. Mě zinkasuje (buď přímo z BÚ, nebo z nějké formy el. peněženky) a zašle potvrzení.

    Comment by Jan Angelovič — 16.8.2006 @ 11:20

  6. Bylo tu zmineno trasovani zasilky, to uz Posta ma. Ja bych to doplnil tak, ze bych ke svemu "postovnimu elektronickemu uzivatelskemu uctu" priradil svou adresu a ve chvili, kdy by mi z nejakeho eshopu sel obchodni balik, bych dostaval pravidelne informace o teto zasilce – tj. kde se balik prave nachazi, jake ma cislo, kdy by mel byt dorucen…

    Jinak sluzby ceske posty temer nevyuzivam, nic dalsiho me tedy nenapada :-)

    Comment by zajDee — 16.8.2006 @ 11:26

  7. [6] samozrejme, ze bych ty informace dostaval *mailem* pripadne SMSkami (placena sluzba za kazdou SMS)… :-) (to je tak, kdyz clovek mysli dopredu)

    Comment by zajDee — 16.8.2006 @ 11:28

  8. Mně by bohatě stačilo, kdyby se doručovatel obtěžoval zazvonit a počkat až sejdu dolů. A když nesejdu, tak aby mi alespoň vhodil lísteček (poslal mail? Neblázněte!) Abych nemusel na knížky z eshopu, co jdou z Prahy do Budějc, čekat tři týdny a pak se náhodou dozvědět, že ležej na místní poště, ale ta se neobtěžuje mi dát o tom vědět. Nebo by mi stačilo, abych si mohl na poštu zavolat, nějak se autorizovat a zjistit, kdo že mi poslal doporučený dopis (znáte to: Ve schránce lístěček, na něm Odesilatel: PRAHA).

    Dokud pošta nezvládne tohle, tak jsou další elektronické služby jen luxusní šlehačkou na dortu z bukových pilin.

    Comment by Arthur Dent — 16.8.2006 @ 11:43

  9. mozna by s tou kartou zakaznika sla udelat i jednodussi varianta:

    prijdu poprve odeslat slozenku, odeslat dopis s dorucenkou nebo neco podobneho – urednice to prijme, nadatluje do pocitace, odesle a vytiskne mi karticku (velikost kreditky) s carovym kodem, mymi udaji a ciselnym heslem, kterou mi zdarma da.

    prijdu podruhe a budu chtit neco podobneho – balik kde chteji moji adresu, doporuceny dopis, slozenku – podam karticku, ze ktere se precte carovy kod a moje adresa se doplni, treba i vytiskne na slozenku, aby se to nemuselo vypisovat.

    mozna by pak slo i na internetu se podle karticky prihlasit – kodem karticky a heslem, ktere bude na karticce a mit moznost zmenit udaje a treba videt i seznam pouziti karticky (13.8. slozenka xy, 15.8. balik atd..)

    jednoduche, nenarocne, jako prvni krok ke zjednoduseni elektronickou kartou by to mohlo fungovat…

    Comment by jap — 16.8.2006 @ 12:31

  10. Jo pošta, ta naše brzda elektronického obchodování….

    Ať mi pošta balík dodá, když jsem doma a ne někdy dopoledne, kdy je většina lidí v práci! Proč by nemohli doručovat třeba mezi 18:00 – 23:00? Zároveň by měla být možnost pošťákovi rovnou předat věci k odeslání. Hlavně ať lidi nemusí chodit na poštu nebo do schránky a všechno se vyřídí u nich doma. Jinde to takhle funguje, tak proč ne tady.

    Comment by Martin — 16.8.2006 @ 12:51

  11. Souhlasím, že by doručovatelé měli čekat či se vůbec obtěžovat zazvonit. Někdy prostě hodí do schránky oznámení aniž by zjišťovali jestli je někdo doma.

    Jinak bych od služby čekal především poštovní služby. V jaké formě je už v podstatě jedno. Jenže pošta dnes nabízí spoustu služeb, od konkurence sázkovým kancelářím po banky a to se mi nelíbí. Fakt mě štve, když jdu na poštu podat doporučený dopis a musím čekat půlhodinovou frontu, protože lidi si přišli podat sportku nebo (ještě větší perly) vybrat si ze svého účtu peníze kartou.

    Comment by Rdm — 16.8.2006 @ 12:52

  12. Zrovna nedávno jsem na to myslel – po městě jezdí auto, někam přijede, tam samozřejmě nikdo není a tak místo doručení zásilky nechá lísteček. Mno… cena za lísteček asi nebude lidová.
    Takže kdyby šlo to upozornění elektronicky s možností domluvit doručení na jindy (aneb "jsem doma, můžete to dovézt") nebo oznámit "stavím se" – stejně se většina lidí pro takové zásilky staví cestou z práce – tak by to bylo bezva.
    Jak už tady někdo napsal, prakticky žádné služby pošty nepoužívám, takže jinak mě nic nenapadá. Leda aspoň ve větších městech pobočka otevřená 24/7… ale to je fakt všechno.

    Comment by Martin — 16.8.2006 @ 13:08

  13. Nechápu termín listovní tajemství – pokud dám někomu souhlas aby si mohl číst mou poštu tak je to moje věc ne ?

    - skenování dopisů, pohlednic = zasílání na e-mail, mobil
    - elektronické podávání dopisů, pohlednic, telegramů
    - zjednodušení kódů na profibalících případně přidělení řady kódů pro jednotlivou firmu – webová administrace (přehled pohybu zásilek)

    - zasílání balíků přílohou elektronické pošty .-)

    - ad. výpisy z banky – zasílané ze zákona, nesmysl 90% věcí mám v elektr. podobě zálohované, takže škoda papíru

    Domnívám se, že pošta má stále velký potenciál, bohužel ho jistě nezúročí vnucováním losů zákazníkům na přepážce.

    Comment by Jirka — 16.8.2006 @ 13:11

  14. Zajímavé by mohly být e-mailové adresy: po ověření, že e-mail patří opravdu mně, bych si za nějaký drobný měsíční poplatek nechal u pošty zapsat, že franta@inkvizice.org vede na Franka Vomáčka, Středklky 12, a pošta na kterou by někdo načmáral ten e-mail by mi chodila domů, aniž by si někdo musel pamatovat nebo vůbec vědět, kde zrovna bydlím.

    Comment by che — 16.8.2006 @ 13:14

  15. Scanner který by to skenoval automatickyby listovní tajemství neporušil. To že to chcete scanovat by jste jimn potvrdili podpisem. Otázka je co pak s těmi otevřenými dopisy….

    Comment by Tex — 16.8.2006 @ 13:35

  16. [5] Ad 1)Proč si na dům, byt nedáte na zvonek kameru se záznamníkem. Prostě když Vás nezastihnou, můžou Vám na kameru ukázat balíček a říct, že ho máte na poště ;-).

    Jinak by to opravdu chtělo na poště nějaký účet, do kterého bych na webu jen mrknul jestli tam něco nemám.

    Comment by Radim Smička — 16.8.2006 @ 13:41

  17. Mě by zase úplně stačilo, aby kurýři z modrého autíčka měli drobné, případně přestali z důvodu vidiny "dýška" dělat, že je nemají. Už jsem takhle přilepšil pracovním pošty hezkých pár stovek …

    Comment by Jiří Macich ml. — 16.8.2006 @ 14:13

  18. dnes uz je archaicky znejuci tento vtip:

    Stary horar zije na samote, 5km od dediny po polnej ceste neustalym stupanim.

    Pred obedom prichadza dychavicne postar s casopisom Polovnik a lesnik a neustale hromzi.

    Horar ho pozoruje a ked pride k nemu, tak pri preberani casopisu komentuje jeho nadavky:

    Moc nehromzite, lebo si prave objednavam dennu tlac!

    Comment by rony — 16.8.2006 @ 14:14

  19. ja se obavam, ze prave kvuli tem duchodcum je jakakoliv modernizace nemozna, je mozne ze se mylim, ale prece jenom jsem dneska byl na poste taky a to by nebylo, aby tam hned po otevreni (8h rano) nebylo nekolik rentieru nervozne cekajici na vydani sveho duchodu – to to zase jednou trvalo :/

    Comment by teekey — 16.8.2006 @ 14:17

  20. Já bych si přál, aby u okýnka, kde je napsáno "Balíky", nestálo dvacet lidí se složenkama, deset se sportkou a tři s postžirem, protože z toho plyne, že já, jediný balíkář, ztratím hodinu času.

    Dále by se mi líbilo, kdyby balík, který pošlu, došel ve stejném stavu, v jakém jsem ho Poště předal. Nyní to řeším tím, že balík pojistím na dvojnásobnou částku, než kolik činí dobírka. Ovšem onehdy jsem posílal zákazníkovi fotoaparát za 50 tisíc a úřednice mi řekla, že pojistit jej mohu maximálně na 30 tisíc. Proč, když za to pojištění platím?

    Dále by se mi líbilo, když už vyplním na balík, na složenku i na podací lístek adresu adresáta, aby ji úřednice nějakým způsobem sejmula a nedatlovala ji znova dvěma prsty do počítače spolu s cenou, dobírkou a dalšími údaji.

    Také bych si přál, aby platilo vzletné heslo: "Dnes podáte, zítra dodáme." Obchodní balíky musím na naší poště nechat do 14:00, jinak mám smůlu a půjdou až další den. Natož v sobotu, to obchoďáky vůbec neodcházej.

    A aby úřednice nemlaskala, nedívala se významně na hodinky a neobracela oči v sloup, když přijdu s pěti nebo sedmi balíky. Možná by si mohla uvědomit, že tam za ně nechám desetinu její výplaty.

    A když má na přepážce napsáno, že mají do 18:00, aby mě v 17:30 nevyhazovala, že už mě nevezme, že si musí vyplnit nějaké soupisky.

    To bych byl šťastnej jako blecha. A elektronické podpisy, karty a čipy přijdou na řadu v druhém kole :o)

    Comment by tokugawa — 16.8.2006 @ 15:08

  21. Před chvílí u nás byla kamarádka, jejíž příbuzná pracuje na poště už 25 let. Její plat se pohybuje okolo 8 tisíc hrubého a když svůj 16 km dlouhý rajón začala objíždět na svém vlastním kole (na erární má nárok až od 20 km), bylo to tolerováno jen s nevolí, neboť se zvýšilo riziko pracovního úrazu.

    I před tím jsem tušil, že platy poštovních zaměstnanců patří mezi nejnižší, a nedělám si iluze, že mohou technologie radikálně změnit kvalitu služeb České pošty. To může jen efektivnější systém práce a výběr schopnějších (a lépe zaplacených) lidí.

    Možná by bylo řešením mít pro začátek dva obchodní modely a volbu nechat na zákazníkovi. Za vyšší ceny extra služby s elektronickou komunikací (paralela s placeným obsahem) nebo fronty s důchodci a sázejícími (bezplatný obsah s nevyžádanou reklamou).

    Comment by svedek — 16.8.2006 @ 18:24

  22. No já bych si přál, aby se pošta omezila jen na tu povinnou státní část. Státní by byla striktně ze zákona a z rozpočtu a omezená výkonem základních služeb i to v místech, kde holt bydlí těch 5 lidí a 3 z nich dělají na poště :) a aby holt ta komerční oblast pošty podléhala soutěži více hráčů na trhu a hned by o dobré nápady nebyla nouze a samo i o levnější a lepší služby. Ale vím, že k tomu nikdy nedojde =)
    Tak si přeju, aby třeba na internetu udávali aktuální vytíženost pobočky (doba čekání u přepážek) a člověk se alespoň může předem připravit na skluz. Jinak služby pošty pravda naštěstí využívám minimálně.

    Comment by vokx — 16.8.2006 @ 18:35

  23. Prostě bych ta cenná psaní hodil do boxu, přitiskl svoji kartu středního zákazníka na čtečku a mnou předem vyplněné elektronické údaje a adresy by se načetly na doručenkový lístek a všechno se mi vytisklo
    Tak to už, bych řekl, funguje. Musíte sice s poštou uzavřít smlouvu na takové to "Placeno převodem", složit jim tam několik tisíc zálohu. Pak se domluvit s poštmistem (někde to jde samo, někde je blb překážkou), že to na poště složíte a oni vám druhý den pošlou potvrzené podací archy. Archy je možné nahradit i podací disketou, ale tu jsem nikdy neřešil. Na tohle existuje skvely soft http://www.posta2002.cz/.

    Jinak co bych uvítal já: odstranění přepážek pro výdej balíku. Vedle pošty by byl takový bankomat, kam bych strčil občanku (je elektronicky zpracovatelna) a pak by me vyjely baliky, ktere tam mam dorucene. To vse klidne uprostred noci, kdy mam cas. Kdyz jdou takto vydavat penize, proc ne baliky? Tusim ze neco takove asi pred 2 lety testoval Deutche post, ale nevim jak to dopadlo.

    Comment by Miroslav Suchy — 16.8.2006 @ 20:21

  24. Pokud si to dobře pamatuji, tak pošťák dopisy brát může. Ale to jen na okraj…

    Comment by šťoural — 16.8.2006 @ 21:33

  25. [20] Rekl bych, ze limit na pojisteni je kvuli omezeni pojistnych podvodu – pojistite balik na milion a nejaky komplic-postak jej zasantroci.

    Comment by Michal Kára — 16.8.2006 @ 22:23

  26. Notifikace textovkou – placena sluzba (emailem – zdarma) o zpracovani zasilky na mou adresu. Alespon ve chvili, kdy ji prijala cilova posta a zasilka ceka na vyzvednuti.

    Hodilo by se predevsim v pripade, kdy se zasilka dorucuje na adresu, na ktere se trvale nezdrzuji.

    Comment by lahvon — 16.8.2006 @ 22:53

  27. A hledal jsem jeste jednu sluzbu, kterou jsem nenasel.

    Moznos nastaveni presmerovani veskere posty na danou adresu a jmeno.
    Tj. aby posta, ktera mi chodi na trvalou adresu, se mi dorucovala do prace, pripadne do nejake virtualni postovni schranky na jine poste.

    Ale tohle presmerovani musi byt jen na me jmeno, ne na vsechen obsah dane adresy.

    Comment by lahvon — 16.8.2006 @ 23:09

  28. No ehm, mně by pro začátek stačilo, kdyby se pošťáci naučili zvonit na rozdíl od současného stavu, kdy prostě hodí lístek do schránky a já večer, když dorazím z práce, pak ještě musím na 7 km vzdálenou poštu pro balík.

    Comment by carpenter — 17.8.2006 @ 0:12

  29. [27] Presmerovani veskere posty na danou adresu a jmeno
    A co třeba dosílka? Bratru 100 Kč měsíčně, max. 6 měsíců, jméno musí být stejné, adresa samozřejmě jiná.
    Dopisy dojdou na původní poštu, tam pošťák škrtne adresu, napíše novou a zásilka putuje dál :-)

    Comment by Lynxee — 17.8.2006 @ 0:18

  30. [29] Tak tohle už má pošta hezkých pár let zavedeno. Vyplní se pětkrát jakýsi formulářík, zaplatí se nevelký poplateček a pošta chodí dál tam, co dřív. Osobně vyzkoušeno.

    Comment by Jago — 17.8.2006 @ 7:31

  31. Ja bych si pral aby mi postovni dorucovatelka hazela alespon 80% dopisu urcenych me do moji schranky a ne k sousedovi ktery se jmenuje podobne pripadne pokladala nahoru na schranky (dopis by musel byt zrejme vybaven specialnim elektronickym inteligentnim kodovanym fackovadlem aby ji to pokazde pripomel).

    Dale bych si pral abych nedostaval oznameni o ulozene zasilce s napsanym datumem desateho do (nekdy i svoji) schranky az ctrnacteho – postu bych tedy vybavil specielnimi elektronickymi kalendari aby vedeli kolikateho je.

    A nakonec bych si pral aby se alespon nekdy pokusil dorucovatel vzit balicek nebo dobirku ssebou az na moji adresu (proto je na baliku moje adresa a ne adresa moji posty – protoze si odesilatel pral a zaplatil doruceni na moji adresu). Proto bych vybavil postaky smart mobilnim pripominadlem povinnosti a softwarovym odbouravacem lenosti.

    Comment by pd — 17.8.2006 @ 7:42

  32. Doporučil bych poště to, na co přednedávnem přišel Microsoft: místo stálých uvádění nových produktů bych doporučoval patchovat ty stávající.. Posíláme spoustu dopisů do vlastních rukou, kolikrát i nezletilým. Máme jasně potvrzeno od vedoucích představitelů ÚV pošty, že dopis do vlastních rukou nezletilého přebírá zákonný zástupce – a deně volá tolik lidí, že pro jejich ratolest ten dopis odmítla pošta vydat, že nemá občanku a tudíž smůla…

    Comment by Radek — 17.8.2006 @ 8:13

  33. Česká Pošta má jeden velký problém: neuniverzálnost přepážek. To je alfa a omega těch dlouhých front. Stačí HW a SW vybavení, které je univerzální, váhu s rozsahem na dopisy až na balíky na každé přepážce, zaškolený personál a hned zmizí hlavní nešvar. Pošta by také měla prodávat základní papírenské potřeby, vč. obálek různých velikostí. Přinesu si to, co chci poslat, na poštu, v regálu si vezmu vypolstrovanou obálku, nacpu to do ní, u pultíku nadepíšu adresu, přistoupím k přepážce, slečna to hodí na váhu a mezitím oskenuje EANy, na displeji se objeví cena, podám kartu, naťukám PIN a jdu domů – ztráta času pouhé 3 minuty namísto 20 minut!

    Comment by funtomas — 17.8.2006 @ 8:55

  34. Mam lepsi story. Jeden den mi prisel doporuceny dopis (samozrejme kolem 10te doma nejsem, takze listecek). Rikam si OK, zaridim zitra a vyzvednu si to. Dorazil jsem na postu, vyzvedl, a relativne spokojene (fronta) odesel domu. Doma na mne cekal listecek na dalsi balicek na poste.
    Ptam se proc mi ti d*m*n*i nemohou rovnou rici ze tam jeste neco mam :-((((

    Comment by pavel — 17.8.2006 @ 9:34

  35. A co takhle to neresit? Proste zrusit jeji monopol, ktery ma ze zakona a nechat konkurenci, at ji "vyskoli".

    Dale nakopat dalsi statni urady do zadku. Kdyz uz mi neco chteji, tak at me neopruzuji nejakejma dorucenkama ci modrejma pruhama. At mi zavolaj, nebo poslou emajl.

    Comment by Leonardo Cupranek — 17.8.2006 @ 11:27

  36. Mohli by scannovat dopisy, ktere by byly explicitne oznacena jako "otevrena posta" – neco ala pohledy.

    Comment by Hynek — 17.8.2006 @ 13:16

  37. Mno … Pro začátek by mi úplně stačilo, kdyby když už mi přijde doporučené psaní či balík, aby se mi ve schránce o tom objevilo i oznámení. Pokud možno už to první a ne jako obvykle až druhé.
    Pak by se mi líbilo, aby když už je to psaní pak uloženo na poště, měla pošta otevřeno tak, abych nemusel do práce chodit pozdě nebo z práce dříve proto, abych si ho vyzvedl. Když už to nebude jako jsem viděl na dovče v chorvatsku, kde bylo na poše napsáno, že otevřeno je od 8 do 12 a od 18 do 21 hodin, aby měli otevřeno alespoň v sobotu dopoledne.
    Nemluvím o poště v Kotěhůlkách, ale v Praze :-/

    Comment by Jirka — 17.8.2006 @ 13:25

  38. Spousta dobrych napadu,ale mne by uplne stacila spolehlivost.Pokud u prepazek sedi divciny a zeny,co hledaji E na klavesnici,pak to nestoji za moc.Pokud mi nejsou za zaplacenou sluzbu rucit,je to spatny.Ale pokud mi nejsou ochotni ani vydat doklad o zaplaceni sluzby,nebo dat prednostni pravo na sluzbu,ktera je extremne draha(western union),zatimco ma prednost kazdy duchodce jdouci pro duchod,je zbytecne uvazovat o modernizaci.Ja ziju v UK.Bobocky posty tady ma kdejaky Pakistanec jako soucast obchudku na rohu a hledme…ono to funguje bez potizi a front.A hlavne,zadne prepazky.Vsecko internet a formulare jdouci postou tam a zpet-zdarma.(vcetne prepisu auta,pojistky apod.)

    Comment by Pablo — 17.8.2006 @ 13:36

  39. Pošta by mohla najmout pár manažerů z "globálních fastfoodů" pro analýzu a změny provozu u okýnek v jejich kamenných provozovnách. Tím nemyslím zavedení "drive thru". ;-)

    Comment by blazen — 17.8.2006 @ 13:59

  40. On nekdy nesetrny zasah informatika dokaze udelat u poradny bugr a postu zoufale zneefektivnit (ne nutne jeho vinou). Dovolte abych uvedl priklad: Na nasi poste se nedavno zavedl system listecku s cily a elektronicke rozrazovani a vyvolavani zakazniku k jednotlivym prepazkam… Zdalo se to jako dobry napad ktery zamezi chaosu ve frontach a veci urychli. V praxi se vsak vse neuveritelnym zpusobem zpomalilo. Zatimco drive bylo nemyslitelne, aby si urednice (v jiste chvalyhodne snaze po udrzeni atraktivniho vzhledu pro nadrizeneho :-) ) lakovala/brousila nehty za prepazkou a pri tom se jinak necinne usmivala na cekajici zastup nervoznich lidi za svym okynkem. Dnes, s novym elektronickym systemem, to pro ni neni problem … ma moznost si pohodlne udrzet cekajici "od tela" a zavolat si je az dokonci svou potrebu. Dokonce vubec neni vyjimecna naprosto absurdni situace, kdy posta je doslova narvala cekajicimi lidmi, zatimco u prepazek nestoji ani jediny, a to jen z toho pochopitelneho duvodu, ze ti kteri jsou prave vyvolavani v pulminutovych intervalech uz nevydrzeli muka cekani a proste odesly. Urednice pak jen pomalu mackaji tlacitka, na displejich sviti smesne nizka cisla, a cekajici zastupy lidi se nestaci divit, jak to jde s tou postou z kopce.

    Comment by Marek — 17.8.2006 @ 14:50

  41. Jo, ještě mě napadlo vylepšení, které by pomohlo i poště i zákazníkům: nemohli by zkrátka přidělit jednoznačný identifikátor každé zásilce? Řekněme formou čárového kódu. Mělo by to výhody:

    - Bylo by relativně jednoduché jakoukoliv zásilku trasovat.

    - Nejvíc času ve frontě zabere to, že pracovnice přepážky převezme oznámení a jde hledat. Tady to není, tady to taky ještě není… přehrabuje se ve škatulích jak Kelby v syrečkách. Pak se člověk nemůže divit tomu, co toho pošta ztratí. Identifikátor by byl i na oznámení, takže by čtečkou sjela oznámení a vyjelo vy jí, v které zásuvce zásilku má.

    - Posílající dobírku by zákazníkovi poslal mailem "Posláno číslem…" a ten by přesně věděl a) na poště že tam něco mají, i když nedostal oznámení b) mohl by se koukat na trasu.

    Momentální systém označení zásilek "podací číslo/podací pošta" bych klidně poslal na smetiště dějin a zavedl tohle místo něj.

    Tak mě napadá, že jsem právě popsal systém PPL…

    Comment by Radek — 17.8.2006 @ 14:51

  42. Konkurenci poště? To znamená nějakého dobrodruha, který dokáže pokrýt celou republiku v přemisťování korespondence? Který si otevře v každém městě, městečku i obci pobočku? Který namontuje na každé nároží schránku? Tak toho bych chtěl vidět.

    Comment by tokugawa — 17.8.2006 @ 14:54

  43. [40] Napada me jednoduchy zpusob jak tento problem vyresit a zkombinovat vyhodu _rychle odbavovane nervozni fronty_ a soucasne vyhody noveho elektronickeho vyvolavaciho systemu (coz je paradoxne 1/ eliminace front u prepazek 2/ pohodli pro zakazniky, kteri mohou az do posledni chvile sedet na pohodlnych sedackach, misto postavani ve frontach) …

    reseni je proste: system bude vyvolavanim udrzovat u kazde prepazky vzdy DVA zakazniky, jednoho prave vyrizovaneho a druheho ktery na brzke vyrizeni ceka … u kazde prepazky by byla frtonta citajici dva zakazniky ktera by zajistila rychle odbavovani bez zbytecny prodlev. Jakmile by urednice zacala vyrizovat poradavek dalsiho zakaznika, vyvolavaci system by za nej automaticky zavolal dalsiho nervozniho cekatele :-)) …

    Comment by Ge0rge — 17.8.2006 @ 15:05

  44. [40] Napada me jednoduchy zpusob jak tento problem vyresit a zkombinovat vyhodu _rychle odbavovane nervozni fronty_ a soucasne vyhody noveho elektronickeho vyvolavaciho systemu (coz je paradoxne 1/ eliminace front u prepazek 2/ pohodli pro zakazniky, kteri mohou az do posledni chvile sedet na pohodlnych sedackach, misto postavani ve frontach) …

    reseni je proste: system bude vyvolavanim udrzovat u kazde prepazky vzdy DVA zakazniky, jednoho prave vyrizovaneho a druheho ktery na brzke vyrizeni ceka … u kazde prepazky by byla frtonta citajici dva zakazniky ktera by zajistila rychle odbavovani bez zbytecny prodlev. Jakmile by urednice zacala vyrizovat poradavek dalsiho zakaznika, vyvolavaci system by za nej automaticky zavolal dalsiho nervozniho cekatele …

    funguje to tak uz nekde? Nebo jsem vykoumal neco, co bych si mel jit hned zapatentovat ? :-))

    Comment by George — 17.8.2006 @ 15:07

  45. Už se trochu začínají snažit, viz novinka v aktualitách na stránkách České pošty (http://www.cpost.cz ) jménem Všední den vám nevyhovuje? Dojděte si pro zásilku o víkendu!.

    A když může být terminál Sazky v každé trafice, určitě by tam mohly být i nějaké poštovní služby…

    Comment by Jezovec — 17.8.2006 @ 15:11

  46. proc to ma vymyslet za postu nekdo jiny? snad na to maji placene lidi – a neni jich malo…
    …spis nez na nove sluzby by se meli zamerit na potreby svych zakazniku a nevymyslet sluzbu pro sluzbu…
    …a co ja potrebuji – s co nejmensim usilim poslat neco ode mne nejake jine osobe/firme za nizky peniz, spolehlive a nekdy i rychle, a na druhou stranu obrdzet zasilku na mi vyhovujicim miste a case.
    to, jak to udelaj, je jejich vec… jinak alespon pro baliky budu vyuzivat tech, kteri uz to davno umi…

    Comment by Hafan — 17.8.2006 @ 15:50

  47. [13] ad bankovní výpisy: Česká spořitelna již umožňuje elektronické výpisy z účtu ve formě PDF (el. podpis) na webovém rozhraní, s možností nezasílat výpisy poštou…

    Comment by RadekN — 17.8.2006 @ 16:10

  48. Česká pošta by především měla začít poskytovat erotické služby. Expres a rekomando.

    Comment by Neo — 17.8.2006 @ 16:14

  49. [21] mne strasne bavi termin mit mene ale schopnejsich lidi.
    premyslel nekdo nad tim, co s temi mene schopnymi? to je mame nechat chcipnout hlady? nebo je mame platit na podpore? to je preci blbost, vzdyt jeden z nejvetsich problemu dneska je co s nekvalifikovanymi lidmi. Kvalifikovani si vetsinou nejakou praci najdou, ale co s tema co nic neumeji? to je ale asi na jinou debatu.

    Comment by Vojta — 17.8.2006 @ 16:39

  50. Kupodivu i nektere Kotehulecke posty maji otevreno (aspon chvili) v sobotu dopoledne narozdil od vetsiny prazskych… system v tom skutecne asi nema cenu hledat.

    Comment by Prcek — 17.8.2006 @ 17:30

  51. Přesně tohle jsem si zařídil, když jsem se přestěhoval. Stoji to neuvěřitelných 100 Kč, dříve 20 Kč. A stějně místo aby to doslali tak to vraci zpět s tím, že adresát se odstěhoval.

    Comment by lm — 17.8.2006 @ 18:43

  52. Nevím, ale pošta by měla fungovat na principu že zaplatím a ona zásilku doručí a ne jak pracuje ve skutečnosti že zaplatím a třetí den je zásilka považována za doručenou.

    Comment by AnthonyX — 17.8.2006 @ 19:42

  53. Jago:[30] Přesně tak. Dosílku taky mám, celkem spokojenost. Občas sice zapomenou něco přeposlat, člověk musí každý půlrok na poštu, ale jinak docela příjemná služba.

    Comment by Lynxee — 18.8.2006 @ 0:09

  54. Tangero: co by možná nebylo špatné, digitalizace doručovacích adres. Šlo by to třeba několika způsoby:
    * buďto klasicky scan a OCR, ale to asi bude náročné a vyšší chybovost
    * nebo pomocí třeba čárového 3d kódu. většina adresních štítků se stejně dnes tiskne na počítačích, takže by stačilo jen přidat nějakou utilitku/komponentu, která by k adrese ještě přitiskla 3d kód, v kódu by byla informace o PSČ, ulici a č.p. apod.
    poště by to ušetřilo spoustu problémů s tříděním zásilek, tudíž jednak rychlejší doručení zásilky a jednak lidi na poštách by nemuseli trávit tolik času tříděním a mohli by poskytovat služby.
    pro firmy by to bylo zajímavé, třeba pokud by tam byla nějaká symbolická sleva či garance doručovací lhůty.
    pro obyčejné lidi by to asi kromě nadšenců moc nebylo, ale jejich zásilky imho stejně netvoří podstatnou část provozu.
    jediný trabl vidím v tom, jestli třídící stroje budou zvládat 3d kód. na druhou stranu by potom mohli zásilky sestřídit nejen podle dodací pošty, ale i pošťákovi do batohu, přímo podle jeho trasy.
    zdá se vám to schůdné / k něčemu dobré?

    Comment by Lynxee — 18.8.2006 @ 0:21

  55. [54] nebo by v tom kódu mohl být identifikátor klienta (třeba poštovní číslo (bezvýznamové, přenositelné), něco jako telefonní číslo (které bohužel není bezvýnamové)) a pošta by v jiné databázi měla doručovací adresu, preferovanou dobu dodání, požadavky na zvláštní služby, apod. To by bylo mnohem vychytanější a umožňovalo by to poskytovat další "komfortní" služby.

    Comment by Lynxee — 18.8.2006 @ 0:27

  56. vynechám to, že by měli hlavně kvalitně dělat to co mají nyní, tak bych chtěl podobně jako jiní tady drobnost – registrace mé osoby s mým e-mailem a informování. Stejně jako 85% populace této republiky nejsem v době doručování pošty doma, IMHO je tedy způsob doručování pošty naprostým mrháním prostředků. Mě by stačilo, kdyby mi pošta v případě jakékoliv zásilky poslala e-mail a já si tam přišel. Optimum by bylo, abych si mohl také snadno říct kam to bude chodit a vybíral bych to v místě své práce.
    A když budu pokračovat s touto ideou – když už mě budou mít zaevidovaného, nevidím žádný problém v tom, aby velcí zákazníci, státní firmy atp. mohl poslat přímo certifikovanou poloelektronickou poštu – prostě by třeba plynárna předala poště elektronicky 100 tisíc adres a el. faktur, pošta by u těch, u kterých eviduje jejich e-mail jim je přímo zaslala a vytiskla a doručila jen u těch ostatních. Ten tisk pošta umí dělat už teď, tohle by bylo o min. 10 Kč na hlavu levnější, mohla by dát nějakou slevu, kterou by mohl odesilatel nějak promítnout do ceny za fakturaci a tak motivovat příjemce, aby to u pošty udělali. Stejně tak poloelektronicky by mohlo fungovat zasílání peněz – těm registrovaným by je prostě pošta dala na účet.

    P.S.: imho pošta nic dělat nechce, protože má velkou část příjmů z toho, že NUTÍ lidi, aby do ní zašli – všechny naše návrhy by znamenaly, že lidé nebudou tolik chodit na poštu, tj. nebudou tam tolik sázet, nebudou tam chtít mít bankovní účet atd.

    Comment by noname — 18.8.2006 @ 14:01

  57. funguje to, ale jen u sporožirových účtů, s běžným účtem to musíte jít vyřídit na pobočku

    dle infolinky to bude fungovat online pro BÚ od podzimu

    Comment by skřítek — 18.8.2006 @ 15:49

  58. nějak mi v FF nejde odpovědět na komentář přes link
    takže to výše byla odpověď na 47

    Comment by skřítek — 18.8.2006 @ 16:10

  59. Na rozdíl od 85% lidí v republice jsem obvykle v době doručování zásilek doma, ale to obvykle vůbec nestačí k tomu, aby se doručovatelka obtěžovala a zkusila zazvonit. Situace se změnila až poté, co jsem navštívil místní pobočku pošty a stěžoval jsem si – prý má pošťačka spoustu práce a tak ani nezkouší zvonit na každého, ale jen tam, kde ví, že jsou doma.

    Comment by Prichaine — 19.8.2006 @ 8:38

  60. K České poště mám taky spoustu výhrad, ale někdy je těžké se zavděčit, a je to vidět i v této diskusi. Pokud je každá přepážka vyhrazená jen pro jednu činnost, tak to vadí, když je u jedné fronta a u ostatních se pošťačky nudí. Když jsou přepážky univerzální, což je tuším teď trend, tak to zase někomu vdí, že je ve frontě jediný s balíkem a kdyby byla samostatná balíková přepážka, tak by tam nemusel trčet.

    Určitým problémem je to, že na každé poště jsou problémy jiné a těžko se zobecňuje.

    Naše firma chtěla přejít na kompletní zasílání kurýrní službou, ale mnoho zákazníků trvalo na České poště, s tím, že u nich funguje výrazně lépe než jakýkoliv kurýr.

    Občas někdo použije naši starou adresu, takže vím, že pošta dosílá i po 11 letech po přestěhování, i když by už vůbec nemusela.

    Podací lístky a dobírky s čárovým kódem máme skoro 10 let a stejně tak dlouho platíme na fakturu, která chodí jednou měsíčně. Česká pošta si pro zásilky sama jezdí.

    S doručováním je problém v tom, že často je pošty pro firmy mnohem více než pro lidi, takže ta se musí doručovat v pracovní době.

    Zkuste se podívat na to, jaké služby nabízí konkurence tam, kde je to možné. Žádné zázraky to taky nejsou.

    Pochopitelně úplně jiné budou zkušenosti i požadavky, pokud odesílám nebo přijímám poštu jako firma nebo jako člověk.

    A naštěstí chodím na poštu tak dvakrát ročně, takže až tak moc špatných zkušeností nemám. Kromě neochoty konkrétních lidí. A toho, že když jim spadne datové spojení s centrálou, tak neporoplácejí poštovní poukázky a odmítají je autorizovat náhradním způsobem (telefonicky).

    Comment by Petr Souček — 19.8.2006 @ 23:24

  61. Problém kam a kdy doručit.
    Obecný logistický problém. Pokud se identifikuje zásilka, je nutné ji správně doručit. Což u klientů (zákazníků) způsobí, že i oni se musí dostavit na místo, kde je cílo zásilky.
    Pokud by existoval portál pošty, kdy by po jednoznačné identifikaci klient definoval cíl pro zásilky určené jemu, došlo by k zjednodušení. Tj. zákazník v pracovní dny od 8:00 do 15:00 je na adrese zaměstnavatele, od 17:00 do 20:00 na adresy X a o víkendu na adrese Z. Pak je naprosto jednoduché dle času příjmu zásilky určit, kam se bude zásilka směřovat…
    Pak je reálné, že mám trvalé bydliště v A, bydlím v B, pracuji v C a pošta mi doporučený dopis doručí na služební jednání v D. Asi utopie, co?
    Navíc při přijetí zásilky lze generovat mail, že byla přijata zásilka a bude doručena do místa XY dne Z.

    Comment by Eidž Eidž — 20.8.2006 @ 10:30

  62. [61] Já myslím že optimální by bylo zašít každému VIP zákazníkovi pod kůži GPS (v buducnu Galileo) čip (vývod antény za uchem) a poštovní doručovatel by ho pak mohl stíhat, pro začátek čistou stíhací křivkou.

    Comment by Makovec — 20.8.2006 @ 11:23

  63. S timhle si uz banky poradily – je veci vedouciho smeny/haly, aby si to pohlidal. Nevim, proc bych ja, jako zakaznik, mel vychovavat zamestnance posty. [

    Comment by Krystof — 21.8.2006 @ 8:49

  64. Nechodi link – to predchozi je odpoved na [40]

    Comment by Krystof — 21.8.2006 @ 8:51

  65. Já bych od pošty ani nic nového nechtěl. Bohatě by mi stačilo, kdyby mi balíky a doporučené dopisy někdo donesl domů, když už za ně odesílatel (v případě objednávek dokonce já) zaplatil nemalé poštovné. Ve valné většině těchto případů mi přijde jen papírek do schránky, a já musím šupajdit do fronty na pobočku.
    Také by se mi líbilo, kdyby výše uvedené balíčky byly doručeny podle hesla Dnes podáte, zítra doručíme. Zatím má pošta skluz za tímto proklamativním heslem o mnoho dní, někdy je to celý týden.
    Takže spíš než aby se pošta pouštěla do nových aktivit, uvítal bych vylepšení stávajících služeb.
    Nicméně ať si zde jen nestěžuji. Líbí se mi projekt odesílání pohlednice z vlastních obrázků či fotek, to by mohli rozšířit i na zahraniční destinace (zatím lze tyto jedinečné pohlednice posílat jen v rámci ČR).

    Comment by Frank Tomes — 21.8.2006 @ 17:50

  66. [49] problém méně schopných a úplně neschopných lidí mě taky dřív tížil. Ale jen do té doby, než jsem navštívil USA. Tam seženete práci pro celou stupnici IQ, ne jako u nás, kde je zájem jen o středoškoláky.

    Co je tam lidí, kteří v sámošce dávají nakoupené zboží do pytlíků, dirigují stojící fronty lidí a říkají "neeext", sedí na židličce s vysílačkou u nějakého vchodu a hlídají perimetr, zametají, vytírají, sekají trávu, roznášejí letáky… zcela neutuchající nekonečné množství pracovních pozic.

    U nás nedokáže zaměstnavatel rozdělit pozice podle náročnosti a pro blbé není práce. Na druhé straně třeba učitelé dozorují na chodbách a připravují si pomůcky, doktoři papírují…. plýtvají svou vysokou odbornost na pitomosti

    Comment by Martin — 22.8.2006 @ 13:11

  67. [13] Problem je v zakone o ucetnictvi. Pro ucetnictvi musite mit papirovy vypis z banky…dokonce podepsany reditelem :-) ale na to se nastesti nehraje.

    K soukromym uctum uz vetsina bank nabizi moznost pouze el. vypisu a kazde el.bankovnictvi to umi take.

    Comment by Laki — 23.8.2006 @ 0:18

  68. Ja bych uvital, aby posta vyuzila svuj potencial u doporucenych zasilek naplno. Minuly tyden jsem mel na poste takovou zasilku. Informace o zasilce byla vytistena s mymi udaji (jmeno, adresa), takze to bylo elektronicky zpracovano. Protoze jsem nahodou sel kolem posty, zastavil jsem se tam. Jake bylo moje prekvapeni, ze nejsou schopni mi vydat dopis bez toho vytisteneho listecku? Podle me obcanky zjisti adresu, jmeno a opravneni k prevzeti, ale jim chybi moznost, aby v pocitaci vyhledali cislo moji zasilky vytistene na listecku…tak jsem musel domu pro listecek a znovu na postu..ztrata 2,5 hodin.

    Specielne u baliku a doporucenych zasilech bych uvital moznost registrace sve emailove adresy na sve poste k dane adrese a jmene (klidne i za poplatek). V pripade, ze by neco takoveho na postu prislo, dostal bych email, kde byl take stal udaj, kdy se pokusi mi tuto zasilku dorucit, a kdo je odesilatelem a o jaky typ zasilky se jedna. Proste abych vedel, co mam na poste. Mohlo by to byt i pro postu vyhodne, protoze v mailu by se mohla nachazet adresa, kde mohu svou zasilku sledovat. V tomto rozhrani bych jim oznacil nejak, ze v den, kdy to chteji dorucit doma nebudu a nemuseli by to tak nosit/vozit. Uz dnes existuje moznost pozadat o doruceni zasilky v nahradni den popr.prodlouzit dobu uskladneni, kdyz si toto budu moci nastavit sam na internetu, usetri posta za zbytecnou donasku a navic nekolik minut urednice, ktera mi po telefonu zajistuje nahradni donasku/delsi uskladneni….

    Zajimavou funkci by mohlo byt si v tom rozhranni take napsat nahradni adresu doruceni (soused, rodice, prechodne bydliste). Uz jsem se jim nejak autorizoval na zaklade predchozi registrace k memu jmenu a adrese, takze by mohlo stacit pro "presmerovani" zasilky…

    Comment by Laki — 23.8.2006 @ 0:43

  69. [68] tak to je chyba lokální pošty, u mě takto vydávají zcela běžně, řeknou mi i, že tam mám třeba ještě nějakou další zásilku atd.

    Comment by noname — 23.8.2006 @ 12:48

  70. [56]
    Takováto služba je již Českou poštou rutinně nabízená – jmenuje se Hybridní pošta.

    Comment by Tom — 25.8.2006 @ 14:38

  71. Pozor!
    Česká Pošta něco dělá!
    http://ihned.cz/1-10071660-19349500-001000_d-31
    Pohov.

    Comment by pb — 21.9.2006 @ 9:07

  72. DOPORUČUJI ČESKÉ POŠTĚ ZRUŠIT DOVOZ BALÍKŮ DO BYTU.I KDYŽ JSTE DOMA STEJNĚ VÁM BALÍK NEDAJÍ,PROŽE POŠTÁK NEMÁ DROBNÉ.MUSITE JÍT ODPOLEDNE NEBO DRUHÝ DEN NA POŠTU.STAČILO BY KDYBY POŠTAČKA ,KTERÁ NOSÍ DOPISY DALA OZNÁMENÍ DO SCHRÁNKY.UŠETŘILO BY SE SPOUSTU NAKLADŮ NA AUTA.

    Comment by KARLA POLOVKOVÁ — 26.9.2006 @ 17:09

  73. VETSINA Z VAS BRECI NA SPATNEM HROBE. POSTOVNI DORUCOVATELKA, NEBO POSTOVNI “BALIKAR” JSOU POSLEDNI LIDE, KTERI MOHOU ZMENIT COKOLIV NA NEKTERE NESMYSLNE PREDPISY POSTY. A VETSINA Z VAS SE UMI STEZOVAT POUZE NA NE. ZKUSTE SE STEZOVAT NA REDITELE A NA VEDOUCI POSTY A NE NA TY, CO MUSI DODRZOVAT DOSLOVA INTERNI SMERNICE KAZDE POSTY. A KDYBY SE NAHODOU NAPADLO DORUCOVATELCE SNAZIT SE NECO NA TOM ZMENIT, VEDOUCI JI UKLADA “SRAZKU” ZE MZDY APOD. TO, ZE JSOU NEJHURE PLACENY, TO, ZE DENNE MUSI ROZEBIRAT POSTU ZA JINE NEOBSAZENE POSTY TO NIKOHO NEZAJIMA. STEZUJTE SE NA VEDENI A NE NA DORUCOVATELE A UVIDITE, ZE BUDETE MIT KVALITNI SLUZBY.

    Comment by ONBUSTMAN — 4.11.2006 @ 22:13

  74. Chtěla bych se zeptat,jestli má někdo zkušenosti s vykradenými zásilkami do a ze zahraničí.Co se stím dá dělat?

    Comment by Eva — 7.11.2006 @ 13:49

  75. Vážení,volný trh s poštovními službami vám umožňuje podnikat v tomto oboru,tak proč vy všichni,kteří máte zájem o různé výmysly / nechce se vám psát na složenky / si tu moderní poštu nezřídíte a nepřetáhnete České poště zákazníky…..Řeči se melou a skutek utekl.

    Comment by Ivana — 8.11.2006 @ 8:28

  76. NAPROSTO SOUHLASÍM!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment by Anonymous — 16.11.2006 @ 19:07

  77. Přesně tak. Všichni by jste si měly vyzkoušet jaké to je.a potom
    něco kritizovat.Zkuste si domluvit brigádu……………..

    Comment by Anonymous — 16.11.2006 @ 19:14

  78. ted jsem se teda rozcilila.to jsou pekny kecy.Chcete dorucovat zasilky v 23 hodin?kdo vam v tuhle nocni hodinu otevre aby prijal doporuceny dopis?nehlede na bezpecnost dorucovatelu!tuhle praci chlap za ty penize delat nepujde a zenskym date ochranku?

    Comment by Anonymous — 21.11.2006 @ 23:21

  79. ted jsem se teda rozcilila.to jsou pekny kecy.Chcete dorucovat zasilky v 23 hodin?kdo vam v tuhle nocni hodinu otevre aby prijal doporuceny dopis?nehlede na bezpecnost dorucovatelu!tuhle praci chlap za ty penize delat nepujde a zenskym date ochranku?

    Comment by leny — 21.11.2006 @ 23:21

  80. http://slashdot.org/articles/06/11/27/190227.shtml
    o sluzbe prijmu fyzicke posty, naskenovani a online cteni ;-) – uz nikdy nemusite opustit svuj pocitac – ani pro vybirani schranky ;-)

    Comment by Abot — 28.11.2006 @ 9:54

  81. Vy jste asi pošťák nebo pošťačka a blbá. Oni ušetří na auta a já ty náklady na dojetí na poštu pro balík(mám to 3 km) klidně mohu mít? A nebo jsi bohatý (když dáváte velké bankovky) můžete si pro ty balíky jezdit.

    Comment by Anonymous — 18.12.2006 @ 8:08

  82. Nevíte někdo, zda může pošta dávat do schránek oznámení o zísilce, nebo ne? Viděla jsem pořad v televizi, kde bylo řečeno, že pošta musí zásilky (balíky) doručovat a pokud hodí do schránky oznámení, tím si to zjednodušuje a jedná protiprávně.

    Comment by Hana — 18.12.2006 @ 8:14

  83. Reaguji sice s půlročním zpožděním,ale objevila jsem tuto diskusi až dnes:Co se týče doručování balíků – když vás doručovatel nezastihne doma a vy najdete ve své domovní schránce (pokud ji vůbec máte) “papírek” , stačilo by, kdybyste si přečetl i zadní stranu,tam byste zjistil,že můžete poštu požádat o náhradní doručení vašeho balíku…Pošta se může snažit mnohdy sebe víc,ale je třeba také součinnosti jejích zákazníků,nejen kritizovat..

    Comment by Anonymous — 13.1.2007 @ 18:13

  84. souhlasím

    Comment by Anonymous — 13.1.2007 @ 18:16

  85. To je blbost a co když nejste doma?

    Comment by Stanislav — 17.1.2007 @ 21:55

  86. chtěla bych vědět, kde funguje doručování mezi 18-23hod?

    Comment by Anonymous — 24.1.2007 @ 0:04

  87. no a na koho má zvonit, když jsi celý den v práci:-))

    Comment by Anonymous — 24.1.2007 @ 0:11

  88. Jak tak koukám,tak většina z vás by si měla dojít na místní Poštu a prostudovat si poštovní pravidla a služby,které nabízí.Mají i službu jako”změna ukládací pošty,může být i tedy do zaměstnání”.Večerní doručování již Pošta zkoušela.Pokud vím ,nemělo to žádný velký efekt.A pokud vím i to chození je zdravé, tedy i na poštu.

    Comment by Vladka — 28.1.2007 @ 21:32

  89. milý Laky,možná kdyby jste si ten lísteček přečetl tak by jste věděl,že se je to ‘Výzva k vyzvednutí zásilky’,na které je jasně napsáno že bez této výzvy vám nebude zásilka vydána.Protože práve na té výzvě jsou ty potřebné údaje(podací číslo zásilky)které ta pracovnice u přepážky potřebuje.podací číslo je zároven takové pomyslné evidenční číslo.takže si za 2,5hodinové zdržení můžete vlastně sám.Laky,čtěte čtěte čtěte!!!!

    Comment by poštak — 30.1.2007 @ 19:14

  90. bych ocenil kdyby byl na netu seznam poboček s adresama

    Comment by já — 31.1.2007 @ 14:07

  91. a já si budu dřepět doma u počítače a pošták bude lítat od čerta k dáblu a žádný uznání to určitě

    Comment by Anonymous — 20.2.2007 @ 18:39

  92. Objevila jsem diskuzi se zpožděním, ale třeba někdo zareaguje. Moje maminka reklamovala u jedné instítuce dost velkou částku, která jí nedošla. Úřednice v počítači našla, že k určitému datu si maminka částku na poště převzala. Ale maminka trvala na pátrání, protože nic nedostala a byl sepsán protokol. V údajný den, měsíc a rok, kdy měla být částka převzata, byla moje matka v cizině, ten den se vracela, ale až večer (pošta, kde měla být částka převzata, má otevřeno do 18 h). Po nějakém čase byla matka předvolána na policii a tam s ní zacházeli ne jako s poškozenou, ale obviněnou z podvodu. Ukázali jí kopii ústřižku z pošty a tvrdili, že podpis je její a kdo by se i mohl dostat k OP. Podpis skutečně prý jako její vypadal. Poštovní úřednici prý vytěžili a ta tvrdila, že si každého klienta kontroluje, zda podoba souhlasí s fotkou na OP. Zavolali si i svědka, s kterým maminka jela do ciziny a zpět, autem, ten řekl, že si už tak nepamatuje, kdy přijeli (MNichov-Praha), že to mohlo být odpoledne nebo večer. Věc policajti odložili, za čas dotyčná instituce mamince oznámila, že ji tedy proplácí uvedenou reklamovanou částku. Tím měla maminka záležitost za vyřízenou. Ale po roce jí přišlo z policie obvinění pro podvod, tj. že 2x inkasovala vědomě dost velký obnos a tím způsobila ČSOB atd. nemalou újmu. Že dali podpis ke grafologic. rozboru a že je shodný s jejím jiným podpisem (+ zřejmě se chytli skuliny, že ten svědek si přesně nepamatoval, kdy přijeli). Moje maminka je už důchodkyně a v té době jí chodil na poštu i důchod. Poukázka na ty peníze nebyla obyč., ale šeková. Uvažujem doma o tom, kdo se mohl dostat k údajům na OP + k podpisovému vzoru?! Nemohla to být právě nějaká pošt. úřednice? Podpis má maminka takový, že lze snadno napodobit. Jsme z toho tumpachoví, maminka je předvolaná k výslechu jako obviněná a už prý sama neví, čí je a jestli nemá nadpřirozené schopnosti se rozdvojovat anebo jestli ji někdo nezhypnotizoval. Je tu i nelogičnost toho, že jí před rokem reklamaci uznali, nic se nedělo, že by probíhalo nějaké další šetření jí oznám. nebylo, jen před pár dny přišlo rovnou to obvinění z podvodu – jak to vypadá tak především operujou s tím grafolog. posudkem! Maminka je nervově vyřízená, museli jsme jí najmout advokáta a to jsme si mysleli, že je to jednoduchá reklamace. Taky se divíme, že pošt. nebo šek. poukázky se jen tak jako obyčejné dopisy házejí do schránek (i když šek. poukázka prý byla v obálce s okýnkem, tak prý nemohl nikdo tušit, co v obálce je, jak se hájili na poště). Co si o tom myslíte a co byste poradili? Známí v cizině mají P.O.B. – je to zde ještě? A v Hamburku jsou otvory přímo ve dveřích bytů, takže pošťáci hazí poštu tou škvírou přímo do předsíně.

    Comment by Vrony — 25.2.2007 @ 5:02

  93. obavam se, ze u tohoto prispevku neni nac reagovat krome shrnuti faktu, ze postaci si delaji, co chteji.
    me chodi posta na adresu trvaleho bydliste, ktere se lisi od toho, kde bydlim a kdyz si vyzvednu 1x za 3 tydnu obalky, jsou tam i doporucene dopisy od obchodniku s cennymi papiry, ktere postak hodil do schranky, aniz bych se na te adrese treba jen fyzicky vyskytoval, takze predpokladam, ze ten podpis, ktery se mu dava do jeho evidence, s velkou pravdepodobnosti sam zfalsoval…

    takze ano, je v tom binec, PO BOXy existuji, v cesku skviry ve dverich nemame, ani osobne nevidim zadnou vyhodu oproti normalnim schrankam… :)

    a maminka at zkusi zkomplikovat svuj podpis nebo nespoleha na instituci, ktera podpisu duveruje pro overeni identity.

    Comment by bbone — 25.2.2007 @ 9:49

  94. Děkuju za reakci, vím, že zde nám asi těžko někdo pomůže. Už jsem mezitím sama zjistila, k jakým absurdním případům dochází. Z oběti udělat podezřelého, to policie umí, je to nejpohodlnější. Nechápu, že se dopředu neoznamují částky, které mají přijít šek. poukázkou; zde šlo o vysokou částku a byla to nepravidelná platba. Nechápu, že mohou obvinit maminku, když byla v cizině a to jen na základě posudku grafologa, že podpis se shoduje. Samozřejmě, že maminka změní svůj podpis, musí tedy změnit všude i podpisový vzor. Jenomže to teď, v tom aktuel. případě, nepomůže.
    Jinak: často se nám již stalo, že jsme ve schránce měli cizí poštu. Tak jsme dělali pošťáka a poctivě doručovali za něj. Pošta tvrdí, že doručovatelka šek. poukázku doručila do naší schránky; mají prý výpověď doručovatelky. Úřednice na poště tvrdí, že si ověřuje bedlivě totožnost atd. Policajti tvrdí, že jak prý by pošt. úřednice přišla k číslu OP + podpis. vzoru? A co důchod maminky, který jí ještě v tu dobu doručovali domů? Neměli tak na poště číslo OP + podpis k dispozici? (Teď už to maminka změnila, důchod jí chodí do banky). Prosím, zda mi může někdo odpovědět na mou poslední otázku. Děkuju.

    Comment by Vrony — 26.2.2007 @ 1:15

  95. Od pošty bych čekala že bude doručovat správně.Po4 reklamacích,kdy byly vraceny opakovaně dopisy a volali mi banky a lékařky začalo být doručovánop.Na poště Teplice 10 jsem vyplnila formulář, že se nemohu případnou doporučenou poštu dostavit vyzvednout a chci jí doručovat na hl.poštu v Teplicích. 13.3. mi přišlo oznámení, že má doporučený dopis zase na poště 1O- na poště 1 jsem to byla oznámit jako 4 reklamaci v pořadí na doručování a bylo přeposláno na hů. poštu. Dne 20.3. mi bylo opět oznámeno,že si mám vyzvednout poštu na poště 10, kam se nemohu dostavit – pracují do 17ti hodin a já déle. Volala jsem tam a údajně nic nevědí o tom,že mi mají poštu přeposílat evidenci prý má hl.pošta – tak již jsem blázen-toto je 5 urgování aby mi byla pošta řádně doručována. Prosím zprávu a prošetření J.Forštová Teplice

    Comment by Forštová — 21.3.2007 @ 9:14

  96. Pro J.Forštovou, Teplice: To tedy opravdu nevím, proč bych vám to měl prošetřovat natož vás o tom zpravovat, to si řešte s poštou :)

    Comment by Patrick Zandl — 21.3.2007 @ 11:08

  97. jsem u pošty 17 let a jsem psychicky zdeptaná,každý hovado si na nás vyleje vztek,hned ráno dostaneme vynadáno za každou blbost,práci jsem milovala a teď se bojím každého dne v práci.Za každého počasí,hlídat si ,aby nás nepokousal pes,kecy,že projedeme hodně benzínu a atd……,dovolenou si nemůžeme vybrat,nejsou lidi.A já se ani nedivím,že to nikdo nechce dělat,protože ten plat je za to všechno úchvatný.Ale,kde najít na malém městečku jinou práci,musíme držet hubu a krok jako za komoušů,pošta je pořád ještě plná komoušů.

    Comment by pošˇtačka — 10.5.2007 @ 21:02

  98. Též píši se zpožděním a souhlasím s posledním příspěvkem kolegyně pošťačky.Lidé si na nás vylévají zlost,ale mi prostě předpisy musíme dodržovat.Nikdo si nestěžuje na ty nahoře.Kritizovat dokáže každý,ale aby si to někdo šel zkusit,to ne.Kolikrát tady čtu úplné nesmysly nebo je to nevědomost?Spousta lidí si také vymýšlí.Kolikrát jsem slyšela,že pošťák nezvonil a když jsem kolegu zavolala ke konfrontaci s dotyčným,tak si vzpomněl,že si odskočil nebo něco jiného.Ale stále si lidé chodí vylévat zlost na poštu,třeba v bance by si pusu na špacír nikdo nepustil,to jen my musíme držet hubu a ještě se usmívat,běda se na zákazníka nějak obořit.Každý z vás,kdo psal tyto příspěvky,by si měl jít zkusit práci na poště,pak by ho přešlo tohle hloupé kritizování.Protože málokdo tuto práci vydrží,kolik nových přišlo ale jen jeden či dva zůstali,zvlášť ti mladí.A to nejsem stará.

    Comment by Anonymous — 15.5.2007 @ 16:02

  99. Všem chytrákům:
    - pošta už dávno monopol nemá!!
    - místo kritizování si pečlivě prostudujte stránky http://www.cpost.cz, možná se budete divit, jaké služby pošta nabízí
    - doručovatelé jsou malí páni a kritizovat umí každý
    - pošta je instituce jako každá jiná! Pro vyřízení věcí na FÚ, u lékaře, v pojišťovně, atd. jste ochotni si volno udělat ani neceknete a když máte zvednout zadek a jít si jednou za čas vyzvednou doporučenou zásilku na poštu, tak se cítíte ublížení!
    Zkuste začít se změnami u sebe!!

    Comment by Anonymous — 25.5.2007 @ 19:56

  100. Nikdy se nikdo nikomu nezavděčí!!!!!!!!! Jsme hrozný národ!Stěžovat si, to umíte všichni.

    Comment by KK — 20.11.2007 @ 21:22

  101. Náhodou jsem narazila na tyto komentáře. Poštu doručuji také 17 let.Bohužel,tam kde pracuji je málo pracovních míst a mám děti kteří studují na vysokých školách,proto si nemohu dovolit i přijít o tak náročnou a špatně ohodnocenou práci, která je naročná jak fyzicky, tak psychycky. Všechno je v lidech jak,říkáte.Ale,nikdo se nezamýšlel nad množstvím přepravovaného materiálu a nad možností lidského faktoru tuto práci zvládnout v co nejvyšší kvalitě a s úsměvem.Pošta se financuje sama,a pro co nejvyšší zisk snižuje stavy lidí dole,kteří jsou pracovně přětížení a ve stresu.Chtěla bych vidět lidi,kteří tady jen kritizovali,jak by tuto práci zvládali a jak oni pracují na svých pracovištích,zda jsou tak perfektní!Za hlavního viníka všech nedostatků považuji hlavní vedení české pošty na nevyšších postech.

    Comment by Alice — 24.11.2007 @ 0:20

  102. Také jsem pracovala na poště ,ale to co se tam děje ,se doopravdy vydržet nedá. Pokud Vám není 20 a nejste tak atraktivní ,(protože už z tý dřiny ani být nemůžete)a váš vedoucí je neschopný sexista o pošmistrovi nemluvě.Myslím , že se vždy najde někdo kdo si bude stěžovat at právem či neprávem,ale ono čekat než se někdo konečně rozhoupe a otevře to při tom množství lidí a delce rajonu nejde. Pošty se nezastávám a ani nechci, jen je mi líto lidí kteří pracovat v tomto ústavu musí ,při platu 9500,- čistého. Přitom jejich generální vykrmené prase má 2000000,-. To slušnýho poštáka naštve.

    Comment by Pavlina — 14.12.2007 @ 12:30

  103. Dělám v tomto ústavu již sedmý rok.Začal jsem na Valetolu a po obrovském sedmíletém zvýšení mého platu už žeru Ibalginy jako lentilky.Někdy se lidem nedivím,že na nás pošťáky nadávají,ale bohužel tito lidé také nevidí,co tento ústav pro odvážné obnáší.Já taky nechci fronty u přepážek,přeplněná auta balíkama,nechci aby se ženský tahaly na překládkách s 30 kg. balíkama,nechci aby si lidé stěžovali na rozbité a zpožděné zásilky,ale za tu almužnu co my všichni dostáváme se nám nedivte,že ty fronty nemizí a balíky se nezpožďujou,protože když máme plný stav lidí,tak je to jen krátkodobá epizoda.Takže pošťáci,když na nás má bejt zbytek národa nasranej,tak ať je to aspoň za slušný prachy.Hurá na demonstraci a jestli nepomůže,tak stávkaaaaaaaa.

    Comment by mumík — 16.12.2007 @ 1:12

  104. Mě by taky stačilo kdyby začali doručovat pořádně. Nejvíc mě naštve, když se mi v objeví ve schránce současně 1., 2. a 3. výzva k vyzvednutí zásilky. Když jsem navíc celý den doma a nikdo nezazvoní, je to minimálně motiv k zamyšlení.

    Comment by jan — 8.4.2008 @ 14:36

  105. Jak to tady čtu ,docela by mě zajímalo,kolik z vás si tuhle praci skusilo.Pracuji na poště i s MD 13 let.Vyučila jsem se pro ni a odstup mi dává právě ta MD.Stašně bych si přála ,aby ta pošta byla zase poštou.Přemýšleli jste někdý nad tím ,co ta ženská za tou přepážkou musí všechno umět?Víte jak to vypadá,kdýž nedoručíte dopis?Mužu Vám garantovat ,že každá průměrná pošťačka radši počká dvě minuty,aby si ušetřila deset.Kdýž jsme u té elektroniky.Mě by se líbilo kdyby na každém baráku byla fungující mluvítka,kterými by adresát při zazvonění odpověděl ,že je doma.A bez elektroniky byly označeny domy a zvonky.Jinak mám spoustu nápadů,jak těm holčinám usnadnit život,jenže pošta je velký kolos a je to tak trochu jako na vojně.Až máte všechno v pořádku ,tak si mužete stěžovat.Což se vám nemuže nikdy podařit.

    Comment by Kolbabová — 9.6.2008 @ 20:19

  106. No, to co tady všichni píšete je moc hezký, ale většina nemá ani páru o čem vlastně diskutuje. Chtěla bych vidět jak si v pokročilém věku nacpete do hlavy informace o poště, pojišťovně, bance, katastrálním úřadě a spoustě dalších institucí. Mě je něco málo přes 20 let a na poště sem vydržela 4roky, předtím sem ještě vystudovala poštovní školu s maturitou, takže sem měla alespoň nějaký náskok oproti starším pošťákům kteří se to museli učit za pochodu. V životě mě nenapadlo kolik toho musí průměrný pošťák znát, jenom proto aby si ty prasat nahoře koupily nový auto. Nikdo z vás neví jak náročný je vyřídit všechno k spokojenosti, když na poště která má osm přepážek funguje 6 lidí na dvojsměný provoz a vy musíte dělat praci za minimálně tři instituce na sto procent, protože jinak vám strhnou peníze, chtěla bych vidět ty chytráky co navrhujou převratná řešení, jak by tohle zvládli. Uznávám že 40let zaběhnutý systém opravdu v dnešní době nevyhovuje, ale obyčejný pošťák s tím stejně nic neudělá. Uznávám i to že na některých poštách se klidem chovají jako k zvěři, ale znáte to jak vy k nám my k vám. Tak se nad tím zkuste aspoň zamyslet. Jo a ty vaše zlepšováky stejně nemaj šanci, protože to vyžaduje peníze a ty pošta, jak nám bylo mnohokrát zdělěno přece nemá.

    Comment by Anonymous — 20.8.2008 @ 13:42

  107. Pracuji na poště 15 let. Plně souhlasím s předchozím příšpěvkem.Nikdo z vás si neumí představit,co všechno musíme znát.My u přepážek jsme malí páni,my plníme jenom předpisy a nařízení těch co sedí nahoře a nikdy na poště nepracovali.

    Comment by jana — 28.8.2008 @ 18:21

  108. jsem ted spokojený s červeným kontem, to se poště povedlo, aspoň něco málo

    Comment by tah sportky — 17.4.2009 @ 17:47

  109. Ocenil bych zjednodušení databáze obcí a psč. Takový Liberec to je teda lahůdka…

    Comment by Karel Tureček — 17.7.2013 @ 12:24

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment